Deset hrvatskih startupova koje bi trebalo pratiti u 2021. godini su AdScanner, Agrivi, Amodo, Ascalia, Cognism, Infobip, OptimoRoute, Oradian, ReversingLabs i Rimac Automobili, objavili su u ponedjeljak pokretači izbora koji je nastao kroz suradnju Fil Rouge Capitala, South Central Venturesa, Hanza Medije i Zicera.
U priopenju se navodi kako je “riječ je o prvom nezavisnom popisu domaćih mladih, inovativnih tehnoloških tvrtki koje vrijedi pratiti u idućoj godini”.
“Cilj je kroz ovaj izbor ukazati na osnivače startupa i njihove timove od kojih se u idućoj godini očekuje najviše, a koji su se dokazali i dokazuju da donose rezultate, ne samo da pričaju najbolje priče”, ističe se u priopćenju.
Procjenjuje se da je u Hrvatskoj trenutno aktivno 500 startupa, od čega njih više od sto u Zagrebačkom inovacijskom centru Ziceru, dok je u finale izbora startupa koje vrijedi pratiti u 2021. ušlo njih čak 32.
Prema službenim financijskim izvješćima odabranih deset startupova je u prošloj je godini, samo u Hrvatskoj (izvjeđča se odnose samo na poslovanje u Hrvatskoj) prihodovalo 555,8 milijuna kuna i zapošljavalo 1435 ljudi. No, svi osim tvrtke Rimac Automobili sjedišta imaju u inozemstvu pa je njihov ukupan prihod na globalnoj razini daleko veći. Samo Infobip je lani imao 602 milijuna eura prihoda i više od 1600 zaposlenih.
Prema procjeni poertala NovacHR, u ovoj je godini u hrvatske startupe investirano više od 300 milijuna dolara.
“Startupi su ove godine postali važna gospodarska tema u Hrvatskoj i počelo se njihove rezultate uspoređivati s kompanijama iz tradicionalnih industrija, a u takvim uvjetima važno je uzeti u obzir njihova postignuća”, poručio je Stevica Kuharski, partner u Fil Rouge Capitalu.
Kruharski dodaje da su osnivači startupa aktivnih u Hrvatskoj i regiji “sve više svjesni potencijala rasta uz pomoć investicija, a budući uspjeh njihovih kompanija i njih samih učvrstit će položaj Hrvatske kao poželjne destinacije za pokretanje startupa”.
AdScanner su osnovali Marin Ćurković i Kristian Uwe Ćurković, a razvili su rješenje za data-drive mjerenje TV gledanosti i praćenje TV reklama, koje je potpuno usklađeno s GDPR-om.
Agrivi je pokrenuo Matija Žulj. Riječ je o jednom od vodećih rješenja za upravljanje poljoprivrednom proizvodnjom u cloudu, i to potpuno neovisno od velikih proizvođača prehrambenih proizvoda.
Amodo su osnovali Vladimir Končar i Gorjan Agačević, i jedan je od vodećih insurtech startupa na svijetu i prvi s ovog područja koji je dobio licenciju za data brokera.
Ascalia razvila je IoT rješenje za brzu digitalnu transformaciju tehnološki zastarjelih pogona u one koji podržavaju Industriju 4.0. Tvrtku su osnovali Marin Bek i Dejan Strbad.
Cognism su osnovali Stjepan Buljat i James Isilay, a razvio je cloud sustav koji tvrtkama omogućuje da preko interneta poboljšaju prodaju i marketing. Tvrtka se trenutačno procjenjuje na 503 milijuna kuna vrijednosti.
Infobip, prvog hrvatskog jednoroga, osnovali su braća Silvio i Roberto Kutić tei Izabel Jelenić. Razvili su komunikacijsku platformu za omnichannel komunikaciju koju koriste Facebook, Viber i Uber.
OptimoRoute su osnovali Marin Šarić, Frane Šarić i Goran Kukolj. Razvili su softver koji tvrtkama omogućuje bolje planiranje ruta za prijevoz i dostavu što se pokazalo nužnim u vrijeme pandemije.
Oradian su osnovali Antonio Šeparović, Onyeka Adibeli, Andrew Mainhart i Julian Oehrlein, a razvio je cloud softver za male i srednje banke u zemljama u razvoju. Ima oko pet milijuna krajnjih korisnika i među vodećim je igračima u Africi.
ReversingLabs su osnovali Tomislav Peričin i Mario Vuksan, a razvio je platformu za kibernetičku sigurnost za korporacije te im je tvrtka lani unutar branše dobila laskavu titulu Black Unicorn, koja ne odražava sadašnju već potencijalnu buduću tržišnu vrijednost.
Rimac Automobile osnovao je Mate Rimac. Iako je najpoznatiji po električnim sportskim automobilima – u 2021. trebao bi započeti serijsku proizvodnju – u pozadini su izuzetno kvalitetni sustavi napajanja koje koriste mnogi etablirani proizvođači, među kojim je i Porsche koji ima vlasnički udio u tvrtki.
Portal točkanai.hr od osnivanja prati startup scenu u Hrvatskoj pa ovom prilikom podsjećamo na priče koje smo objavili o nekima od deset odabranih.
>>Amodo: Startup mora ulagaču omogućiti da bude dio njegova uspjeha
>>Cognism, platforma za ubrzavanje prodaje: Širimo se na njemačko tržište
>>Ascalia štedi energiju i resurse industriji i gradovima