U centru Sesveta, između željezničke pruge i Zagrebačke ceste, glavne prometnice u ovom velikom zagrebačkom naselju, na izvrsno prometno povezanoj lokaciji nekadašnje tvornice Badel nedaleko željezničkog kolodvora trebao bi niknuti pravi mali grad. Naime, na natječaj investitora, tvrtke Sara centar Sesvete, koji je trajao od 11. rujna do 13. studenoga, pristiglo je nekoliko rješenja, a prva je nagrada pripala autorskom timu kojega čine ovlašteni arhitekti Boris Nemeth, Filip Kelava i Hrvoje Čuljat te ovlašteni arhitekt urbanist Ivan Kapović.
Zamisao je tima kojeg predvodi arhitekt Nemeth na prostoru koji obuhvaća više od 70.000 četvornih metara izgraditi stambene i poslovne zgrade, dječji vrtić, zatvorene sportsko-rekreacijske sadržaje… Predviđena je gradnja 318 stanova ukupne površine 27.250 četvornih metara u kojima će se moći smjestiti 1080 stanovnika. U naselju bi posao moglo naći 130 ljudi, a zelene površine trebale bi se prostirati na 15.500 četvornih metara.
Od glavnog ulaza-izlaza u naselje na istoku smjestile bi se zone većeg intenziteta, a na zapadu, prema ulici Ulici Ljudevita Posavskog, pretežito stambena zona.
Na istoku bi se tako prvo formirala zona trgovačko-ugostiteljsko-uslužnih sadržaja s centralnim parkiralištem i ulazima/izlazima u podzemnu garažu. Na nju se nadovezuje prostrana pješačka aleja u smjeru istok-zapad sa svake strane omeđena izgradnjom mješovite namjene. U prvom dijelu to su zgrade sa trgovačkim, ugostiteljskim i uslužnim sadržajima u prizemlju, te stanovima na katovima.
Pješačka os
Stambene etaže u tom dijelu smještene su u smjeru sjever-jug te predviđaju stanove orijentirane na istok i zapad. U ovom dijelu zgrade bi vanjskim kružnim stubištem i upotrebom odgovarajućih materijala trebale naglasiti povijest mjesta odnosno podsjećati na Badelove rezervoare octa.
U drugom dijelu se smješta trg na kojem dominira stambeni toranj od 12 etaža s dječjim vrtićem u prizemlju. Tu su i uredski i javni sadržaji te nadzemna garaža čija bi kružna kolna rampa izgledom trebala reinterpretirati baštinu Badelovog industrijskog nasljeđa odnosno spremnike melase i špirita.
Na kraju pješačke osi smješta se zona mješovite, pretežito stambene, izgradnje. Optimalan položaj zgrada bio bi istok zapad, zbog insolacije i zaštite od buke. Kako se kaže u obrazloženju prvonagrađenog projekta, ovdje je vrlo bitna zona visokog zaštitnog zelenila koja će tvoriti barijeru prema nadvožnjaku na Ulici Ljudevita Posavskog sa zapadne strane i željezničkoj pruzi s južne strane. Tako bi se stambene zgrade okrenule zabatima prema nadvožnjaku i maksimalno bile udaljene od pruge.
Na sjevernoj strani naselja koja se nalazi izvan prostora bivše tvornice Badel, uz Zagrebačku ulicu, predviđena je sporija transformacija zbog imovinsko-pravnih odnosa. Ovdje je inače predviđena niža paviljonska izgradnja poslovno–uredskih sadržaja kao postupni prijelaz od intenzivnog prometa Zagrebačke ulice prema unutrašnjosti naselja i višoj izgradnji.
Druga nagrada na natječaju pripala je timu kojeg predvodi arhitekt Ante Lozica, a treća timu Frane Dumandžića.
Tekst je obavljen u Privrednom vjesniku od 15. prosinca 2017. (br. 4009/4010) u Tlocrtu, posebnom prilogu o nekretninama, uređenju i graditeljstvu koji za Privredni vjesnik priprema tvrtka Točka Na I Media d.o.o.