Kreće projekt prvog proširenja tramvajske mreže u Zagrebu nakon dva desetljeća. Grad Zagreb pokrenuo je postupak javne nabave za odabir izvođača koji bi trebao izraditi malo više od dva kilometra tramvajske pruge u sklopu rekonstrukcije Sarajevske ceste. Posljednje širenje zagrebačke tramvajske mreže desilo se 2000. godine puštanjem u promet dionica Dubrava – Dubec i Jarun – Prečko.
Više od 13 kilometara nove tramvajske pruge
Gradska vlast na čelu s Tomislavom Tomaševićem uvrstila je među strateške gradske projekte dva proširenja tramvajske mreže: gradnju tramvajske pruge od Ulice kralja Zvonimira, Heinzelovom i Radničkom ulicom do okretišta u Savišću, te gradnju tramvajske pruge u sklopu rekonstrukcije Sarajevske ceste na jugu Novog Zagreba.
Projekt izgradnje tramvajske pruge na Sarajevskoj ulici uvršten je među strateške projekte, budući da prati posljednju dionicu pristupne ceste auto-cesti Zagreb-Sisak, poveznice sa zagrebačkom obilaznicom, novog južnog ulaza/izlaza u/iz grada i najkraću vezu s Međunarodnom zračnom lukom Franjo Tuđman.
Prema projektu Sarajevka cesta trebala bi imati po tri prometna traka u svakom smjeru te tramvajsku prugu u zelenom pojasu. Uz novi ulaz u grad preko Mosta mladosti trebala bi rasteretiti Buzin, Ulicu Savezne Republike Njemačke, Aveniju Većeslava Holjevca i Most slobode.
“Radi se o potezu od Avenije Dubrovnik do Ranžirnog kolodvora dugom nešto više od dva kilometra. Pokrenuta su istovremeno dva postupka javne nabave i očekujemo da bi radovi mogli početi krajem ljeta. To je novi komad tramvajske pruge, cesta i biciklističke staze… Cijeli jedan novi potez, južni ulaz u grad. To je velika investicija, jedna od onih strateških, a prema procijeni vrijedna je više od 25 milijuna eura, No, pravu cijenu ćemo znati kada odaberemo izvođače radova”, rekla je zamjenica gradonačelnika Danijela Dolenec. Rok za završetak radova je 12 mjeseci od uvođenja izvođača u posao.
Rekonstrukcija Sarajevske u dvije faze
Rekonstrukcija Sarajevske ceste izvest će se u dvije faze, no radovi na obje etape će se izvoditi istovremeno, u skladu s izdanim građevinskim dozvolama i odabranim izvođačima. Dozvole su ishođene etapno jer je tako predviđeno lokacijskom dozvolom te kako jedna etapa, odnosno ishođenje građevinske dozvole, ne bi uvjetovala, odnosno ovisila o drugoj.
Prva etapa obuhvaća rekonstrukciju i izgradnju cestovne prometnice, odvodnje i javne rasvjete od Avenije Dubrovnik, odnosno od rotora u Zapruđu na sjeveru, do raskrižja s Ulicom A. Brdarića na južnom kraju zahvata, s izgradnjom i uređenjem postojećih raskrižja u nivou. Također je obuhvaćena i izvedba bukobrana u zoni stambenih objekata.
Druga etapa obuhvaća izgradnju nove tramvajske pruge od Avenije Dubrovnik do Ranžirnog kolodvora sa zaokretnicom i objektom ZET-a (otpremničkim blokom) na jugu kod Ranžirnog kolodvora.
Glavna os dijela Sarajevske ulice položena je u osi buduće tramvajske pruge, u smjeru sjever-jug u duljini 1.808,21 metara. Sarajevska ulica Generalnim urbanističkim planom grada Zagreba kategorizirana je kao gradska avenija, projektirana s dva kolnika razdvojena razdjelnim pojasom i pješačko-biciklističkim stazama s obje strane, odvojenim od kolnika zelenim pojasevima.
Ukupna širina koridora projektirane Sarajevske ceste je 40 – 50 metara. Svaki kolnik će se sastojati od tri prometna traka širine 3,25 metara (ukupno 9,75 m). Osim cestovne prometnice, duljine 1,85 kilometara, predviđena je i izgradnja nove tramvajske pruge od Avenije Dubrovnik do Ranžirnog kolodvora u duljini od oko 2,25 kilometra, sa zaokretnicom i objektom ZET-a (otpremničkim blokom i ispravljačkom stanicom) na jugu, kod Ranžirnog kolodvora.
Projekt obuhvaća i izgradnju autobusnih ugibališta, bukobrana, oborinske odvodnje prometnih površina, javne rasvjete, semafora na raskrižjima, vertikalnu i horizontalnu prometnu signalizaciju i opremu te krajobrazno uređenje uličnog koridora.
Ranije, odnosno 2016. godine, potpisan je sporazum o suradnji između Grada Zagreba i Hrvatskih autocesta o zajedničkoj realizaciji projekta rekonstrukcije Sarajevske ceste i izgradnji nadvožnjaka preko Ranžirnog kolodvora.
Procijenjena vrijednost radova izgradnje prometnice s komunalnom infrastrukturom i tramvajskom prugom iznosi 25 milijuna eura (bez PDV-a). Grad Zagreb namjerava osigurati sufinanciranje iz fondova Europske unije u okviru programa Konkurentnost i kohezija 2021. – 2027. Za realizaciju projekata, uz financijsku potporu EU sredstava, preostala sredstva Grad će osigurati iz vlastitih sredstava te kroz okvirni zajam Europske investicijske banke.