Ako ste poduzetnik, vlasnik malog biznisa koji tek planira izraditi novu web stranicu, sigurno ste, uz grč u želucu, više puta pomislili ‘kako se u svemu tome snaći, u toj džungli’.

Danas postoji niz malih i velikih agencija, freelancera developera, web dizajnera, copywritera…. stvarnih i samozvanih stručnjaka koji nude usluge izrade web stranice. Cijene se kreću od nekoliko stotina kuna do nekoliko stotina tisuća kuna. Kako onda odabrati i ne pogriješiti, čime se voditi, kome dati povjerenje?

Odabir je – težak i morat ćete sami odlučiti kome želite dati svoje povjerenje i, u konačnici, novac. Međutim, koga god odabrali, imajte na umu i najčešće greške koje su bitne kod malih poduzetnika kada razmišljaju o web stranici.

1. Nepostojanje web stranice

Okvirne procjene su da čak polovica malih tvrtki uopće nema svoju web stranicu. To možemo usporediti s pokretanjem poslovanja, bez da to ikom kažete ili kao da ne postavite natpis ispred vaše trgovine.
Čak i ako većina vašeg poslovanja dolazi preko networkinga ili preporuka, morate imati barem osnovnu web stranicu putem koje će vas potencijalni kupac moći istražiti prije nego vas nazove odnosno na bilo koji način kontaktira.
Možda najvažniji argument za sve koji misle da im web stranica nije potrebna, krije se u podatku kako je čak 89 % svih kupaca svoj početak kupovine započelo upisivanjem nekih pojmova u tražilicu.
A vas u toj tražilici nema. Zato još jednom razmislite o web stranici, jer bez nje ste si smanjili šansu da vas potencijalni kupac – pronađe. I naravno, kontaktira.

2. Zastarjela web stranica

Zastarjela web stranica nekad je možda i gori problem od toga da je nemate. Pojedinci vjeruju da će uštedjeti ako samo postave web stranicu bez daljnjeg rada, odrržavanja ili ažuriranja. Međutim, budite sigurni da je vaša web stranica često prvi dojam koji će potencijalni kupci imati o vašem businessu, posredno i poslovanju.

Problemi zastarjele web stranice s tehnologijom koja se više ni ne koristi, su da se sporo otvaraju, nemaju točne i ažurne informacije, a često mogu sadržavati i različite viruse i druge opasnosti za posjetitelje.
Web stranica je ogledalo vašeg posla. Zato, sigurni smo, ne želite ostaviti loš prvi dojam, pa je potrebno redovno održavati web stranice, ažurirati sadržaj i, prema potrebi, primijeniti novi moderniji dizajn.

3 Loš dizajn

Loš dizajn nije samo odlika zastarjelih web stranica. Loš dizajn je upravo to – loš dizajn. Često se događa da web stranice mikro i malih tvrtki te obrtnika, rade osobe koje nisu stručne ili nemaju dovoljno znanja o dizajnu, pa je i rezultat takav – loše korištenje boja, kontrasta, premalo čistih površina i zgusnuti sadržaj koji je teško čitati i razumjeti, kao i fotografije loše rezolucije.
Nekad se vlasnici, kako bi uštedjeli novac, odlučuju za kupovinu gotovih predložaka koji mogu izgledati moderno i dobro, ali isto tako te predloške koriste i tisuće drugih.
Želite li i dizajnom privući kupca i omogućiti mu ugodno i jednostavno iskustvo, angažirajte stručnjaka s dokazanim projektima iza sebe.

4. Web nije optimiziran za mobilne uređaje

Web koji danas nije dobro optimiziran za mobilne uređaje, gubi više od polovice potencijalnih kupaca. Zašto? Više od 55 posto prometa web stranice ostvaruje se putem mobilnih uređaja.
Ako vaša web stranica nije prilagođena lakom i automatskom pregledu na svim vrstama ekrana, odnosno ako nema responzivan dizajn, uzalud joj svo blještavilo koje prikazuje na desktop računalima.
Obratite pozornost prilikom pregledavanja potencijalnih prijedloga web dizajnera, kakav je izgled na mobilnim uređajima odnosno je li takva opcija predviđena.

5. Nekvalitetan sadržaj

Sadržaj je najbitnija stavka zbog koje dolazi do problema u projektu izrade nove web stranice. Najčešći slučaj u praksi je da je dogovorena izrada weba, a dok se radi na dizajnu, paralelno bi vlasnik web stranice (ili netko u njegovo ime) trebao prikupiti i napisati tekstove. I tu projekt stane.
Vlasnik često nema vremena za pisanje sadržaja, nije dovoljno stručan u tome i nakon određenog vremena prikupi tekstove koji zapravo nisu adekvatni za objavu. Takav tekst neće privlačiti nove posjetitelje niti će poticati na kupnju one koji su već tamo.
Web sadržaj, a pri tome mislimo na tekst i slike, moraju biti izrađeni profesionalno, stalno imajući na umu potrebe i želje vaše idealne ciljne skupine. Tekstovi moraju biti jasni i lako čitljivi, kako bi se već skeniranjem sadržaja moglo brzo doći do potrebne informacije.

>>Kako definirati i pronaći ciljnu publiku

6. Nedostatak informacija o kontaktu

Iako se ne bi očekivalo, nedostatak informacija o kontaktu još je jedna uobičajena pogreška. Trenutak kada posjetitelji odluče kupiti ili koristiti vaše usluge je ključan. Imperativ je da imaju potrebne podatke za kontakt, u trenutku kad odluče da ste vi pravi izbor za njih.
Ako posjetitelj na web stranici mora tražiti podatke za kontakt, vjerojatnije je da će frustriran napustiti web. Vaša stranica “Kontaktirajte nas” bi uvijek trebala biti na samo jedan klik udaljena, a preporuka je da kontakt podaci budu pri dnu svake stranice.
Google je već odavno popularizirao izraz NAP (Name, Address Phone number) odnosno kontakt podatke koji moraju biti jasno vidljivi kako bi ispravno optimizirali web stranicu vašeg lokalnog biznisa.

7. Nepostojanje ciljeva

Zbog čega radite web stranicu? Koji je vaš konačan cilj? Želite li putem web stranice prodavati ili samo informirati potencijalne kupce?
Ovo je samo dio pitanja koje si morate postaviti prije nego se uopće odlučite za izradu nove web stranice. Još bolje, ta pitanja bi vam trebala postaviti osoba koju zadužite za izradu web stranice.
Ako nemate odgovore na ta pitanja, velika je šansa da će vaš web biti jedna lijepa i skupa digitalna brošura koja neće isplatiti svoju investiciju. Web koji je izgrađen s namjerom da ispunjava svoje ciljeve, može se pretvoriti u dugoročni izvor profita za vašu tvrtku.

8. Ostvarujete li ciljeve

Angažirali ste profesionalce, postavili ciljeve, izradili odličan sadržaj i moderan dizajn koji će pomoći u ostvarivanju tih ciljeva. Web stranica je objavljena, a vi na kraju pojma nemate što se događa na njoj.
Privlačili li web stranica posjetitelje, pronalaze li oni informacije koje traže, ostvaruje li se prodaja ili kontakti? Odgovore na sva ta pitanja možete dobiti jednostavnom instalacijom besplatnog alata kao što je Google Analytics.
Alati za web analitiku pomoći će vam u praćenju online poslovanja, ali i budućem optimiziranju vaše web stranice.

9. Nepostojanje plana i budžeta za promociju novog weba

Većina novih vlasnika web stranica drži se poznatog citata “Ako ga sagradiš, oni će doći”. Međutim, ubrzo shvate da naročito nove web stranice zahtijevaju promociju i privlačenje prvih kupaca.
Osim promocije svoje domene na svim promotivnim materijalima potrebno je uložiti i nešto budžeta u digitalni marketing, a s vremenom će web strancu prepoznati i Google te je početi prikazivati u rezultatima pretraga za određene ključne riječi.

10. Poželjna osnovna SEO optimizacija

Kako bi Google što prije i kvalitetnije pronašao i prepoznao vašu novu web stranicu, potrebno je napraviti barem osnovne korake SEO optimizacije.
Ta tri slova, SEO (Search Engine Optimization), označavaju proces optimizacije web stranica za tražilice, odnosno skup tehnika čiji je cilj povećanje organskog (besplatnog) prometa, ali i prodaje web stranice.
Osnovni SEO koraci, osim kvalitetnog sadržaja i arhitekture weba koji ste već napravili, prije svega su optimiziranje meta tagova, XML sitemape i robotx.txt datoteke te postavljanje Google Search Console. Svi ti mali koraci će pomoći Googlu da brže i kvalitetnije pronađe i razumije vašu web stranicu kako bi je mogao prikazati kao najbolji rezultat pretrage za ključne riječi koje su vam u interesu.

Izbjegnite pogreške i poboljšajte svoj web

Kako se vaš biznis ne bi izgubio u moru drugih sličnih web stranica, potrebno je imati web koji pruža vrhunsko korisničko iskustvo vašoj ciljnoj skupini i koji, pritom, izgleda sjajno.

Pobrinite se odabrati pravu osobu ili agenciju za izradu vaše web stranice, koja će vam moći dati odgovore na ovih 10 problema i grešaka s kojima se mali poduzetnici najčešće susreću pri izradi web stranice. Sve to će pomoći isticanju vašeg businessa u online svijetu.


Autor članka: Denis Sinovčić, stručnjak za digitalni marketing i vlasnik agencije Baras Marketing