U nazočnosti 500 uzvanika, među kojima su bili predsjednik Vlade Andrej Plenković i državni tajnik za vanjske poslove Francuske Republike Harlem Desir, svečano je u utorak navečer otvoren novi putnički terminal zagrebačke Zračne luke “Franjo Tuđman”.
Novi putnički terminal Zračne luke “Franjo Tuđman” najveći je infrastrukturni projekt u Hrvatskoj u zadnjih deset godina u koji je uloženo oko 300 milijuna eura, a tri godine gradile su ga većinom domaće tvrtke, uključujući Kamgrad i Zagreb Montažu te Viadukt, koji je i član konzorcija koji stoji iza investicije, odnosno tvrtka Međunarodna zračna luka Zagreb (MZLZ) koja je 30-godišnji koncesionar te zračne luke od 2013..
MZLZ, osim Viadukta, čini još pet tvrtaka – članica s međunarodnim iskustvom u izgradnji i upravljanjem zračnim lukama te financiranju i upravljanju projektima – Aeroports de Paris Management, Bouygues Batiment International, Fond Marguerite, IFC i TAV Airports.
Luka je u vlasništvu RH (55 posto), Grada Zagreba (35 posto) te Zagrebačke županije i Grada Velike Gorice (po pet posto).
Nova vrata Hrvatske
Naglasivši da mu je velika čast biti na otvorenju Zračne luke “Franjo Tuđman”, koja odiše Europom i svijetom 21. stoljeća, premijer Plenković je istaknuo da su to nova vrata Hrvatske.
“Siguran sam da će ovakva predivna Zračna luka pridonijeti imidžu Hrvatske te daljnjem povećanju broj turista u Zagrebu i Hrvatskoj, ali i biti poticaj da se završe slični projekti u Splitu i drugim zračnim lukama”, istaknuo je Plenković poručujući da će se Vlada truditi da ojača i svu drugu prometnu infrastrukturu pa i željeznicu koja tek treba doći na razinu 21. stoljeća.
Poručivši kako su sretni što su u planiranom roku od tri godine uspjeli izgraditi terminal, predsjednik Uprave MZLZ-a Jacques Feron je rekao da je “gradnja novog terminala bila velik izazov jer je to fantastičan projekt, no uspjeli su i krajem ovog mjeseca očekuju prve putnike te nastavak pozitivnih trendova u njihovu broju i poslovanju”.
Na novi će se terminal točno u ponoć 28. ožujka prebaciti sve operacije sa starog terminala, a isti dan rano ujutro kreće i prvi redoviti let Croatia Airlinesa iz Zagreba u Dubrovnik.
Impresivno zdanje
Novi terminal impresivno je zdanje površine 65 tisuća metara četvornih na četiri etaže sa specifičnim i prepoznatljivim valovitim krovom, a uz 30 šaltera za prijavu (chek-in) i devet prolaza za sigurnosni pregled putnika.
Tu je i osam mostova za zrakoplove i tri stajanke za manje zrakoplove, sortirnicu za prtljagu, mnoge ugostiteljske sadržaje i prodavaonice, više od tisuću parkirališnih mjesta, prostor za molitvu i njegu dojenčadi i sl., zagrebačka Zračna luka prvi put omogućuje izravni ulazak iz zgrade u zrakoplov.
Djelo je domaćih arhitekata Branka Kincla i Velimira Neidhardta te konstruktora Jure Radića, a projektiran je za pet milijuna putnika u prvoj fazi, s mogućnošću povećanja njihova broja do osam milijuna.
U zgradu je ugrađeno 35 tisuća prostornih metara betona, još 40 tisuća u vanjske radove, pet tisuća tona armature te čelična konstrukcija teška dvije tisuće tona, a ima i najmoderniju tehnologiju za praćenje, kontrolu i nadzor prometa te pet tisuća rasvjetnih tijela koja usmjeravaju putnike i tako tu luku čine jednom od najatraktivnijih i najmodernijih u regiji.