HPB u prvih devet mjeseci 2018: Profitabilno poslovanje i pripreme za jačanje tržišne pozicije

Usprkos snažnoj konkurenciji na tržištu te aktivnostima vezanim za kupnju i pripajanje Jadranske banke HPB je ostvario 123,4 milijuna kuna neto dobiti za razliku od istog razdoblja prošle godine kad je iskazan gubitak zbog rezervacija za Agrokor

u 13:22 Zadnja izmjena: 30.10.2018 u 13:20
97
HPB u prvih devet mjeseci 2018

Kupnja i dokapitalizacija Jadranske banke, profitabilno poslovanje te pokretanje programa transformacije za stvaranje novog HPB-a, spremnog za jačanje tržišne pozicije i dugoročni održiv rast, obilježili su prvih devet mjeseci 2018. u Hrvatskoj poštanskoj banci.

Usprkos snažnoj konkurenciji na tržištu te aktivnostima vezanim za kupnju i pripajanje Jadranske banke HPB je ostvario 123,4 milijuna kuna neto dobiti za razliku od istog razdoblja prošle godine kad je iskazan gubitak zbog rezervacija za Agrokor.

“U prvih 9 mjeseci 2018. ostvarili smo solidnu neto dobit od 123,4 milijuna kuna, pogotovo imajući u vidu pripajanje Jadranske banke koje sigurno utječe na redovno poslovanje te provedbu programa transformacije HPB-a nakon kojih bismo trebali biti brži, efikasniji i pružati bolju uslugu našim klijentima”, rekao je predsjednk Uprave HPB-a Tomislav Vuić.

Operativna dobit iznosi 239 milijuna kuna, 13,5 posto ili 37,3 milijuna kuna manje u odnosu na isto razdoblje 2017. uslijed većeg pada aktivnih kamatnih stopa od pasivnih, zbog čega je neto kamatni prihod manji 3,9 posto, te povećanih troškova zbog pripajanja Jadranske banke i drugih projekata pokrenutih s ciljem jačanja tržišne pozicije HPB-a.

Neto prihod od provizija i naknada veći je 1,4 posto u odnosu na prošlu godinu. Operativni troškovi porasli su 3,4 posto u skladu s projektima i inicijativama od kojih su mnoge regulatorno uvjetovane (GDPR, IFRS9, AML, MIFID II).

Troškovi rezerviranja značajno su niži nego u prethodnom razdoblju. Pri prelasku na novi računovodstveni standard MSFI 9, sa stanjem 1. siječnja 2018. rezervirano je dodatnih 57,3 milijuna kuna na teret rezervi kapitala.

Rast depozita i kredita

Depoziti su od početka 2018. porasli za 1,03 milijardi kuna ili 6,1 posto što je odraz povjerenja naših klijenata. Imovina Banke je porasla 5,4 posto na 20,9 milijardi kuna. Nastavljen je višegodišnji pozitivni trend u kreditiranju stanovništva s rastom od 6,6 posto, a broj odobrenih kredita  je 16 posto veći u odnosu na isto lanjsko razdoblje.

HPB je, navodi se u priopćenju banke, ponudila najpovoljnije kamatne stope za subvencionirane stambene kredite koje je udvostručila u odnosu na 2017. te prema podacima APN-a ima 8,1 posto od ukupno predanih zahtjeva.

U porastu su i krediti gospodarstvu, 5,4 posto. Najveći rast kredita poduzetnicima ostvaren je u turizmu i djelatnostima koje su orijentirane izvozu, a Banka ima odličnu suradnju s HAMAG BICRO-om i HBOR-om.

Kapital se približio razini od 2 milijarde kuna; nakon povećanja od 4,1 posto iznosi 1,98 milijardi kuna, najviše zahvaljujući neto dobiti Banke.

Pripajanje Jadranske banke i novi HPB

Poslovni događaj godine je kupnja Jadranske banke provedena u srpnju 2018. kao i njena dokapitalizacija sa 110 milijuna kuna radi usklađenja s regulatornim kapitalnim zahtjevima. U tijeku je pripajanje Jadranske banke s kojom HPB širi bazu klijenata za 10 posto te jača prisutnost u prosperitetnoj srednjoj Dalmaciji gdje otvara veliki Regionalni centar Šibenik.

Banka je dosegla 80.000 mHPB korisnika uz rast od 15 posto u devet mjeseci, a sve važniji kanal prodaje je e-Poslovnica. Uz razvoj digitalnih proizvoda za građane Banka širi i ponudu za poslovne korisnike, od otvaranja računa putem web stranice do online zaprimanja zahtjeva za kartice i kredite.

Digitalizacija je HPB-ov smjer i samo iznimno otvaraju se nove klasične poslovnice kao ove godine u Zadru, gdje je poslovnica otvorena zbog snažnog rasta broja klijenata.

U priopćenju se ističe da su u HPB-u ponosni na rast skupine radno aktivnih klijenata u ovoj godini za 8 posto tijekom, što u Banci vide kao potvrdu kvalitetne ponude.

U HPB-u je u tijeku proces transformacije u modernu banku predanu postizanju izvrsnosti u korist klijenata. Riječ je o programu fokusiranom na brže promjene, podizanje znanja i kompetencija zaposlenika i povećanje učinkovitosti cijele organizacije kako bi se realizirali strateški planovi i osigurao dugoročni održivi rast Banke.