Trećina mladih misli da ih obrazovanje ne priprema za pronalazak posla

UNICEF i PwC udružit će snage tijekom sljedeće tri godine kako bi pomogli mladim ljudima širom svijeta steći vještine potrebne za budući rad

48
UNICEF
Image by StockSnap from Pixabay

Brojni mladi smatraju kako im njihovo obrazovanje ne pruža vještine potrebne za pronalazak posla, otkrila je internetska anketa u kojoj je sudjelovalo 40.000 mladih u više od 150 zemalja.

Trećina mladih (31 posto) koji su dali sudjelovali u anketi putem UNICEF-ove društvene platforme U-Report izjavilo je da vještine kojima raspolažu i ponuđeni obrazovni programi ne odgovaraju njihovim predodžbama o karijeri koju žele ostvariti. 39 posto ispitanika izjavilo je da poslovi koje traže nisu dostupni na njihovim tržištima.

Ključne vještine koje mladi žele steći, a koje bi im pomogle pri zapošljavanju u sljedećem desetljeću uključuju upravljanje (22%), analitičko razmišljanje i inovacije (19%), te obradu informacija i podataka (16 %), pokazuju rezultati ankete.

U PwC-ovom pak globalnom istraživanju 74% predsjednika uprava diljem svijeta izrazilo je određenu zabrinutost oko pronalaženja pravih vještina za rast poslovanja.

Suradnja UNICEF-a i PwC-a

U svrhu rješavanja ovih izazova, UNICEF i PwC udružit će snage tijekom sljedeće tri godine kako bi pomogli mladim ljudima širom svijeta steći vještine potrebne za budući rad.

Suradnjom UNICEF-a i PwC-a, kao partnera osnivača, podržat će se platforma Svjetskog gospodarskog foruma pod nazivom Reskilling Revolution Platform. Svrha platforme je omogućiti bolja radna mjesta, obrazovanje i vještine za milijardu ljudi u sljedećih 10 godina.

„Mladi nam često govore kako žele usvojiti digitalne i prenosive vještine kako bi bili uspješni na radnom mjestu budućnosti“, kazala je izvršna direktorica UNICEF-a Henrietta Fore. „Ova se ključna potreba može zadovoljiti jedino doprinosima javnih i privatnih partnera širom svijeta. Zato surađujemo s partnerima poput PwC-a kako bismo mladima u svim dijelovima svijeta pružili mogućnosti za osobni rast i razvoj.“

Suradnjom će se pružiti podrška istraživanjima o vještinama koje su rastući globalni izazov te razvoju, širenju i financiranju programa obrazovanja i usavršavanja vještina u brojnim zemljama uključujući Indiju i Južnu Afriku.

Svakog mjeseca 10 milijuna mladih dosegne dob u kojoj se može zaposliti, a većina ih potječe iz zemalja s niskim i srednje visokim dohotkom

Prema globalnom istraživanju, mladima u tim zemljama potrebno je u prosjeku oko godinu i pol da se probiju na tržište rada, a nevjerojatnih četiri i pol godine da pronađu svoj prvi pravi posao. Ova bi se situacija mogla dodatno pogoršati ako se ne počne tražiti rješenje, s obzirom na to da se procjenjuje da bi 20-40 posto radnih mjesta koja trenutno zauzimaju mladi u dobi od 16 do 24 godine do sredine 2030-ih mogla biti ugrožena automatizacijom poslova.

Usvajanje i usavršavanje vještina za brži pronalazak posla

„Vjerujemo da poslovna zajednica ima odgovornost u rješavanju izazova usavršavanja za sve naše dionike, uključujući zajednice u kojima živimo i radimo, kao i sve njihove građane. To također ima smisla u poslovnom pogledu: u PwC-ovom najnovijem globalnom istraživanju mišljenja predsjednika uprava, tri četvrtine predsjednika uprava navelo je kako nedostatak dostupnih vještina predstavlja glavni razlog za zabrinutost, ali i rizik.

Jako puno ljudi kojima je najpotrebnije usavršavanje zapravo ima najmanje prilika za to“, kazao je Bob Moritz, predsjednik globalne mreže PwC-ovih društava. „Vjerujemo da udruživanjem snaga s UNICEF-om možemo doprijeti do većeg broja ljudi koji bi u protivnom nenamjerno mogli biti isključeni. Zajedno želimo milijunima mladih pružiti priliku za usavršavanjem.“

PwC će svojim vještinama, stručnošću i resursima također pružiti podršku globalnom partnerstvu pod pokroviteljstvom UNICEF-a, Generation Unlimited, čiji je cilj pomoći mladima uspješno pronaći odgovarajući posao nakon obrazovanja i osposobljavanja.

PwC i Generation Unlimited okupit će dionike javnog, privatnog i civilnog društva kako bi razvili mogućnosti ulaganja, programe i inovacije koje podržavaju mlade na njihovom putu prema produktivnoj budućnosti i angažiranom građanskom životu.


Anketu je u veljači 2020. proveo UNICEF putem globalne digitalne društvene platforme za mlade pod nazivom U-Report. U anketi je sudjelovalo 40.000 ispitanika iz 150 zemalja. Najveći broj ispitanika potječe iz Indije (43%), a nakon nje slijedi Južna Afrika (26%). Podaci ankete U-Report prikazuju podatke koje su naveli ispitanici, nisu statistički ponderirani i ne bi ih trebalo ekstrapolirati na globalnu ili nacionalnu populaciju.