Digitalnim marketingom do novih kupaca i bolje prodaje

Kroz vrlo praktičan pristup, sadržaj i radionice na portalu biznisakademija.hr vlasnicima obrta i malih biznisa pruža se inspiracija i informacija kako da digitaliziraju svoj marketing i prodaju

241

Biznis akademija zajednički je projekt telekom operatora Tele2, Obrtničke komore Zagreb i medijske tvrtke 24sata. Riječ je o digitalnoj platformi za edukaciju obrtnika i poduzetnika o digitalizaciji poslovanja. Cilj projekta je educirati obrtnike i mikropoduzetnike o digitalizaciji poslovanja kako bi se stvorila i razvila nova, održiva ekonomska vrijednost u društvu.

Korisnicima platforme u svakom trenutku bit će dostupno sedamdeset edukacija sa sadržajima iz digitalniog marketinga ili prodaje. Bit će tu i niz servisnih informacija, rubrika s odgovorima na najčešća pitanja vezana uz digitalizaciju, a kroz godinu će biti organizirano 12 edukativnih radionica s eminentnim stručnjacima koji će kroz teoretski i praktični dio predstaviti digitalno poslovanje. Aplikaciju će moći koristiti oko 18 tisuća obrtnika Grada Zagreba i Zagrebačke županije.

>>Biznis akademija za digitalnu transformaciju obrtnštva

Program edukacije sastavljen je u suradnji s Ekonomskim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu, a predstavio nam ga je doc. dr. sc. Vatroslav Škare s Katedre za marketing Ekonomskog fakulteta:

“Kad su u pitanju marketing i prodaja, mali biznisi, obrtnici i startupovi najčešće se susreću s izazovom da raspolažu s malim budžetima, jedna osoba se bavi s više različitih funkcija u tom biznisu i uglavnom ne postoji ni vremenskih ni financijskih resursa za opsežne edukacije. Kad se obrtnicima i poduzetnicima želi pomoći da unaprijede svoj marketing i prodaju, te činjenice svakako treba uzeti u obzir.

Analiza tržišta i ponašanja potrošača

Ovaj program je kreiran tako da uzimaju obzir specifičnosti koji sam spomenuo isto tako uzima u obzir činjenicu da su digitalne tehnologije omogućile malim biznisima da iskoriste marketing bolje nego ikada prija. Kroz vrlo praktičan pristup, sadržaj i radionice na portalu biznisakademija.hr vlasnicima obrta i malih biznisa pruža se inspiracija i informacija kako da digitaliziraju svoj marketing i prodaju.

Iskustvo koje imam s Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, mojih studenata na Katedri za marketing koji vrlo često rade praktične projekte za male poduzetnike i obrtnike, iskoristili smo kako bi ova akademija odgovorila na konkretna pitanja koja takvi biznisi imaju. Time potvrđujemo da i u kontekstu formalnog obrazovanja postoje institucije koje itekako pripremaju mlade ljude za tržište rada i mogu pomoći u ovakvim projektima.

Program je prilagođen konkretnim pitanjima i odgovorima koje obrtnici i mali biznisi imaju. Za početak ćemo se baviti alatima koji omogućavaju analizu tržišta i ponašanje potrošača u digitalnom okruženju. Postoje neki vrlo lako dostupni digitalni alati koji će im pomoći da bolje razumiju tržište na kojem posluju.

Primjeri najbolje prakse

Pomoći ćemo im u odabiru pravih platformi. Na primjer, koje su funkcije Facebooka za marketing i prodaju, u kojim situacijama ima smisla koristiti YouTube ili Instagram. Pri tome ćemo uzeti u obzir da nisu svi obrti ili mali biznisi isti. Dakle, prikazat ćemo primjere najbolje prakse iz različitih djelatnosti kojima se mali biznisi i obrti bave. Dat ćemo im smjernice o kreiranju sadržaja u digitalnom okruženju, na koji način mogu sami kreirati sadržaj ili da im u tome netko pomogne te kako komunicirati s potrošačima putem društvenih mreža.

Tema kojom ćemo se također baviti je Search Engine Marketing, uz društvene mreže druga dominantna aktivnost unutar digitalnog marketinga. Untar ove teme dobit će uvid kako – kroz alate kao što su Google AdWords i optimizacija za internetske pretraživače – presresti one potrošače koji već traže na Internetu informacije o njihovim proizvodima i uslugama.

Na kraju, koliko god direktna prodaja putem interneta predstavlja za njih značajniju investiciju pa mali poduzetnici i obrtnici ne razmišljaju da je to potencijal za njih, pokazat ćemo im brojne posredničke platforme koji im mogu omogućiti da dođu lakše do svojih kupaca.”