SAP: U trećem kvartalu prihodi od clouda porasli 39 posto

Iako je SAP ostvario znatan prihod  od softvera, korisnici u Azijsko-pacifičkoj regiji, obje Amerike te u dijelovima regije EMEA prelaze na cloud i hibridne modele uporabe softvera brže nego što se to očekivalo.

74
prihodi od clouda
Sonja Popović, direktorica SAP d.o.o.

Softverska kompanija SAP objavila je da je u trećem tromjesečju ove godine ostvarila ukupni prihod u iznosu od 6,02 milijarde eura, od čega 1,3 milijarde eura, odnosno 22 posto ukupnih prihoda, otpada na prihode od pretplata na cloud usluge i prihode od podrške. Ukupni prihodi su u odnosu na treći kvartal 2017. porasli 8 posto dok su prihodi od clouda porasli 39 posto.

“SAP je najbrže rastuća tvrtka kada je riječ o uslugama i aplikacijama za poduzeća utemeljenim na cloudu. Rast se temelji na cijelom paketu rješenja, prvenstveno na SAP C/4Hana i SAP S/4Hana koji predstavljaju temelje inteligentnog poduzeća”, istaknuo je izvršni direktor SAP-a Bill McDermott u izjavi povodom objave kvartalnih rezultata.

C/4 Hana je cjeloviti paket rješenja za upravljanje odnosima s kupcima koji je SAP predstavio na ovogodišnjoj konferenciji Sapphire, a S/4 Hana je paket rješenja za upravljanje resursima poduzeća (ERP).

Financijski direktor SAP-a Luka Mucić istaknuo je povećanje udjela predvidljivih prihoda. Naime, postotak ukupnog prihoda koji se ostvaruje od pretplate na cloud usluge te od cloud i softverske podrške u usporedbi s istim razdobljem prošle godine veći je za tri postotna boda i iznosi 68 posto.

Prijelaz na cloud brži od očekivanja

Predbilježbe za cloud usluge porasle su 36 posto, a prihodi od softvera pali su za 9 posto na godišnjoj razini i sada iznose 937 milijuna eura.

Iako je SAP ostvario znatan prihod  od softvera, korisnici u Azijsko-pacifičkoj regiji, obje Amerike te u dijelovima regije EMEA (Europa, Bliski istok i Afrika) prelaze na cloud i hibridne modele uporabe softvera brže nego što se to očekivalo.

>>Inteligentno poslovanje: Kako blockchain i strojno učenje potiču konkuretnost

SAP je sa svojom proširenom ponudom, koju čini Intelligent Suite u cloudu, i jedinstvenom ponudom hibridnih rješenja kapitalizirao taj tržišni trend. To se odrazilo i u novom broju softverskih i cloud licencija: u trećem kvartalu zabilježen je rast od 12 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Prihod od cloud usluga i softvera rastao je 7 posto i dosegnuo je 5,01 milijardu eura.

Pad operativne dobiti

Unatoč tome što je udio u ukupnom prihodu od pretplate na cloud i od usluga u trećem tromjesečju rastao više od očekivanja, operativna dobit je u usporedbi s istim lanjskim razdobljem niža za 6 posto i iznosi 1,24 milijarde eura. Na operativnu dobit izraženu prema MFSI najviše su utjecali veći troškovi kompenzacijskih naknada isplaćenih u dionicama.

Kao što je najavljeno još u siječnju 2018., kompanija očekuje pozitivan utjecaj na ukupni prihod i dobit, nakon prihvaćanja MFSI 15 pravila financijskog izvještavanja u ovoj godini. U trećem tromjesečju pozitivan učinak novog načina financijskog izvještavanja na SAP-ovu operativnu dobit iznosio je oko 74 milijuna eura. Zarada po dionici pala je za jedan posto, na 0,82 eura.

Operativni novčani toka u prvih devet mjeseci ove godine iznosio je 3,48 milijardi eura, što je pad od 16 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Slabljenje operativnog novčanog toka posljedica je prvenstveno povećane isplate kompenzacija u dionicama, većih poreznih davanja i isplata osiguranja te tečajnih razlika. Slobodni novčani tok je u usporedbi s prvih devet mjeseci prošle godine manji za 26 posto i iznosio je 2,34 milijarde eura. Manje gotovine na raspolaganju SAP je imao i zbog prije najavljenih dodatnih kapitalnih troškova u ovoj godini. Na kraju trećeg tromjesečja, neto likvidnost je bila u minusu za 2,78 milijardi eura.

Dobri rezultati u regiji EMEA

SAP je u trećem tromjesečju ostvario dobre rezultate u regiji EMEA. Prihodi od softvera i cloud rješenja rasli su 4 posto, a pretplate na cloud usluge i prihod od podrške 40 posto, prvenstveno zahvaljujući rastu na njemačkom i ruskom tržištu. Snažan rast prihoda od prodaje softvera ostvaren je u Italiji, Nizozemskoj i Rusiji.

“U trećem kvartalu 2018. Hrvatska je nastavila bilježiti dobre prodajne rezultate, pri čemu posebno možemo istaknuti rast prodaje on-premise rješenja” rekla je Sonja Popović, direktorica SAP d-o.o. “Nastavljamo širiti portfelj naših proizvoda kod postojećih, ali i novih korisnika. Pomažemo im u digitalizaciji ključnih dijelova njihova poslovanja, uključujući upravljanje i razvoj ljudskih potencijala što domaće tvrtke sve više prepoznaju kao ključ konkurentnosti. Također, Hrvatska je prva zemlja u regiji koja je prodala Sports One rješenje zahvaljujući kojem će GNK Dinamo Zagreb digitalizirati vođenje svojih sportskih aktivnosti i performansi.”

Broj korisnika S/4 HANA  dosegnuo 9500

Kad je riječ o pojedinim rješenjima, SAP-ov ERP nove generacije, S/4HANA, temelj je korporativne strategije od kad je predstavljen u veljači 2013. godine. S/4HANA prihvatilo je približno 9500 korisnika, što je rast od 37 posto u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. Oko 50 posto novih ugovora odnosi se na tvrtke koje do sada nisu koristile SAP-ova rješenja. Micić je u razgovoru s financijskim analitičarima rekao da će u posljednjem tromjesečju vjerojatno biti više obnavljanja ugovora aktualnih korisnika. Dodao je također kako očekuje da će više od pola korisnika starog SAP-ova ERP-a (ECC6), kojih ima oko 30 tisuća, do 2020. prijeći na S/4 Hana.

Broj novih predbilježbi za cloud platformu i prihodi od pretplate na cloud rješenja za C/4 Hana, komplementarno rješenje za upravljanje odnosima s kupcima, rasli su troznamenkastim stopama. Među tvrtkama koje su u proteklom tromjesečju ugradile C/4 Hana u svoje  informatičke sustave su Giorgio Armani, Dubai Expo 2020. Colgate-Palmolive, HP i Döhler.

Prihod od segmenta Customer Experience na godišnjoj razini veći je 54 posto i iznosi 232 milijuna eura. Ovaj poslovni segment obuhvaća softver iz akvizicije Hybrisa (2013.) i ovogodišnjih akvizicija (Callidus Software i Gigya).

Rješenje SAP SuccessFactors Employee Central, koje je okosnica SAP-ove ponude u području upravljanja ljudskim kapitalom,u trećem kvartal prihvatilo je 200 novih korisnika, a ukupno ga koristi više od 2800 tvrtki.

SAP Leonardo, digitalni set alata koji obuhvaća napredne tehnologije kao što su umjetna inteligencija, internet stvari, napredna analitika, strojno učenje i blockchain, u proteklom kvartalu implementirali su, između ostalih, Deloitte i Chint Group.