Kako do ravnopravnosti žena u tehnološkom sektoru

Istraživanje Booking.coma otkriva što žene s karijerama u tehnologiji mogu učiniti i što već rade za ravnopravnost spolova na radnom mjestu te koje bi proaktivne mjere tehnološke kompanije trebale primijeniti kako bi podržale žene u sektoru

103
žena u tehnološkom sektoru

Četiri od pet žena (83%) koje trenutačno rade u tehnološkom sektoru namjeravaju ondje ostati raditi sljedećih pet do deset godina, pokazuje istraživanje o iskustvima i percepciji žena u tehnološkom sektoru koje je naručio Booking.com. To ukazuje da žene vjeruju u svoje trenutačne pozicije i u potencijal tehnološkog sektora.

Istraživanje otkriva što žene s karijerama u tehnologiji mogu učiniti i što već rade za ravnopravnost spolova na radnom mjestu te koje bi proaktivne mjere tehnološke kompanije trebale primijeniti kako bi podržale žene u sektoru.

Napredak u karijeri potiče želju za ostankom u sektoru

Prema istraživanju želju za ostankom u tehnološkom sektoru iskazuju žene u različitim fazama svoje karijere, prvenstveno one s 1-5 godina iskustva (80%), žene s više od 10 godina iskustva (83%) te one koje su se vratile u tehnološki sektor nakon stanke u karijeri (88%). Ovi podaci pokazuju kako razina zadovoljstva među ženama korelira s njihovim napretkom u ovom sektoru, što naravno potiče njihovu želju da ostanu u sektoru.

Žene iz Indije (96%) i Kine (94%) koje su ostvarile karijeru u tehnološkom sektoru najsnažnije iskazuju želju da ostanu raditi u njemu, više od žena u SAD-u i Europi. No, žene u Kini nailaze na takozvani stakleni strop: 43 posto ih vjeruje da će im napredak u karijeri biti moguć samo do određene razine. To je znatno veći postotak žena koje vjeruju da im je napredak ograničen u usporedbi s globalnim prosjekom (26%).

U Indiji je pak napredovanje manji izazov u odnosu na druge zemlje, jer samo 17 posto ispitanica smatra da će njihovo napredovanje biti ograničeno zato što su žene. No, Indijke više od ispitanica iz drugih zemalja smatraju kako su njihovi napori i stavovi na radnome mjestu u tehnološkom sektoru (42%) podcijenjeni. To je dvostruko više u odnosu na globalni prosjek (20%), što ukazuje na velik problem u kulturi radnog okruženja.

Podrška mlađim generacijama

Žene zaposlene u tehnološkom sektoru snažno podržavaju svoje nasljednice. Na globalnoj razini gotovo devet od deset (89%) nadolazećoj generaciji srednjoškolki i polaznica preddiplomskih studija preporučuje karijeru u tehnološkom sektoru. Takvu podršku najsnažnije iskazuju žene u indijskom (97%) i brazilskom (95%) tehnološkom sektoru.

“Jasno je da postoji težnja kao i osjećaj optimizma među ženama, bilo da već rade u njemu ili to tek žele u budućnosti, za iskorištavanjem potencijala koji donosi posao u tehnološkom sektoru. Kako bismo ostvarili još snažniji napredak i postigli istinsku spolnu ravnopravnost unutar sektora, moramo maksimalno iskoristiti taj optimizam te raditi na stvaranju kulture uključivosti kojom ćemo privući i zadržati talentirane žene”, rekal je Gillian Tans, izvršna direktorica Booking.com-a.

“Ohrabrujuće je i inspirativno vidjeti što sve žene zaposlene u tehnološkom sektoru rade svakoga dana, uključujući poduzimanje aktivnih koraka za poticanje budućih generacija, dijeljenje svojih stavova i pokretanje programa i inicijativa s ciljem postizanja ravnopravnosti spolova u tehnološkom sektoru.”

>>Žene privlači rad u tehnološkom sektoru

Prenošenje iskustava i mentorstvo

Bilo da rade u globalnoj tehnološkoj kompaniji ili startup tvrtki, žene su spremne boriti se kako bi spriječile spolnu neravnopravnost i inspirirale druge žene. Žene koje su sudjelovale u istraživanju smatraju da zaposlenice u tehnološkom sektoru toj borbi najviše mogu doprinijeti dijeljenjem iskustava i vlastitih perspektiva vezanih uz tehnološki sektor s drugim ženama (46%) te tako da postanu njihove mentorice (44%). Studentice u tome vide najveću priliku (56% i 50%). Kao nadolazeća generacija talenata one se žele se povezati, učiti i dobiti savjet od žena koje su već stekle iskustvo rada u tehnološkom sektoru.

Gotovo dvije od pet žena koje su sudjelovale u ispitivanju (38%) smatra da žene mogu doprinijeti borbi protiv spolne neravnopravnosti tako da sudjeluju u radu organizacija i neprofitnih udruga čiji je rad usmjeren na podršku ženama u STEM području i tehnološkom sektoru. U to najviše vjeruju polaznice preddiplomskih studija (47%), a geografski gledano istog su mišljenja žene u Indiji (46%) i Kini (45%).

Mnogo prostotra za ubrzanje promjena

Tehnološki sektor mora ulagati više napora i podržavati inicijative kojima će podržati žene unutar sektora. Više od polovice ispitanica (51%) smatra kako je ključno da tehnološke tvrtke prilikom zapošljavanja primijene prakse koje će privući raznolikije zaposlenike. Isti postotak ispitanih vjeruje da će se ta promjena ostvariti unutar sljedećih pet godina, što ukazuje na to da tvrtke još uvijek imaju prostora da ubrzaju promjene.

“Iz našeg istraživanja, kao i bezbrojnih priča inspirativnih žena iz tehnološkog sektora koje čujemo svaki dan, jasno je da žene preuzimaju kontrolu kako bi potaknule pozitivne promjene u industriji. Međutim, trebamo shvatiti da odgovornost leži u širem kolektivu – a to uključuje tehnološku industriju, tvrtke, zakonodavce i odgajatelje”, rekla je Tans. “Danas imamo priliku provesti prave i trajne promjenu te ostaviti nešto u naslijeđe sljedećoj generaciji žena koje će raditi u tehnološkom sektoru.”

U skladu s tom vizijom Booking.com je na godišnjem Web Summitu u Lisabonu predstavio inicijativu ‘Women in Tech’ u sklopu koje ženama otvara prostor za upoznavanje, povezivanje i razmjenu iskustava. Ženama iz tehnološkog sektora također nudi i individualno mentoriranje s menadžerima Booking.com-a i ostalim predvodnicima u industriji.

Uspostaviti pravila o napredovanju utemeljena na zaslugama

Žene smatraju da tvrtke trebaju uspostaviti pravila o napretku u karijeri koja se temelje na zaslugama (45%) te za njih povećati vidljivost i raspoloživost modela i mentora (43%). Potreba za mentorom osobito je snažna među učenicama iz srednje škole (48%) i studenticama (51%) – i jedne i druge traže podršku i smjernice za pokretanje i izgradnju uspješne karijere.

Još jedna ključna stvar za budući uspjeh žena u tehnološkom sektoru je veća zastupljenost žena u internim i radnim skupinama (43%) te u upravama tvrtki. To najviše traže studentice (51%), što pak ukazuje kolika je njihova potreba da već od ranih godina imaju vidljive uzore u tehnološkom sektoru. Pozitivno je da dvije od pet žena očekuju da će se ta promjena ostvariti unutar sljedećih pet godina.

Ostale mjere koje bi tehnološke kompanije trebale poduzeti kako bi osigurale ravnopravnije uvjete za uspješnu karijeru žena u tehnološkom sektoru su osiguravanje jednakosti plaća (43%), provođenje treninga o nesvjesnim predrasudama na radnom mjestu (42%) i davanje redovitih prilika ženama za usavršavanje (42%).

Brojne tehnološke tvrtke danas ostvaruju velik napredak u uspostavljanju pravila i programa kako bi ženama osigurale ravnopravne uvjete za uspješnu karijeru. No istraživanje je pokazalo da ima još mnogo prilika i prostora da se ti napori pojačaju i procesi ubrzaju.