Antonija Zorić, HPB: Prioritet nam je razvijati ciljanu ponudu proizvoda

HPB do sada nije nudio pakete, a sada su uz tri standardna paketa za poduzetnike u ponudi i dva specijalizirana, namijenjena stambenim upraviteljima i klijentima računovodstvenim servisima

596
Antoniaj Zorić
Antonija Zorić, izvršnu direktoricu Sektora poslovanja s malim i srednjim poduzetnicima HPB-a

Sektor poslovanja s malim i srednjim poduzećima Hrvatske poštanske banke broji gotovo 8.000 klijenata. Bruto plasmani Sektora 31. prosinca 2018. iznosili su dvije milijardi kuna, a ukupni depoziti 1,17 milijardi kuna.

Banka je nedavno najavila da je počela s redefiniranjem poslovnog modela u sektoru malog i srednjeg poduzetništva. O tome smo razgovarali s Antonijom Zorić, izvršnom direktoricom Sektora poslovanja s malim i srednjim poduzetnicima HPB-a.

Što znači redefiniranje poslovnog modela, što se mijenja i kako će se to odraziti na klijente? Koji je cilj promjena?

Novi poslovni model za mikro, male i srednje poduzetnike jedan je od strateških ciljeva HPB-a. U nastojanju da poduzetnicima dodatno olakšamo poslovanje, potaknemo investicije i inovacije, posebnu pažnju pridajemo smanjenju administracije i snižavanju troškova poslovanja, unapređenju proizvoda, procesa i usluga, optimizaciji prodajne mreže, razvoju digitalnih kanala te strateškom partnerstvu s Hrvatskom poštom.

  • Najavili ste da će se promjene provesti kroz tri stupa – reorganizacija poslovne mreže, odnosa prema klijentima te dostupnosti proizvoda i usluga. Možete li objasniti detaljnije promjene u svakom od tih segmenata.

Poslovnu mrežu HPB-a čini 11 regionalnih centara za male i srednje poduzetnike koji se nalaze u svim većim gradovima. U planu je širenje u Dalmaciji gdje nakon pripajanja Jadranske banke početkom travnja počinje s radom veliki Regionalni centar Šibenik iz kojeg će HPB voditi svoje poslovanje u Šibensko-kninskoj županiji.

U planu je osnivanje i novih poduzetničkih centara pa ćemo sljedećih nekoliko mjeseci umjesto na dosadašnjih 10 lokacija cjelovitu uslugu poduzetnicima pružati na njih 15. Također, ovisno o specifičnostima industrijskih grana pojedine regije kreirat ćemo specijalizirane ponude u segmentima turizma, poljoprivrede, prerađivačke industrije, trgovine i IT industrije.

  • Kakvi su planovi vezani uz proširenje digitalnih usluga za poduzetnike?

HPB predano radi na optimizaciji poslovnih procesa i uvođenju digitalnih rješenja kako bi klijentima omogućila brže i jednostavnije poslovanje. Od 2018. naši klijenti poduzetnici imaju mogućnost online otvaranja računa, online predaju zahtjeva za kartice i kredite, a očekujemo i širenje suradnje s Finom radi implementacije digitalnog potpisa za pristup svim uslugama putem direktnih kanala Banke.

  • Naveli ste da ćete se fokusirati na nekoliko strateških područja. Koja su to područja i zašto ste se fokusirali na njih?

Ambicija nam je postati vodeća banka za male i srednje poduzetnike u Hrvatskoj. Stoga nam je prioritet razvoj ciljane ponude proizvoda i usluga namijenjenih prerađivačkoj industriji, turizmu, poljoprivredi, trgovini te IT sektoru kao ključnim nositeljima rasta hrvatskog gospodarstva. Specijaliziranim pristupom nastojimo doprinijeti još kvalitetnijem poslovnom odnosu s klijentima. Također, priliku za napredak vidimo u financiranju inovativnih i izvoznih poduzeća koja su zbog fleksibilnosti i dinamičnosti prepoznata kao značajan izvor inovacija u gospodarstvu.

  • HBOR je najavio za ovu godinu posebne pakete za male i srednje izvoznike. Namjeravate li uspostaviti suradnju u tom segmentu?

HPB već sudjeluje u brojnim programima Hrvatske banke za obnovu i razvoj, a otvoreni smo i za nove suradnje koje bi našim klijentima omogućile otvaranje ili širenje poslovanja.

  • Novost su poduzetnički paketi. Njih do sada HPB nije imao u ponudi. Što sadrže pojedini paketi i kolike su naknade za njihovo korištenje?

HPB paketima za male i srednje poduzetnike omogućili smo nove pogodnosti vezane uz korištenje kreditnih kartica, financiranje obrtnih sredstava i investicija te internetsko i mobilno bankarstvo.

Klijenti mogu birati između 3 paketa: HPB Starter, HPB Lider i HPB Bilder; naknade iznose od 55 do 150 kuna – što je veći paket, korištenje dodatnih proizvoda i usluga je isplativije.

U ponudi su i dva specijalizirana paketa namijenjena stambenim upraviteljima i klijentima računovodstvenim servisima: HPB Upravitelj i HPB računovođa, uz mjesečne naknade 35 – 50 kuna ovisno o broju otvorenih računa stambenih zgrada, odnosno ovisno o broju povezanih klijenata.

  • Koliki su troškovi otvaranja računa za poduzetnike? Što je potrebno za otvaranje računa?

Za otvaranje transakcijskog računa potrebno je ispuniti obrasce za otvaranje (zahtjev, potpisni karton, upitnik za klijente) te prikupiti dokumentaciju ovisno o statusu poslovnog korisnika (obrtnici, OPG, Udruge…). Zahtjev za otvaranje moguće je podnijeti online putem web stranice ili predati u bilo koju poslovnicu HPB-a ili Fine. Trošak otvaranja transakcijskog računa je 50 kn.

  • Što je prednost HPB-a u odnosu na konkurenciju kada je riječ o uslugama za poduzetnike?

HPB i Zagrebačka burza potpisale su ekskluzivni Sporazum o poticanju razvoja malih i srednjih poduzetnika i financiranje putem tržišta kapitala. Riječ je o programu koji malim poduzećima omogućava pristup kapitalu na Progress tržištu Zagrebačke burze izdanjem vrijednosnih papira uz podršku i savjetovanje te povoljnije kredite Banke i pogodnosti za ukupno financijsko poslovanje.

Cilj nam je pružiti cjelovita financijska rješenja kako bi se održale povoljne stope rasta te dostigli najviši EU standardi. Također, razvojem digitalnih rješenja i inovacija trudimo se postići što veću dostupnost naših usluga s naglaskom na mobilne uređaje i digitalno bankarstvo.

  • Kakva su očekivanja za ovu godinu?

U ovoj godini očekujemo rast potražnje za investicijskim kreditima. Rast plasmana i omjer u skladu je s razvojnom strategijom HPB-a; spremni smo omogućiti realizaciju svih dobrih poduzetničkih ideja, pratiti potrebe i poslovanje poduzetnika i podržati svaki kvalitetan poduzetnički projekt.