Podizanjem i zavarivanjem 165. segmenta u noći sa srijede na četvrtaka spojena je rasponske konstrukcija Pelješkog mosta. Most dug 2,4 kilometra od Komarne do Brijeste povezivat će hrvatski teritorij u jednu cjelinu. U 23.55 segment težak 220 tona je postavljen, a nakon toga ga je pedesetak varioca prionulo na posao. U 00.25 predsjednik Vlade Andrej Plenković rekao je: “Imam neopisivo zadovoljstvo objaviti da je Hrvatska spojena”.
U 0.35 uslijedio je spektakularni vatromet kojim je kineski izvođač radova obilježio završetak spajanja.
Sada slijedi asfaltiranje mosta, postavljanje instalacija i završne opreme te tehnički pregled. Most bi trebao biti završen do kraja siječnja, a dok ne budu završene i pristupne ceste most će s čvorom Brijesta biti povezan postojećim državnim i županijskim cestama. Očekuje se da bi promet preko mosta prema tom privremenom režimi mogao biti uspostavljen u ožujku. Cijeli projekt je vrijedan 520 milijuna eura i sufinanciran je europskim sredstvima u iznosu od 357 milijuna eura, dok je vrijednost izgradnje samog mosta 2,08 milijardi kuna (oko 280 mil. eura).
Pelješki most gradi kineski konzorcij koji predvodi China Road and Bridge Corporation. Ta kineska tvrtka ima veliko iskustvo u gradnji mostova širom svijeta. Gradili su, između ostaloga, most Donghai dug 32 kilometra, Hangzhou Bay Bridge dug 35 kilometara te most Jintang dug 26 kilometara. U Beogradu su gradili Pupinov most preko Dunava koji povezuje Zemun i Borču. Most je dug 1482 metra, širok 29,1 metar i visok 22,8 metara. Ima šest voznih traka i pješačko-biciklističke staze s obje strane. Spajanje rasponske konstrukcije Pelješkog mosta izveli su nekoliko mjeseci prije roka.
Pelješki most će imati dvije vozne i jednu zaustavnu traku, a s obzirom na to je velikim dijelom financiran iz sredstava Europske unije, za sve građane bit će besplatan.
Zbog problema oko natječaja i pandemije radovi na pristupnim cestama kasne u odnosu na planirane rokove. Radovi na drugoj fazi dugoj 12 kilometara koje izvodi tvrtka Strabag te radovi na trećoj i četvrtoj faza ukupne duljine 18 kilometara koje izvodi tvrtka Avax počeli su nešto kasnije zbog problema prilikom javnog nadmetanja za izbor izvođača radova.
Procjenjuje se da bi Strabag svoju dionicu mogao završiti do srpnja, dok bi Avax treću i četvrtu fazu završio najkasnije do kolovoza iduće godine.