Jedna sasvim drugačija banka

Prednosti izgradnje reputacije dobrog poslodavca su zadržavanje talenata, povećanje privrženosti zaposlenika, privlačenje novih kandidata i podizanje opće reputacije poduzeća

284

Kada spomenemo brendiranje, većina ljudi pomisli na marketing: logo tvrtke, brendiranje proizvoda, kako klijenti doživljavaju vašu tvrtku… Često zaboravljamo brend tvrtke kao poslodavca, odnosno kako zaposlenici doživljavaju tvrtku u kojoj rade. No, istraživanja pokazuju da se više od 72 posto menadžera ljudskih resursa slaže da brend poslodavca značajno utječe na zapošljavanje, ali i na poslovni uspjeh tvrtke.

Istraživanje LinkedIna pokazalo je pak da 75 posto kandidata istraži reputaciju poduzeća prije nego što se prijavi na otvoreni natječaj, a ako im se reputacija ne čini dovoljno dobrom, 69 posto kandidata se ne javlja na natječaj, čak i ako su trenutno nezaposleni.

Zato se tvrtke širom svijeta trude graditi svoj brend kao poslodavca te sustav vrijednosti i korporativnu kulturu koja će privući i zadržati kvalitetne zaposlenike. Zadatak je tim izazovniji što je na tržištu rada nekoliko generacija, a svaka ima svoje poglede i zahtjeve.

Banke se općenito smatraju konzervativnim organizacijama pa i pomalo “dosadnim”, predvidljivim poslodavcima koji nisu atraktivni novim generacijama koje ne prihvaćaju krute korporativne strukture, žele fleksibilan pristup poslu, očekuju brzo napredovanje, zanimljivu i raznoliku karijeru, žele vidjeti da se njihov rad vrednuje i da se njihovo mišljenje uvažava, traže poslodavce s vizijom i poslodavce koji poštuju šire društvene vrijednosti poput ekologije…

Najbolje iz dva svijeta

Addiko banka razbija takve predrasude nudeći svojim korisnicima i zaposlenicima drugačiju priču – autentičnu, iskrenu i izravnu, priču o banci koja nastoji spajati najbolje iz dva različita svijeta.

“S jedne strane banke nude pouzdanost, a s druge strane tu su start-up kompanije koje obilježavaju inovacije i kreativnost. Mi smo banka koja se trudi uzeti ono nabolje iz oba svijeta i stvarati okruženje u kojem su ljudi motivirani ostaviti svoj trag. Trudimo se privući najbolje stručnjake; one koji se ne boje izaći iz okvira i sagledati širu sliku. Ljude koji ne čekaju da se budućnost dogodi, već žele izazivati te stvarati nova rješenja koja će oblikovati svijet (ne samo) financija”, tumači Željka Martinović, menadžerica Korporativnih komunikacija u Addiko banci.

Marina Jurić, HR savjetnica Addiko Grupe, ističe kako im je bilo najvažnije da kandidatima autentično predstave kako je biti dio Addika: “Kandidati su nam često govorili da su nas zamišljali potpuno drugačijima prije nego su nas upoznali. Naime, iznenadili bi se koliko smo otvoreni i izravni, inovativni i dinamični, a naglašavali bi prijateljsko okruženje u kojemu smo tu jedni za druge. Oni nisu očekivali da će vidjeti bankare u tenisicama. Upravo na temelju tih povratnih reakcija odlučili smo otvoriti naša vrata i ispričati našu priču na van“, objašnjava Marina. “I bilo nam je važno da ta priča o nama dođe od naše Addiko ekipe koja ju živi svaki dan, jer jedino tako je mogla biti autentična. Htjeli smo predočiti tko mi stvarno jesmo.“

Ljudi koji stvaraju prilike…

“Napravili smo interno istraživanje među našim zaposlenicima o tome kakvi smo mi kao poslodavac, iz kojeg je proizašlo da smo mi, najjednostavnije rečeno – netipični bankari. Naša netipičnost”, razlaže Marina Jurić, “proizlazi iz same strategije Addiko banke. Mi nismo univerzalna banka. Mi smo specijalistička banka. Jedina takva na ovim prostorima. To je naša strateška prednost. To znači da nudimo manji broj usluga, ali želimo da one budu vrhunske.

Stavljamo jak fokus na digitalna rješenja i usluge kako bismo održali naše obećanje prema našim klijentima – tj. ponudili im izravno i jednostavno bankarstvo, imajući na umu da je vrijeme najvrjednija valuta. Ta strategija reflektira se na našu kulturu i na ljude kakve imamo i trebamo. A trebaju nam ljudi koji svoje odluke i izbore temelje na regulatornom okviru, koji je za nas unutar bankarske industrije iznimno snažan i jako važan, a da istovremeno unutar tog regulatornog okvira pronalaze inovativna rješenja koja možda do tada nisu ni postojala unutar bankarstva. Primjer je naša virtualna poslovnica.”

To je, kaže, dinamika unutar koje svakodnevno rade i koju poštuju i njeguju.

“Trebaju nam ljudi koji takav izazov znaju objeručke prihvatiti, koji se u njemu ne gube već pronalaze i stvaraju prilike; oni koji neće odustati na prvu ni na drugu, ni na stotu, već će pokretati stvari i dovršavati ih iznalazeći puteve koji nisu utabani, pri tome poštivajući druge i njegujući međuljudske odnose”, objašnjava Marina. “Svojim zaposlenicima se trudimo osigurati okruženje u kojem će moći pokazati što znaju, u kojem će se moći razvijati i iz kojeg će moći učiti.”

Korporativno volontiranje

“Puno smo truda uložili u komunikaciju sa zaposlenicima jer je jasna i jednostavna komunikacija jedan od temelja naše kulture. Slušamo što nam zaposlenici govore i trudimo se implementirati rješenja koja nam predlažu. Međusobno se uvažavamo i zaista smo tu jedni za druge. To je kultura u kojoj ‘mi’ znači da svatko ima svoje ‘ja’, a svako ‘ja’ dio je tima. Gdje zajednički uspjeh znači realizacija osobnih ciljeva, i osobni uspjeh znači uspjeh svih nas. Zajednicu u kojoj smo jedni drugima i krila i padobran.” dodaje Željka Martinović.

Između ostaloga, banka je pokrenula projekt MasterClass u kojem gostuju inspirativni vizionari koji dijele sa zaposlenicima svoje viđenje sadašnjosti i budućnosti. U gostima su tako bili Boris Jokić, Korado Korlević, Domagoj Jakopović Ribafish, Vuk Vuković…

Organiziraju se i kreativne radionice kao što su povezivanje timova na grupnom učenju osnova bubnjanja. U “dnevnom boravku“ u centrali zaposlenici mogu provesti pauze igrajući pikado, stolni nogomet ili jednostavno chillajući. Kroz projekt “Addiko cares” zaposlenici su uključeni u korporativno volontiranje.

“Osobno sam čitala i pravila društvo djeci na liječenju u jednoj našoj bolnici i sudjelovala u uređenju okoliša jedne psihijatarske bolnice. Ponosna sam na oba iskustva. To je korporativna inicijativa koja svakom zaposleniku pruža mogućnost da napravi nešto korisno za svoju zajednicu”, kaže Katarina Kantolić, samostalni specijalist za korporativne komunikacije u Addiko banci.

Pomicanje granica

Marina pak ističe kako Addiko banci trebaju ljudi iz bankarstva, ali i van bankarstva: “Bankarska industrija se transformira i granice između industrija se pomiču; zato smo mi već odavno otvorili vrata ljudima koji nisu iz bankarstva, koji možda nisu nikad ni pomislili raditi u bankarstvu. To je recimo moj primjer. Recimo, meni osobno zamisao da radim u banci na prvu nije bila privlačna. Dolazila sam iz FMCG industrije, iz tvrtke koja u svojoj DNA ima inovativnost, gdje je dinamika snažna, a odnosi jako prijateljski. Znala sam da se ne bih dobro nosila s usporenim okruženjem. Međutim, ubrzo sam otkrila da je Addiko drugačije mjesto; da se tu očekuju inovacije, poduzetnički duh, i gdje su međuljudski odnosi kvalitetni. Meni je taj spoj jako važan”.

Profil poželjnog kandidata ovisi, naravno, o poziciji i kompetencijama koje se traže. No, najvažnije je da se kandidati uklapaju u Addiko kulturu.

“Želimo da odmah znaju kako je raditi kod nas i da im što jasnije što ti treba da tu budeš uspješan, tako da mogu vidjeti rezoniraju li s time ili ne. Kod nas je bitno da je osoba poduzetna, da pokreće stvari, da može iznijeti do kraja što započne bez obzira ne prepreke, da ima širinu tako da može sagledati razne perspektive i da tim putem surađuje s drugima njegujući odnose”, tumači Marina.

Dodaje kako im je važno duboko specijalističko znanje, jer se kod njih, s obzirom na veličinu organizacije, stvari brzo odvijaju.

Povrat na ulaganje

“Dakle ‘plug and play’ u kontekstu znanja i iskustva nam je važan. Međutim, baš s obzirom na veličinu organizacije, trebaju nam ljudi koji uz specijalističko znanje u određenom području, imaju i širinu ili ju žele imati. Mi, naime, nemamo jako usko specijaliziranih poslova u smislu zadataka. Oni koji to ne vole kažu da rade sve i svašta. A oni koji vole imati širinu i mog brzo učiti znaju reći – tu nikad nije dosadno, uključeni smo u razne projekte, radimo stvari koje nismo nikada prije, i zbilja je puno prilika za učenje.”

Na pitanje kako prate povrat na ulaganje u Employer Branding, Marina Jurić odgovara kako za sada prate broj i kvalitetu prijava.

“Kvalitetu gledamo kroz broj i kvalitetu prijava koji odgovaraju našem željenom profilu. Otkako smo krenuli komunicirati kroz našu employee value proposition priču, već vidimo pomak. Brže dolazimo do ljudi koji nam odgovaraju, prvenstveno našoj kulturi. To nam je zapravo bio izazov. Našli bi stručnjake koji imaju izuzetno znanje i kompetencije, ali nismo uspjeli pogoditi kulturološki match.

U zadnje vrijeme čujem od nekih stručnjaka kako nije dobro zapošljavati po tom kulturološkom matchu. Međutim, mi se ne slažemo s time. Nama je bitno da se ljudi uklope, jer je naša kultura ona kakvu želimo i usklađena je sa našom strategijom i industrijom. Nama je bitno da dijelimo poduzetnost, snalažljivost i ustrajnost. A dio te kulture je i različitost. Mi gradimo na temelju naših različitosti i želimo da svatko ostane svoj, jedinstven i doprinese na sebi svojstven način našim zajedničkim rezultatima”, zaključila je Marina Jurić.