Kineski turisti potiču širenje mobilnog plaćanja

Kao što su luksuzne prodavaonice zaposlile osoblje koje govori mandarinski kako bi omogućili bolje usluge kineskim turistima, tako lokalni trgovci i ugostitelji preko lokalnih banaka prihvaćaju kineske sustave za mobilna plaćanja poput Alipayja i WeChat Payja

108
kineski turisti
Kineski turisti dobri su potrošači, odsjedaju u hotelima, dolaze u predsezoni i posezoni i zato su među najpoželjnijim gostima

U samo nekoliko godina mobilno plaćanje toliko se ukorijenilo u Kini da kineski turisti primoravaju trgovce u – među Kinezima – popularnim stranim turisičkim odredištima da prihvaćaju kineske sustave mobilnog plaćanja.

U Singapuru, Maleziji i Tajlandu već sada tri četvrtine supermarketa i malih trgovina te oko 71posto bescarinskih i luksuznih trgovina prihvaća kineske sustave mobilnog plaćanja, navodi se u anketi Nielsena objavljenoj u ponedjeljak.

Dva dominantna operatora su Alipay, kojim upravlja Ant Financial, i WeChat Pay, koji je povezan s Tencentovom apliakacijom za razmjenu poruka WeChat. Alipay je nedavno objavio rezultate istraživanja provedeno prošle jeseni koje je obuhvatilo 1244 trgovca i 2806 stanovnika Kine.

“Uz sve osobniju i sofisticiraniju potražnju kineskih turista, jačanje globalne pokrivenosti mobilnih plaćanja je dugoročan projekt za trgovce”, poručio je u priopćenju Andy Zhao koji vodi kineski ogranak kompanije Nielsen.

Za vrijeme kineskih novogodišnjih blagdana u veljači najpopularnije odredište za kneske turiste bit će Tajland, navodi internetska stranica za rezervacije Ctrip. Među popularnim destinacijama su također Japan, Malezija, Singapur i Sjedinjene Američke Države. Ctrip predviđa da će ove zemlje tijekom novogodišnjih blagdana posjetiti sedam milijuna kineskih turista.

Od uličnih trgovaca do luksuznih robnih kuća

Kineski mobilni platni sustavi poharali su sve – od uličnih prodavača do vrhunskih robnih kuća. Promocije tvrtki, niska razina korištenja kreditnih kartica i snažna penetracija pametnih telefona pripomogli su brzoj transformacija društva utemeljnog na plaćanju gotovinom u društvo u kojem svi, bez obzira na dob, skeniraju QR kodove za mobilno plaćanje. Obujam transakcija skočio je s oko 5 bilijuna dolara u 2016. na gotovo 16 bilijuna dolara u prvom tromjesečju 2018., navodi se u analizi tvrtke Hillhouse Capital.

I dok kineski turisti šire naviku mobilnog plaćanja u inozemstvu, trgovci se brzo prilagođavaju. Među onima u Singapuru, Maleziji i Tajlandu koji prihvaćaju kineske sustave mobilnog plaćanja 88 posto je prihvatilo te tehnolgije u psoljednje dvije godine. pokazalo je istraživanje tvrtke Nielsen. Od onih koji prihvaćaju te metode plaćanja, 40 posto je potvrdilo da im je ukupan promet povećao.

Više od 60 posto kineskih ispitanika potvrdilo je pak da je tijekom prošle godine koristilo mogućnost mobilnog plaćanja u SAD-u, Kanadi, Velikoj Britaniji, Francuskoj, Njemačkoj ili Italiji.

Prilikom putovanja u inozemstvo tijekom prošle godine više je kineskih turista plaćalo putem mobilnih aplikacija nego gotovinom, navodi se u izvješću. No, bankovne kartice i dalje su najčešći način plaćanja, a kupnja, smještaj i hrana tri su glavne kategorije potrošnje.

Suradnja s lokalnim bankama

Naravno, širenje prihvata kineskih mobilnih platnih apliakcija ne znači da će i lokalno stanovništvo prihvatiti te tehnologiije. Uostalom, Alipay zahtijeva kineski broj mobilnog telefona i bankovni račun u kineskoj banci. Tehnologija plaćanja funkcioniraju u inozemstvu kroz partnerstvo s lokalnim trgovcima i tvrtkama, kao što je First Data u Sjevernoj Americi.

Kao što su luksuzne prodavaonice zaposlile osoblje koje govori mandarinski kako bi omogućili bolje usluge kineskim turistima, tako i trgovci i ugostitelji prihvaćaju Alipay i WeChat Pay.

Chen Jiayi, voditelj inozemnog poslovanja u Alipayu, najavio je da će kompanija pružati podršku lokalnim trgovacima kako bi se povezali s kineskim turistima i povećali promet.

Usprkos usporavanju kineskog gospodarstva, Ctripovo procjenjujeda će broj kineskih turista koji ćekinesku Novu godinu dočekati u inozmstvu u usporedbi s prethodnom godinom porasti za pola milijuna. Podaci pokazuju da je za putovanja u inozemstvo zainteresirano sv više ljudi iz manjih gradova. Kineski gradovi podijeljeni su na dvije razine: Peking i Šangaj su, na primjer, na prvoj raazini, a Nanjing i Chengdu na drugoj.

Istraživanje Nielsena pokazalo je da je Europu prošle godine posjetilo više turista iz gradova druge razine nego prve i da su na putovanja u inozemstvo u prosjeku potrošili 6006 dolara, odnosno 472 dolara više nego u 2017. godini.

U Hrvatsku dolazi više od 200 tisuća kineskih turista

Iako broj kineskih turista koji posjećuju Hrvatsku snažno raste, to još uvijek nije dovoljno da potakne banke na suradnju s Alipayjom ili WeChat payjom. U prvih deset mjeseci prošle godine Hrvatsku je posjetilo 216 tisuća kineskih turista, što je rast od 43 posto u dolascima i 42 posto u noćenjima. Kineski turisti najviše noćenja ostvarili su u Zagrebu, Dubrovniku, Splitu i Zadru.

Najvše dolazaka ostvaruju u listopadu i lipnju te u svibnju i rujnu. U Hrvatsku uglavnom dolaze organizirano, najčešće u sklopu regionalne ture. Više od dvije trećine noćenja kineskih turista ostvareno je u hotelima, dok ih u privatnim domaćinstvima odsjeda oko 24 posto.

“Prosječni kineski turist troši od 5 do 7 tisuća eura po turistu koji boravi 7 do 10 dana”, rekao je lani za RTL Mario Rendulić iz Kinesko-jugoistočnoeuropske poslovne asocijacije.

Naomi Lei Sun iz Kineske turističke agencije reklaj e pak kako Hrvatska postaje jedna od omiljenih odredišta kineskim turistima. “Oni traže luksuznije hotele, žele istraživati grad, kulturu i gastronomiju”, dodala je.

Kao i s korejskim turistima, velikuulogu u popularziciji Hrvatske među Kinezima imao je reality show koji se 2017. snimao u Dubrovniku i Zagrebu s kineskim zvijezdama.