Google će 2020. korisnicima ponuditi bankovne račune

Google već nudi financijske usluge poput Google Paya, ali bankovni račun znače dublji ulazak u područje financijskih usluga

101
Google
free photo on Pixabay

Google će iduće godine na američkom tržištu ponuditi bankovne račune u partnerstvu sa Citigroupom i Federalnom kreditnom unijom Stanford, objavio je Wall Street Journal. Projekt je poznat pod imenom Cache.

“Ako možemo pomoći velikom broju ljudi kroz digitalne kanale, to je dobro za internet i dobro je za nas”, rekao je u razgovoru za Wall Street Journal izvršni direktor Googlea Cezar Sengupta.

Google već nudi financijske usluge poput Google Paya, ali bankovni računi znače dublji ulazak u područje financijskih usluga. I neće biti prva tehnološka kompanija koja nudi usluge u suradnji s tvrtkama iz financijskog sektora. Apple je u partnerstvu s Goldman Sachsom lansirao kreditnu karticu Apple Card.

Otkako je Apple Card predstavljen u kolovozu, korisnicima je plasirao 10 milijardi dolara, a iznos aktivnih kredita premašuje 700 milijuna dolara, navodi se u službenim dokumentima Goldman Sachsa.

U 2018. godini objavljeno je da je Amazon razgovarao s JPMorganom o mogućnosti odobravanja čekovnih računa za mlade i one koji još nemaju račune u bankama.

Bankarska regulativa koči razvoj

Jedan IT stručnjak iz britanskog bankarskog sektora rekao je da velike tehnološke tvrtke, ako žele ući u određene financijske usluge, imaju snagu da pobijede banke, ali da bi ih u tome mogli kočiti regulacija i deglobalizacija financijskih usluga.

Prije nekoliko godina Forrester je u svom izvješću „Zašto se Google banka neće dogoditi” objavio da će visoki troškovi i stroga regulacija propisana za tradicionalne banke – zajedno s prihodima od oglašavanja banaka – gurnuti internetske tvrtke u poziciju podržavatelja odnosa između banaka i njihovih klijenata.

Analitičari ističu da Googleov partnerstvo s organizacijama iz bankarskog sektora ima smisla upravo zbog regulatornog aspekta koji ne treba podcjenjivati. Dodaju da je na američkom tržištu mnogo manje disruptora u financijskom sektoru nego u Ujedinjenom Kraljevstvu.

“Mnogi mladi ljudi osjećaju veću povezanost s brendom poput Googlea koji koriste svakodnevno, nego s bankom s kojom rijetko komuniciraju. To bi im moglo pomoći da pridobiju korisnike koji će im ostati vjerni dugo godina”, zaključuje Gareth Lodge, analitičar tvrtke Celent za Computer Weekly.