Posljednje financijsko izvješće tvrtke Adobe pokazalo je da tvrtka već 18. uzastopnih kvartala posluje pozitivno. U trećem tromjesečju, završenom 30. kolovoza, prihodi kompanije premašili su očekivanja analitičara i iznosili su 2,83 milijarde dolara, što je 24 posto više u usporedbi s istim razdobljem prethodne godine. U godinu dana vrijednost dionice porasla je oko 25 posto.
Prema proračunima CNBC-a, da ste 2009. u Adobe uložili 1000 dolara, nakon prošlotjedne objave rezultata to bi ulaganje vrijedilo više od 8500 dolara, što predstavlja povrat od oko 750 posto. Za usporedbu, dionički indeks S&P u istom razdoblju donio je povrat od 245 posto.
Vrijednost dionice Adobea kreće se sada oko 278 dolara, što predstavlja blagi oporavak nakon što je poslije objave rezultata zbog slabih projekcija za četvrto tromjesečje pala za oko 3 posto.
Adobe je najpoznatiji po svojim multimedijskim i kreativnim softverskim proizvodima kao što su Photoshop i Adobe Creative Cloud. No, Adobe pruža mnogo više.
Poslovanje softverskog diva može se podijeliti u tri glavna segmenta: digitalni mediji, digitalno iskustvo i izdavaštvo. Osim što nude Creative Cloud i druge usluge, odjel digitalnih medija pomaže malim i srednjim poduzećima da stvaraju sadržaj i distribuiraju ga publici putem niza medijskih platformi.
Segment digitalnog iskustva pruža usluge digitalnog marketinga, a sektor izdavaštva fokusiran je na tradicionalne proizvode i usluge poput e-učenja i razvoja web aplikacija.
Iako je vrijednost Adobeove dionice u proteklih godinu dana rasla, to nije nikakvo jamstvo za kretanje vrijednosti dionice u budućnosti.
>>Evo koliko biste zaradili da ste prije 10 godina uložili u Apple
Adobe, Microsoft i SAP zajedno protiv Salesforcea
Velika Adobeova prednost je što vrlo uspješno prenosi najbolju praksu tradicionalnih trgovina u digitalno okruženje. Zahvaljujući tome što potrošači kupuju putem interneta, a ne u klasičnim trgovinama, trgovci mogu efikasnije ciljati svoju publiku uz bolju kontrolu zaliha te tako smanjuju poslovni rizik. Također, mogu znatno brže povećavati svoje poslovanje.
Prije godinu dana Adobe je s Microsoftom i SAP-om pokrenuo Open Data Initiative kako bi omogućili tvrtkama da dobiju više iz svojih podataka. Predstavnici tvrtki sastajali su se jednom tjedno i nakon gotovo godinu dana osmislili su softverski model koji omogućuje da se proizvodi njihovih tvrtki primjenjuju za prikupljanje i obradu podataka na jednom mjestu.
>>Evo koliko biste zaradili da ste prije 10 godina uložili u Microsoft
Ako tvrtke širom svijeta budu prihvatile novi model, to bi moglo zaustaviti rast Salesforcea, tvrtke koja je danas predvodnik u ponudi prodajnih alata, a svoje poslovanje temelji na cloudu.
Adobe, naravno, želi proširiti krug svojih korisnika kako bi potaknuo rast. Izvršni direktor Shantanu Narayen nada se da će novi proizvodi poput Adobe Sparka privući nove korisnike.
Adobe Spark, pokrenut 2016. godine, sastoji se od tri aplikacije za kreiranje medija (Spark Page, Spark Post i Spark Video) koje korisnicima omogućavaju lako kreiranje grafika, web stranica, video priloga i slično.