Uređenje ureda: Kako pravilno odabrati uredski stolac

Način uređenja i namještaj koji ćete odabrati trebao bi odražavati prirodu tvrtke. Pri tome treba voditi računa da atmosfera bude topla i pruža dobrodošlicu, a da dizajn bude spoj ljepote i funkcionalnosti

526
uredski stolac

Pravi uredski namještaj ključan je dio poslovne svakodnevice ne samo jer izgleda bolje već i stoga što osigurava udobnost svim zaposlenicima i posjetiteljima. Štoviše, udoban, siguran i privlačan namještaj, pokazala su istraživanja, podiže raspoloženje i produktivnost zaposlenika. Razlog više da obratite pozornost na namještaj jesu i posjetitelji odnosno klijenti koje želite dočekati profesionalno i smjestiti u udoban i atraktivan namještaj.

Način uređenja i namještaj koji ćete odabrati trebao bi odražavati prirodu tvrtke. Pri tome treba voditi računa da atmosfera bude topla i pruža dobrodošlicu, a da dizajn bude spoj ljepote i funkcionalnosti. Ne treba zaboraviti niti ekološku komponentu pri nabavi odnosno potražiti komade napravljene od materijala neškodljivih za okoliš koje je moguće reciklirati.

Budući da na poslu provodimo i po desetak sati sjedeći, česti pratitelj mnogih su bolovi u leđima koje je moguće izbjeći pravilnim odabirom uredskih stolaca ergonomskog dizajna koji mjerama što više odgovara proporcijama tijela.

Ergonomski uredski stolac

Ovo su neke od značajki koje mora imati dobar ergonomski uredski stolac.

Visina i širina

Visina uredskog stolca trebala bi biti u potpunost prilagodljiva i pozicinirana tako da stopala počivaju ravno na podu, a da su bedra pri tome paralelna s podlogom. Širina sjedala trebala bi omogućavati leđima da budu naslonjena na naslon, a  da koljena istovremeno budu udaljena otprilike četiri do osam centimetara od ruba stolca.

Potpora kralježnici

Dobar ergonomski stolac trebao bi imati podesivi naslon kako bi se što više prilagodio obliku kralježnice i spriječio pogrbljeno držanje nakon duljeg sjedenja.

Materijal za sjedala

Za uredske stolce preporučuju se meke, „jastučaste“ podloge koje mogu osigurati komfor zaposleniku umjesto tkanina grubih tekstura.

Nasloni za ruke

Nasloni za ruke također moraju biti prilagodljivi kako bi omogućili udobno sjedenje u kojem su ramena u opuštenom položaju. Laktovi bi u tom slučaju trebali moći udobno odmarati na naslonima, a donji dijelovi ruku i zglobovi ne bi trebali biti na podlozi prilikom tipkanja.

Vrtnja

Stolac bi se trebao lako okretati i omogućavati onome tko sjedi da dosegne sva područja radnoga stola bez pretjeranog istezanja ili micanja stolca.

To su samo neke od karakteristika koje bi trebao imati dobar uredski stolac. Svatko bi od nas ipak trebao, bez obzira na odabranu vrstu sjedala, upamtiti kako je važno u redovnim razmacima prošetati jer kretanje jača držanje, ublažava napetost očiju i suzbija umor.

>>Uređenje ureda: Prave boje povećavaju produktivnost

>>Uređenje ureda: Kako stvoriti pozitivan utjecaj na zaposlenike

Osim na namještaj, prilikom uređenja ureda pozornost treba također obratiti i na temperaturu, odrediti mjesto za vješanje kaputa, prostor za osvježenje i povremeni odmor. Veće tvrtke trebale bi imati i sobu za sastanke opremljenu velikim stolom, udobnim stolcima i odgovarajućim lampama.

Tekst je obavljen u Privrednom vjesniku od 15. prosinca 2017. (br. 4009/4010) u Tlocrtu, posebnom prilogu o nekretninama, uređenju i graditeljstvu koji za Privredni vjesnik priprema tvrtka Točka Na I Media d.o.o.