Državna uprava dobila platformu za digitalno potpisivanje i pečatiranje

Riječ je o skupu servisa namijenjenih za potpisivanje, pečatiranje i validaciju različitog digitalnog sadržaja, a namijenjena je prvenstveno tijelima državne i javne uprave.

49
ePečat
Državni tajnik Gršić i direktor AKD-a_Jure Sertić

U HUB385 predstavljena je platforme s elektroničkim uslugama za e/m-Potpis i e/m-Pečat. Riječ je o skupu servisa namijenjenih za potpisivanje, pečatiranje i validaciju različitog digitalnog sadržaja, a namijenjena je prvenstveno tijelima državne i javne uprave. Javnopravna tijela mogu ih jednostavno ugrađivati u svoje interne procese, kao i u pojedine usluge koje pružaju korisnicima kroz sustav e-Građani i e-Poslovanje. Tako će moći ovjeravati svoje izlazne e-akte prema građanima i poslovnim subjektima, stavljajući elektronički pečat javnopravnog tijela kao i prema potrebi elektronički potpis ovlaštenog službenika ili čelnika. Platformu će u svojim procesima koristiti više od 640 sustava državne i javne uprave.

„Platformom za e-potpis i e-pečat omogućavamo sljedeći korak u podizanju produktivnosti javne uprave i olakšavanju komunikacije građana s javnom upravom. Umjesto papira, potpisivanja i skeniranja građani i poduzetnici sada mogu klikom miša riješiti potrebnu administraciju. Implementacija m/e-Potpisa i m/e-Pečata jedan je korak u nizu digitalnih usluga koje razvijamo i kojima pojednostavljujemo administrativne procese, štedimo vrijeme i novac kako za hrvatske građane, tako i poduzetnike „ izjavio je državni tajnik Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva Bernard Gršić.

„MUP i AKD, zajedno s Finskom, već rade na projektu implementacije digitalne putne vjerodajnice (DTC), a građanima ćemo na mobitelu omogućiti i digitalnu vozačku iskaznicu i digitalnu zdravstvenu putovnicu”, rekao je glavni direktor Agencije za komercijalnu djelatnost Jure Sertić.

Realizacijom projekta i implementacijom Platforme za e/m-Potpis i e/m-Pečat predviđena su unaprjeđenja na području jednostavnosti i pouzdanosti elektroničke komunikacije s tijelima javne uprave. Uvođenjem novih informacijskih rješenja i e-Usluga u javnoj upravi povećat će se efikasnost poslovanja i smanjiti troškovi dostave dokumenata. To će u konačnici modernizirati postojeću praksu, čuvajući pravnu sigurnost i pouzdanost u elektroničkoj korespondenciji javne uprave s korisnicima javnih usluga.

Projekt Uspostava platforme s elektroničkim uslugama za e/m-Potpis i e/m-Pečat u cijelosti je financiran iz Europskog socijalnog fonda, a njegova ukupna vrijednost je 2,98 milijuna eura (22,47 mil. kn). Razdoblje provedbe projekta je 20.11.2018. – 20.03.2023.