Ana Josipović Belan: Vrijeme je da igru u poslovanju shvatimo ozbiljno

Danas organizacije prepoznaju sve veću kompleksnost poslovnog okruženja i potrebu za prilagodbom, zato traže nove alate i pristupe radu

54
igra na poslu
Igra može biti izvrstan alat za poticanje kreativnosti, inovativnosti i timskog rada; vizual ChatGPT

Kolumnistica portala točkanai.hr Ana Josipović Belan, poslovna savjetnica i vlasnica tvrtke Shifting, za poslovni tjednik Lider pisala o tome kako igra – iako je često smatramo dječjom zabavom – može biti izvrstan alat za poticanje kreativnosti, inovativnosti, timskog rada i prilagodljivosti. Također, i kako je organizacije mogu pametno iskoristiti za veću produktivnost i angažman zaposlenika.

Kroz prizmu igre možemo razumjeti svijet oko sebe, razvijati se i stvarati veze koje nadilaze granice svakodnevnog života i posla. Definicija je igre da je to ugodna, dobrovoljna aktivnost koja uključuje pravila i maštu te se provodi u posebnom vremenu i prostoru. Dok se većina literature usredotočuje na dječju igru, važno je osvijestiti i igru odraslih u organizacijskom kontekstu, gdje ona može znatno pridonijeti stvaranju (novih) vrijednosti u organizacijama, piše Josipović Belan za Lider.

Igra kao sigurna zona za eksperimentiranje

U tekstu pojašnjava da se poslovni svijet mijenja. Sve više organizacija uviđa važnost razvoja vještina poput maštovitosti, improvizacije i znatiželje. Igra, premda je povijesno smatrana suprotnom od rada, nudi upravo ono što modernim timovima treba: sigurnu okolinu za eksperimentiranje, razvijanje odnosa i isprobavanje novih pristupa bez velikog rizika.

Kada se koristi na pametan način, igra može biti moćan alat za transformaciju. Ona aktivira stanje “flowa” i potiče kreativna rješenja. Organizacije koje je uključe u svakodnevne procese često svjedoče boljoj povezanosti među zaposlenicima, većoj produktivnosti i poboljšanom mentalnom zdravlju. Igra može pomoći u borbi protiv izolacije u vrijeme hibridnog rada te pridonosi jačanju timske dinamike i ukupne dobrobiti zaposlenika.

Strateška vrijednost igre u organizacijama

Uz to, sretniji zaposlenici donose veliku korist poslodavcima. Istraživanje Sveučilišta u Oxfordu pokazuje da je produktivnost sretnih radnika 13 posto veća.

Ana navodi i konkretne načine na koje se igra može uključiti u poslovno okruženje – koristeći LEGO® SERIOUS PLAY® metodologiju, kroz uvođenje igre u timska druženja, simulacije i igre uloga, te razne sportske aktivnosti i natjecanja…

Ključno je da igra nije samo razonoda, već strateški alat koji – kada se pravilno koristi – stvara dodanu vrijednost za organizaciju, ističe Ana Josipović Belan.