Poduzetnici su ljudi s idejama, proizvodima ili uslugama koje mogu riješiti neki problem. Svaki poduzetnik svoj put gradi drugačije, ali svi uspješni poduzetnici moraju biti spremni na neuspjehe i kritike te stalno učiti i usavršavati se.
Ne postoji tajni recept ili sveti gral kako postati uspješan poduzetnik, ali evo deset savjeta Wilberta Wynnberga, suosnivača i izvršnog direktora globalne medijske i edukacijske tvrtke Think Act Prosper, koji vam mogu pomoći da budete uspješniji na putu koji je pred vama:
1. Izradite poslovni plan
Poslovni plan materijalizira vaše ideje na papiru i pomaže vam da zamislite kako će se vaše poslovanje odvijati. Ukratko, vaš bi poslovni plan trebao odgovoriti barem na sljedeća pitanja o vašem poslovanju:
- Koji je vaš proizvod ili usluga? Koji su Vaši prioriteti?
- Na kojem području (tržištu) ćete poslovati? Gdje želite biti za pet godina?
- Kada će vaš biznis postati operativan?
- Zašto bi ljudi trebali kupiti vaš proizvod/uslugu?
- Tko je vaš ciljni segment? Tko vam je konkurencija?
- Kako ćete voditi svakodnevno poslovanje? Kako ćete se nositi s nepredviđenim hitnim situacijama?
Ovo je samo mali uzorak pitanja za početak, da vas potakne na razmišljanje. Na što više pitanja možete odgovoriti, to znači da imate jasniju viziju svog poslovanja.
2. Budite štedljivi
Dobro razmislite prije nego što bilo što kupite ili potpišete ugovor o najmu. Da biste utvrdili je li izdatak nužna i dobra investicija, pogledajte svoj poslovni plan i zapitajte se kako će vaša kupnja pridonijeti uspjehu poslovanja, kao i eventualnim dodatnim troškovima koji bi mogli nastati, kao što su troškovi amortizacije i održavanja. Uvijek nastojte učiniti više s manje novca i tražite načine kako biste mogli smanjiti troškove, kao što je razmjena usluga ili dobara s drugim tvrtkama.
3. Kontinuirano se educirajte
Budite gladni znanja. Možete prisustvovati seminarima ili predavanjima uživo ili online. Čitajte knjige uspješnih poduzetnika kojem se divite. Čak i ako se ne bave istim biznisom kao vi, mogli biste puno naučiti iz njihovih uspjeha i neuspjeha. Promatranje načina kako oni rješavaju probleme može vam dati ideju za rješavanje vaših nedoumica.
4. Gradite pobjednički tim
Iza svakog uspješnog poslovanja stoji pouzdan i kompetentan tim. To može uključivati angažiranje online osobnog asistenta ili rad s umješnim računovođom.
S obzirom na to da je prodaja žila kucavica svakog poslovanja, prvo zaposlite nekoga tko može povećati prihode povećanjem prodaje ili učinkovitijim prodajnim procesom. Također, zaposlite ljude koji mogu preuzeti odgovornost za više stvari kako biste povećali učinkovitost.
Ključno je zaposliti najbolje ljude koji će vam pomoći da postignete svoje ciljeve, ali još važnije je da zaposlite ljude koji dijele vašu viziju. Svaki suradnik može pridonijeti s drugačijim skupom vještina, ali cijeli tim trebao bi dijeliti istu viziju i vrijednosti.
5. Pronađite ravnotežu uma, tijela i duše
Pobrinite se da jedete zdravo i nađite vremena da sredite i razbistrite misli. Vaša osobna dobrobit jednako je važna kao i rezultat vaše tvrtke. Čak i ako vam je ured u kući, pronađite načine da se odvojite od posla i napunite energijom: prošećite ili vježbajte kako biste oslobodili neke endorfine (prirodan kemijski spoj, proizvod živčanog sustava zahvaljujući kojem se osjećamo dobro). Pretjerani stres je štetan za vaše zdravlje. Zapamtite da će vaš posao biti uspješan samo ako uspijete ostvariti tu ravnotežu.
6. Iskoristite prednosti besplatnih marketinških alata
Neki besplatni marketinški alati kao što su Google My Business i društvene mreže mogu se koristiti za marketing i promociju. Mnoge tvrtke stvaraju Facebook grupe u kojima okupljaju kolege kako bi širile informacije i komunicirale s istomišljenicima.
Wynnberg ističe kako je vrijedna lekcija koju je naučio da je bolje je imati izvrstan marketing za prosječan proizvod ili uslugu, nego imati malo marketinga za izvrstan proizvod ili uslugu. Što više ljudi zna za vašu tvrtku, to bolje. Štoviše, ovo je povezano sa savjetom o štedljivosti, odnosno kako treba činiti više s manje: ako možete dobiti publicitet besplatno, zašto ne?
7. Pronađite mentora
Velika je prednost imati mentora kojem možete vjerovati. Bez obzira na to jeste li član neke skupine koja međusobno razmjenjuje ideje i savjetima pomaže drugim članovima da riješe probleme ili ste u kontaktu sa svojim bivšim nastavnicima, profesorima ili poslovnim suradnicima, uvijek je dragocjeno imati nekoga koga možete slijediti. Suradnja s nekim tko je već prošao ono kroz što vi prolazite može znatno skratiti vaše vrijeme potrebno za učenje.
8. Ne bojte se umrežavanja
Nemojte se bojati tražiti pomoć. Većina nas ima kontakte koji mogu doprinijeti našem uspjehu. To ne znači da ih odmah morate nazvati i tražiti pomoć, ali uvijek se možete naći s njima na kavi ili nekom objedu i porazgovarati o tome kako bi vam mogli pomoći.
Možete početi s LinkedInom, koji je prvenstveno namijenjen poslovnom umrežavanju. Prijateljski pozdrav i upoznavanje bez očekivanja da ćete nešto dobiti za uzvrat je sve što je potrebno za početak razgovora sa strancem. U početku se može činiti teško i neugodno, ali što češće to radite, postaje lakše. Vaša poznanstva su vaša vrijednost.
9. Budite financijski spremni
Pokretanje posla uvijek je skuplje nego što ste očekivali. Možete dio prihoda izdvojiti u fond za hitne slučajeve kako biste se pripremili za neočekivane financijske teškoće. Kao posljednje sredstvo, možda ćete biti primorani uzeti zajam ili uložiti vlastiti dodatni novac u posao. Međutim, uvijek točno utvrdite temeljni uzrok financijskih problema i riješite ih ako su u vašem djelokrugu kontrole.
10. Investirajte u osiguranje
Upravljanje rizikom je glavni dio posla poduzetnika. Svaka odluka nosi određeni rizik, a neki rizici su potpuno nepredvidljivi. Nitko nikada neće moći predvidjeti što bi se moglo dogoditi sutra, stoga ne biste trebali štedjeti kako biste zaštitili svoje poslovanje i imovinu. Mnogi poduzetnici zažale što nisu kupili osiguranje tek nakon što ih pogodi nesreća i račun dođe na naplatu. Posavjetujte se s osiguravateljem kako biste saznali kako zaštititi sebe i svoje poslovanje. U budućem poslovanju bit ćete zahvalni što ste to učinili na vrijeme.