Završen je proces digitalizacije postupka vođenja zemljišnih knjiga, što znači da će građani i poduzetnici prijedloge za upis u zemljišnu knjigu podnositi elektroničkim putem, objavio je ministar pravosuđa i uprave Ivan Malenica. Rezultati projekta vrijednog 22 milijuna kuna predstavljeni su na završnoj konferenciji projekta “Upravljanje zemljišnim knjigama”. Realizacijom projekta su podaci iz zemljišnih knjiga i katastra objedinjeni na jednom mjestu, u jedinstvenu bazu podataka.
“Građani i poduzetnici od sada će svoje prijedloge za upis u zemljišne knjige moći podnijeti elektroničkim putem, preko javnih bilježnika i odvjetnika, zahvaljujući čemu će upis postati brži učinkovitiji i povoljniji jer su javno bilježničke tarife niže”, naglasio je na predstavljanju ministar Malenica.
Izmjene Zakona o zemljišnim knjigama u posljednje četiri godine išle su u smjeru digitalizacije postupka, a posljednje izmjene usvojene u listopadu ubrzat će postupke obnove zemljišnih knjiga, osigurati njihovu ažurnost te povećati broj katastarskih čestica u bazi zemljišnih podataka.
Ravnateljica Uprave za građansko, trgovačko i upravno pravo Ministarstva pravosuđa i uprave Mirela Fučkar kazala je da od 10. siječnja iduće godine neće biti moguće podnijeti prijedlog za upis u knjige poštom ili na gruntovnici.
Mobilna aplikacija Moje nekretnine
Osim digitalnih zemljišnih knjiga, rezultat ovog projekta je i mobilna aplikacija Moje nekretnine, koja omogućuje nove funkcionalnosti koje su dostupne u sustavu e-Građani.
“Putem nje će građani dobivati obavijesti o svemu što se događa s nekretninama čiji su vlasnici, bez obzira da li su oni podnijeli zahtjev ili je neko drugi, a tiče se njihove nekretnine”, rekla je Fučkar.
Projekt je realiziran u suradnji s Državnom geodetskom upravom. Zamjenik ravnatelja Antonio Šustić istaknuo je kako pouzdani zemljišni podaci pridonose vladavini prava i pretpostavka su za pokretanje investicija i kapitalnih infrastrukturnih projekata.