Službena statistika Državnog zavoda za statistiku potvrdila je očekivano produženje pozitivnih trendova u turizmu u post sezoni. Percepcija sigurnog utočišta, blizina emitivnih tržišta te kulturna i prirodna raznolikost uz blage epidemiološke mjere, ali i povoljne vremenske prilike za posljedicu su imali i rast noćenja u razdoblju siječanj – listopad za više od 70 posto u odnosu na isto razdoblje 2020., ali i ostvarenja više od 75 posto rezultata povijesno uspješne 2019. godine.
U listopadu je ostvareno 637 tisuća dolazaka i 2,2 milijuna noćenja turista, što je 452 tisuće dolazaka i 1,6 milijuna noćenja više u odnosu na listopad 2020. U odnosu na listopad 2019. ostvareno je 59,2 posto dolazaka i 71,0 posto noćenja turista.
Strani turisti ostvarili su 462 tisuće dolazaka i 1,8 milijuna noćenja, što je za 373 tisuće dolazaka i za 1,4 milijuna noćenja više u odnosu na listopad 2020. U usporedbi s rekordnom 2019., ostvareno je 51,6 posto dolazaka i 67,2 posto noćenja.
Prema navodima Državnog zavoda za statistiku najviše dolazaka i noćenja stranih turista u listopadu ostvarili su gosti iz Njemačke, 35,9 posto. Slijede noćenja turista iz Austrije (11,1%), Ujedinjene Kraljevine (7,2%), Slovenije (7,1%) te SAD-a (4,1%).
Najviše noćenja u listopadu (45,2%) ostvareno je u hotelima, a Dubrovnik je grad s najviše ostvarenih noćenja turista (185 tisuća). Po broju noćenja slijede Zagreb (157 tisuća), Split (118 tisuća) te Zadar (108 tisuća).
U prvih deset mjeseci 2021. ostvareno 71,2 posto više noćenja turista u odnosu na isto razdoblje 2020. U odnosu na prvih deset mjeseci 2019. ostvareno je 65,5 posto dolazaka i 77,0 posto noćenja turista.
Nastavak povoljnih kretanja u turističkoj post sezoni analitičari RBA očekuju i u posljednjim mjesecima 2021., a potvrđuju to i neslužbeni podaci iz informacijskog sustava evisitor prema kojima je u studenom zabilježen nastavak izraženog rasta dolazaka i noćenja turista u usporedbi s istim razdobljem 2020. No, razvoj epidemiološke situacije i ponovno uvedena ograničenja u našim najvećim emitivnim tržištima ograničavajući su čimbenici snažnijih stopa rasta fizičkih pokazatelja u turizmu.