Airbnb podijelio je domaćim iznajmljivačima niz alata koji bi im trebali pomoći da razumiju i slijede lokalne porezne propise, uključujući besplatni porezni vodič, piše Poslovni dnevnik.
“Airbnb je domaćinima u Hrvatskoj poslao e-mail u kojem ih podsjećamo na važnost plaćanja poreza. Podijelili smo s domaćinima niz alata koji im pomažu da razumiju i slijede lokalne porezne propise. Poslali smo im i besplatni lokalni porezni vodič, razvijen u suradnji s neovisnim poreznim stručnjacima. Vodič je dostupan za preuzimanje i uključuje relevantne informacije o lokalnim porezima, pojedinosti o tome koliko poreza treba platiti i primjere iz stvarnog života i studije slučaja”, pojasnili su iz Airbnb-a.
>>Porezna uprava provjerava iznajmljivače preko Airbnbija i Booking.coma
Riječ je o globalnoj kampanji kojom Airbnb pokušava izgraditi bolji imidž kod nacionalnih i lokalnih vlasti koje prozivaju kompaniju da potiče izbjegavanje plaćanja poreza.
Patrick Robinson, direktor za javne politike zadužen za područje Europe, rekao je kako je njihov cilj da svi imaju koristi od rasta prometa putem Airbnba. “Imamo alate koji nam omogućavaju da budemo dobri partneri domaćinima i vladama kada je u pitanju plaćanje poreza.”
Iako je vodič namijenjen svima, iz pisma domaćinima može se zaključiti da su ciljna skupina prvenstveno oni koji nemaju kategorizaciju i nisu registrirani za djelatnost iznajmljivanja smještaja.
“Airbnb plaća porez na naknade za usluge koje naplaćujemo korisnicima u Hrvatskoj. Kako bi to provjerila, Porezna uprava Republike Hrvatske može zatražiti da dostavimo podatke koji se odnose na poreze za pojedine transakcije provedene od listopada 2019. nadalje. Iako ti podaci obično ne mogu poslužiti za identifikaciju pojedinih korisnika, od nas se može tražiti da dostavimo dodatne podatke na temelju kojih bi se mogao utvrditi identitet nekih domaćina”, stoji u pismo domaćinima, uz napomenu da će ih obavijestiti ako budu dostavljali dodatne podatke na temelju kojih bi se mogao utvrditi identitet pojedinog iznajmljivača.
Preko Airbnbija u Hrvatskoj se nudi 162 tisuće objekata
Većina hrvatskih iznajmljivača plaća paušalni porez na dohodak, a online portali poput Airbnbija su glavni kanal prodaje. Lani se putem Airbnb-a u Hrvatskoj nudilo 162 tisuće objekata, što je 9 posto više nego 2018. godine, a zabilježeno je 1,93 milijuna dolazaka odnosno 17 posto više u usporedbi s prethodnom godinom.
>>Prodaja hrvatskih kapaciteta na Airbnbiju i HomeAwayju premašila 2 mlrd eura
Prema analizama Hrvatske udruge turizmu ukupan broj ponuđenih smještajnih jedinica na dva online portala (Airbnb i HomeAway) u srpnju 2019. u usporedbi s istim razdobljem prethodne godine porastao je za 12,4 posto, dok su stope zauzetosti u vrijeme oglašavanja porasle s 58 posto u 2018. na lanjskih 60 posto.
Prosječna cijena porasla je na godišnjoj razini za 6 posto. Najviše su rasle cijene u Dalmaciji, za 8,9 posto, dok su u Zagrebu cijene palae za 3,9 posto.