Slovačka tvrtka Tatravagonka krajem ožujka unajmila je pogon Tvornice željezničkih vagona Gredelja na Žitnjaku u kojem je pokrenula proizvodnju teretnih vagona. Prvi vagon trebao bi ovih dana biti isporučen kupcu iz Zapadne Europe.
Do kraja godine plan je isporučiti 210 teretnih vagona, rekao je slovački poduzetnik Ivan Petriček, jedan od suosnivača i član Nadzornog odbora Tatravagonke, za Jutarnji list. Slovačka tvrtka želi preuzeti zagrebačku tvornicu koja je u stečaju od 2012. godine.
“Želja nam je da Gredelj što prije izađe iz stečaja. Uplatili smo milijun eura jamstva što pokazuje daje naša ponuda ozbiljna”, rekao je Petriček.
Tatravagonka je europski lider u proizvodnji vagona. Uz pogone u Slovačkoj ima tvornice u Njemačkoj, Poljskoj, Srbiji, Češkoj i Italiji. Ima oko 12 tisuća zaposlenih.
Ulaganje od 45 mil eura
U svojoj ponudi za preuzimanje Gredelja najavili su da planiraju u njega uložiti 45 milijuna eura te zadržati sve radnike kojih je trenutno više od 400. Kada stečaj bude završen, broj radnika bi se mogao udvostručiti. Ulaganje od 45 milijuna eura bi u cijelosti bilo namijenjen namirenju vjerovnika.
Stečajni upravitelj Tomislav Đuričin najavio je da bi stečaj mogao biti završen u sljedećih nekoliko mjeseci, a slovačka je ponuda navodno najbolja.
“Gredelj ima svu infrastrukturu koja nam je potrebna za proizvodnju i remont teretnih i putničkih vagona”, rekao je Petriček.Dodatni motiv za ulaganje je poslovna klima i politička stabilnost.
Slovaci planiraju nastaviti razvijati sve djelatnosti iz portfelja Gredelja, uključujući proizvodnju postolja za teretne vagone i samih vagona, popravak putničkih vagona te popravak i održavanje električnih i dizelskih motora i lokomotiva.
Gredelj je u državnom vlasništvu, a u 2019. ostvario je ukupni prihod od 97 milijuna kuna, što je otprilike na razini prethodne godine. Tvrtka je opterećena financijskim obvezama iz prošlosti zbog kojih godinama posluje s gubitkom. U 2019. gubitak je bio nešto veći od 5,6 milijuna kuna.
Ako njihova ponuda bude prihvaćena, Slovaci planiraju godišnje prihode podići na 100 milijuna eura, odnosno na oko 750 milijuna kuna. “Računamo da ova tvornica može dugoročni biti jako profitabilna jer na europskom tržištu postoji velika potražnja za vagonima”, zaključio je Petriček.