Brojni mladi smatraju kako im njihovo obrazovanje ne pruža vještine potrebne za pronalazak posla, otkrila je internetska anketa u kojoj je sudjelovalo 40.000 mladih u više od 150 zemalja.
Trećina mladih (31 posto) koji su dali sudjelovali u anketi putem UNICEF-ove društvene platforme U-Report izjavilo je da vještine kojima raspolažu i ponuđeni obrazovni programi ne odgovaraju njihovim predodžbama o karijeri koju žele ostvariti. 39 posto ispitanika izjavilo je da poslovi koje traže nisu dostupni na njihovim tržištima.
Ključne vještine koje mladi žele steći, a koje bi im pomogle pri zapošljavanju u sljedećem desetljeću uključuju upravljanje (22%), analitičko razmišljanje i inovacije (19%), te obradu informacija i podataka (16 %), pokazuju rezultati ankete.
U PwC-ovom pak globalnom istraživanju 74% predsjednika uprava diljem svijeta izrazilo je određenu zabrinutost oko pronalaženja pravih vještina za rast poslovanja.
Suradnja UNICEF-a i PwC-a
U svrhu rješavanja ovih izazova, UNICEF i PwC udružit će snage tijekom sljedeće tri godine kako bi pomogli mladim ljudima širom svijeta steći vještine potrebne za budući rad.
Suradnjom UNICEF-a i PwC-a, kao partnera osnivača, podržat će se platforma Svjetskog gospodarskog foruma pod nazivom Reskilling Revolution Platform. Svrha platforme je omogućiti bolja radna mjesta, obrazovanje i vještine za milijardu ljudi u sljedećih 10 godina.
„Mladi nam često govore kako žele usvojiti digitalne i prenosive vještine kako bi bili uspješni na radnom mjestu budućnosti“, kazala je izvršna direktorica UNICEF-a Henrietta Fore. „Ova se ključna potreba može zadovoljiti jedino doprinosima javnih i privatnih partnera širom svijeta. Zato surađujemo s partnerima poput PwC-a kako bismo mladima u svim dijelovima svijeta pružili mogućnosti za osobni rast i razvoj.“
Suradnjom će se pružiti podrška istraživanjima o vještinama koje su rastući globalni izazov te razvoju, širenju i financiranju programa obrazovanja i usavršavanja vještina u brojnim zemljama uključujući Indiju i Južnu Afriku.
Svakog mjeseca 10 milijuna mladih dosegne dob u kojoj se može zaposliti, a većina ih potječe iz zemalja s niskim i srednje visokim dohotkom
Prema globalnom istraživanju, mladima u tim zemljama potrebno je u prosjeku oko godinu i pol da se probiju na tržište rada, a nevjerojatnih četiri i pol godine da pronađu svoj prvi pravi posao. Ova bi se situacija mogla dodatno pogoršati ako se ne počne tražiti rješenje, s obzirom na to da se procjenjuje da bi 20-40 posto radnih mjesta koja trenutno zauzimaju mladi u dobi od 16 do 24 godine do sredine 2030-ih mogla biti ugrožena automatizacijom poslova.
Usvajanje i usavršavanje vještina za brži pronalazak posla
„Vjerujemo da poslovna zajednica ima odgovornost u rješavanju izazova usavršavanja za sve naše dionike, uključujući zajednice u kojima živimo i radimo, kao i sve njihove građane. To također ima smisla u poslovnom pogledu: u PwC-ovom najnovijem globalnom istraživanju mišljenja predsjednika uprava, tri četvrtine predsjednika uprava navelo je kako nedostatak dostupnih vještina predstavlja glavni razlog za zabrinutost, ali i rizik.
Jako puno ljudi kojima je najpotrebnije usavršavanje zapravo ima najmanje prilika za to“, kazao je Bob Moritz, predsjednik globalne mreže PwC-ovih društava. „Vjerujemo da udruživanjem snaga s UNICEF-om možemo doprijeti do većeg broja ljudi koji bi u protivnom nenamjerno mogli biti isključeni. Zajedno želimo milijunima mladih pružiti priliku za usavršavanjem.“
PwC će svojim vještinama, stručnošću i resursima također pružiti podršku globalnom partnerstvu pod pokroviteljstvom UNICEF-a, Generation Unlimited, čiji je cilj pomoći mladima uspješno pronaći odgovarajući posao nakon obrazovanja i osposobljavanja.
PwC i Generation Unlimited okupit će dionike javnog, privatnog i civilnog društva kako bi razvili mogućnosti ulaganja, programe i inovacije koje podržavaju mlade na njihovom putu prema produktivnoj budućnosti i angažiranom građanskom životu.
Anketu je u veljači 2020. proveo UNICEF putem globalne digitalne društvene platforme za mlade pod nazivom U-Report. U anketi je sudjelovalo 40.000 ispitanika iz 150 zemalja. Najveći broj ispitanika potječe iz Indije (43%), a nakon nje slijedi Južna Afrika (26%). Podaci ankete U-Report prikazuju podatke koje su naveli ispitanici, nisu statistički ponderirani i ne bi ih trebalo ekstrapolirati na globalnu ili nacionalnu populaciju.