Deset načina kako primijeniti umjetnu inteligenciju u maloj tvrtki

Umjetna inteligencija mijenja način na koji poslujemo. Ovo je deset prijedloga kako uz njezinu pomoć možete vašu malu tvrtku učiniti produktivnijom i profitabilnijom

132
umjetna inteligencija u maloj tvrtki
umjetna inteligencija Ilustracija: Pixabay

Umjetna inteligencija – UI ili, ako vam je draže, Artificial Intelligence odnosno AI – širok je pojam za računalne procese koji su sposobni obavljati složene zadatke koji obično zahtijevaju ljudsku inteligenciju. Ona je dio mnogih poslovnih aplikacija i mrežnih alata, te omogućuje korisnicima jednostavnu izradu sadržaja, analizu podataka i brzo obavljanje zadataka koji se ponavljaju.

Ne iznenađuje da ova tehnologija već pomaže tvrtkama svih veličina da poboljšaju svoje performanse. UI može smanjiti vrijeme provedeno na svakodnevnim zadacima; može izraditi prilagođene kopije, slike, videozapise i prognoze; može brzo obraditi podatke kako bismo poboljšali proces poslovnog odlučivanja i može preobraziti korisničko iskustvo. Ukratko, umjetna inteligencija mijenja pravila igre te iako postoji zabrinutost da bi mogla biti zloupotrebljena, ona je tu da ostane, piše portal Techdonut.

Tko koristi umjetnu inteligenciju i kako je koristi?

Istraživanje InstantPrinta provedeno 2023. na 1.000 uredskih radnika u Ujedinjenim Kraljevstvu pokazalo je da 89 % Britanaca već koristi UI u svom radu.

Među njima je 71 % onih u dobi između 18 i 34 godine. Pri tome je 24 % ispitanika reklo da im UI štedi novac, 21 % da im štedi vrijeme.

Istraživanje je pokazalo da zaposlenici koriste alate umjetne inteligencije za:

  • planiranje (25%)
  • pisanje teksta (25%)
  • transkribiranje (19%)
  • kao virtualnog asistenta (17%)
  • istraživanje (17%)
  • generiranje slika (15%)
  • personaliziranu kupnju (13%)
  • administrativne poslove (13%)
  • učenje (12%)
  • navigaciju (11%).

Ovo je deset prijedloga kako biste uz pomoć alata umjetne inteligencije mogli vašu malu tvrtku učiniti produktivnijom i profitabilnijom!

1. Kreiranje pisanog sadržaja

Postoji mnoštvo alata umjetne inteligencije za kreiranje pisanog sadržaja. Spomenut ćemo samo neke od njih.

ChatGPT je jedan od najpopularnijih. Može kreirati sadržaj prilagođen vašim poslovnim potrebama i koji odgovara vašem tonu glasa. Drugi pomoćnici za kreiranje pisanog sadržaja utemeljeni na umjetnoj inteligenciji su Gemini (prije Google Bard), copy.ai i Jasper.ai.

Happy Scribe automatski generira prijepise kada učitate audio ili video datoteku.

Otter.ai je još jedan AI alat za transkripciju koji pretvara video i audio (kao što su podcastovi) u tekst. Također je i zapisivač bilješki – možete ga postaviti da snima mrežne sastanke, a on će prepisati teme razgovora i poslati vam e-poruku s ključnim detaljima.

Grammarly je naširoko korišten alat za provjeru teksta koji osigurava da vaš pisani sadržaj ne sadrži pravopisne, interpunkcijske i gramatičke pogreške (hrvatski je pandan Hašek). GrammarlyGO pokretan umjetnom inteligencijom omogućuje vam da zamislite ideju i u nekoliko sekundi generirate nacrt, prilagođenih vašem tonu glasa. Grammarly također ima ugrađeni detektor plagijata.

2. Video zapisi

Kreiranje videa za društvene mreže ili vaše internetske stranice je lakše i brže zahvaljujući UI alatima kao što je Lumen5. On omogućuje kreiranje videozapisa od nule (ili pretvaranje pisanog sadržaja u videozapise).

Pomoću Submagica možete kreirati kratke videozapise s posebnim efektima uključujući zumiranje, titlove, zvučne efekte i opise. Slično tome, Pictory vam omogućuje izradu videozapisa iz bilo kojeg sadržaja u nekoliko minuta.

Još jedan koristan UI alat je Murf, koji pretvara tekst u govor i omogućuje kreiranje profesionalnih glasovnih zapisa za vaš sadržaj koristeći glasove umjetne inteligencije koji zvuče potpuno prirodno.

3. Umjetničke kreacije

Pronalaženje slika i drugih umjetničkih kreacija za vašu web stranicu i aktivnosti na društvenim mrežama može biti dugotrajno i skupo. UI alat poput DALL·E može u sekundi generirati jedinstvene i visokokvalitetne slike na temelju tekstualnog upita. Na svaki tekstualni upit nudi se mogućnost izbora između četiri varijacije slike.

Ostali korisni alati uključuju Adobe Firefly i Canvu, koji imaju značajku Magic Design pokretanu umjetnom inteligencijom koja pomaže u kreiranju vizualnih elemenata jednim pritiskom tipke.

4. Prezentacije

UI alat kao što je Tome omogućuje vam pretvaranje dokumenta u slajd prezentaciju jednim pritiskom tipke. Može dizajnirati pojedinačne slajdove s tekstom i slikama, kao i kreirati cjelovite prezentacije.

Na sličan način Gamma koristi UI za kreiranje prezentacija, dokumenata i web stranica.

5. Zapošljavanje

UI vam može pomoći da pronađete najbolju osobu za posao i uštedite vrijeme i novac, posebno kada ste suočeni s velikim brojem prijava. Alati umjetne inteligencije mogu vam pomoći da brzo skenirate životopise, uočite ključne vještine i kvalifikacije, pa čak i da odlučite koliko su kandidati usklađeni s vrijednostima vaše tvrtke.

Skillate, na primjer, nudi rješenja na temelju umjetne inteligencije za svaki aspekt procesa zapošljavanja, od pisanja opisa poslova i procjene životopisa do zakazivanja intervjua.

6. Istraživanje tržišta

Mnogi od nas već koriste alate kao što su ChatGPT ili Gemini za kreiranje sadržaja, ali jeste li razmišljali o tome da ih možete koristiti kako biste doznali nešto novo?

Ovi popularni alati umjetne inteligencije izvrstan su alat za istraživanje tržišta koji vam omogućuje postavljanje specifičnih pitanja i dobivanje detaljnih informacija o vašem poslovnom sektoru, konkurentima i bazi kupaca.

7. Služba za korisnike

Tvrtke koriste chatbotove za pružanje podrške 24/7, poboljšavajući online iskustvo za korisnike. Mogu se programirati da odgovaraju na rutinske upite i usmjeravaju korisnike na određene web stranice. Malim tvrtkama mogu pružiti naprednu razinu korisničke usluge koju su prije nudile samo korporacije.

Jedan od najpopularnijih je ChatBot, automatizirani alat koji razgovara s vašim klijentima online, odgovara na njihova pitanja i vodi ih kroz proces kupnje.

SecondBrain (ranije MagicChat.ai) još je jedna UI platforma koja omogućuje kreiranje botova sa specijaliziranim znanjem o vašem poslovanju kako biste korisnicima pružili online podršku u stvarnom vremenu.

8. Društveni mediji

Mnoge od najpopularnijih aplikacija društvenih medija imaju UI funkcionalnost. Buffer je, na primjer, aplikacija koja tvrtkama omogućuje zakazivanje i objavljivanje postova na više platformi društvenih medija s jedne nadzorne ploče. Sadrži UI asistenta koji može pomoći u stvaranju novih objava za društvene kanale, prenamjeni postojećih objava i osmišljavanju ideja.

Hootsuite također ima UI alate koji pomažu u kreiranju sadržaja za društvene mreže.

9. Upravljanje projektima

Ažuriranje popisa obaveza može biti puno lakše uz UI. Alat kao što je TimeHero, na primjer, može vam pomoći da upravljate svim svojim zadacima, automatski planirajući kada je najbolje vrijeme da se posvetite određenom zadatku.

Softver za upravljanje projektima ClickUp također nudi niz značajki koje pokreće umjetna inteligencija, uključujući pomoćnika za pisanje pomoću umjetne inteligencije.

10. E-trgovina

Umjetna inteligencija mijenja svijet e-trgovine. Može vam pomoći da razumijete ponašanje kupaca, poboljšate iskustvo kupnje i pružite personalizirane preporuke koje će vam pomoći da povećate i unakrsnu prodaju.

Mnogi kreatori web stranica, uključujući GoDaddy i Wix, koriste UI za automatsku izradu stranica. Popularni alat za e-trgovinu Shopify također koristi generiranje teksta s pomoću umjetne inteligencije za kreiranje sadržaja kao što su opisi proizvoda.