Prošlog tjedna osnovana je nacionalna udruga zdravstvenog turizma pod nazivom Hrvatsko udruženje zdravstvenog turizma (HUZT). Osnivači su renomirane institucije i organizacije te pojedinci koji ostvaruju značajne rezultate više desetaka godina u području zdravstva, turizma i održivog razvoja koji su do sada djelovali odvojeno kroz regionalne klastere i bez veće koordinacije i sinergije
Za predsjednika udruge izabran je dr. Miljenko Bura, a za prvog dopredsjednika dr. Denis Kovačić, nekadašnji pomoćnici ministra zdravlja zaduženi za zdravstveni turizam u dvije različite vlade.
>>Luana – virtualni asistent koji vam pomaže da promijenite loše navike
Među osnivačima nacionalnog udruženja je i prim. dr. Vlasta Brozičević koja je više od 30 godina predvodnik zdravstvenog turizma u Hrvatskoj, a njezine Terme Selce postale su destinacija za brojne svjetske sportske veličine. Doktorica Brozičević će se posebno posvetiti edukaciji i prenošenju bogatog iskustva članicama i pojedincima koji tek ulaze u područje zdravstvenog turizma.
“Već u narednim danima i mjesecima udruženje počinje s aktivnostima, posebno u pripremi projekata za sufinanciranje iz EU fondova, što je do sada u području zdravstvenog turizma bilo zanemareno. U sljedećem financijskom razdoblju od 2021. do 2027. to bi trebalo postaviti kao jedan od strateških pravaca razvoja koji može apsorbirati značajna europska sredstva i potaknuti strane investicije u tom obliku turizma visokih dodanih vrijednosti i velikih mogućnosti za zapošljavanje radne snage visokih kvalifikacija. To je ujedno način kako brže zaustaviti odljev najkvalitetnijeg zdravstvenog kadra u inozemstvo”, poručio je predsjednik HUZT dr. Miljenko Bura.
Ciljevi Udruge su prije svega ubrzati razvoj zdravstvenog turizma u Hrvatskoj kroz organizirano pristupanje novim tržištima s ponudom kvalitetnih medicinskih usluga i tretmana te kroz ponudu zdravstvenih i termalnih resursa na kontinentu.
Povezivanje s proizvođačima organske hrane
Povezujući razvoj zdravstvenog turizma s ruralnim razvojem i proizvodnjom organske hrane kroz uključivanje klastera koji su nosioci te proizvodnje u HUZT dugoročno bi se iskoristio resurs zdrave hrane i sinergijsko povezivanje s nosiocima usluga u zdravstvenom turizmu i usluga pružanja smještaja te pripreme i usluživanja zdrave hrane.
Kroz marketinške aktivnosti HUZT će se zalagati za pozicioniranje i brendiranje svojih članova na međunarodnom tržištu, uz suradnju sa srodnim organizacijama i institucijama koje podržavaju iste ciljeve.
Udruga će također provoditi aktivnosti vezane uz stručno usavršavanje svojih članova i drugih osoba značajnih za djelovanje HUZT-a kroz usvajanje novih vještina neophodnih za kvalitetnu brigu o klijentima koji dolaze zbog zdravstvenih usluga te organiziranje konferencija, seminara, radionica i drugih stručnih skupova od značaja za djelovanje HUZT-a.
Hrvatsko udruženje zdravstvenog turizma će raditi i na optimizacija poslovanja članova Udruge kroz objedinjavanje nabave, zajedničko istraživanje i razvoj te međunarodno akreditiranje i standardizacija poslovanja članova, što će doprinijeti brendiranju Hrvatske kao destinacije zdravstvenog turizma.