Njemačka kreće u gradnju svog prvog LNG terminala

U luci Wilhelmshaven, koja se nalazi na obali Sjevernog mora, bit će instalirane dvije plutajuće jedinice za skladištenje i replinjavanje kojima upravlja specijalizirana tvrtka Dynagas

58
[Izvor: LNG Croatia]

Međunarodna energetska tvrtka Uniper gradit će i upravljati prvim njemačkim terminalom za ukapljeni prirodni plin (LNG). Odluka o gradnji terminala dio je nastojanja da Njemačka ubrza napore za diverzifikaciju opskrbe energijom i smanji odnosno u potpunosti prekine ovisnost o ruskom plinu.

Na nedavno održanoj konferenciji za medije, kojoj je prisustvovao njemački vicekancelar i savezni ministar za ekonomska pitanja i klimatske mjere, Robert Habeck, tvrtka je objavila da je potpisala ugovor s vladom za projekt u koji će uložiti oko 65 milijuna eura.

“Ruski rat protiv Ukrajine okrenuo je svijet u kojem živimo naglavačke – to se posebno odnosi na energetsku industriju”, rekao je Klaus-Dieter Maubach, izvršni direktor Unipera. “Činimo sve što je u našoj moći da podržimo njemačku vladu u njenom planu diverzifikacije njemačkih izvora opskrbe prirodnim plinom i, dugoročno, zaokretu prema vodiku.”

Prvi njemački LNG terminal bit će izgrađen u luci Wilhelmshaven, koja se nalazi na obali Sjevernog mora. Tamo će biti instalirane dvije plutajuće jedinice za skladištenje i replinjavanje (FSRU) kojima upravlja specijalizirana tvrtka Dynagas. Riječ je o “najmodernijoj, najsigurnijoj i ekološki prihvatljivoj” infrastrukturi za ovu namjenu. U pogonu se ukapljeni plin pretvara u plinoviti prirodni plin, koji se može ubacivati u njemački cjevovodni sustavinfrastruktura

Svaka od dvije plutajuće jedinice ima kapacitet slanja prirodnog plina do 7,5 milijardi prostornih metara godišnje i kapacitet skladištenja LNG-a od 174.000 prostornih metara.

Kombinirano, to je približno 30 posto od sadašnje količine ruskog plina koji se uvozi u Njemačku i oko 8,5 posto očekivane potražnje za plinom na njemačkom tržištu u budućnosti.

FRSU će biti povezani s kopnenim objektima preko postojećeg mosta za pretovar koji će biti prilagođen za prijenos plina s broda na obalu.

Proširenje luke prva je faza većeg projekta transformacije luke Wilhelmshaven u središte zelene energije, u sklopu napora da Njemačka smanji emisije ugljika i postane energetski neovisnija.

U drugoj fazi projekta bit će postavljena “trajna i proširena postrojenja za istovar i rukovanje zelenim plinovima”, kao što je amonijak, koji se zatim može transportirati željeznicom ili odmah u luci ponovno pretvoriti u vodik.

“S našim LNG terminalom činimo važan korak – u bliskoj suradnji s njemačkom vladom – prema željenoj energetskoj neovisnosti”, istaknuo je Maubach. “Pri tome se oslanjamo na našu stručnost kao globalnog LNG igrača i trgovca plinom. Srednjoročno i dugoročno, razvijamo Wilhelmshaven u energetsko središte budućnosti, s fokusom na vodik i zelene plinove.”