Visoki EQ (emocionalna inteligencija) pomaže vam da izgradite jače odnose, ublažite sukobe i bolje se nosite sa stresom. A gotovo tri od četiri stručnjaka kažu da je za napredovanje na poslu visoki EQ važniji od visokog IQ-a, prema istraživanju platforme za e-učenje Preply, koja je ispitala 1.006 zaposlenih Amerikanaca.
No, ono što većina ljudi ne shvaća jest da razvoj emocionalne inteligencije “ne dolazi prirodno”, rekao je za CNBC Make It psiholog i istraživač s Harvarda Daniel Goleman. Razvoj emocionalne inteligencije na poslu počinje jasnom, empatičnom komunikacijom, kaže pak Emily Liou, karijerna trenerica i osnivačica platforme za traženje posla Cultivitae.
Preply je ispitivao stručnjake koje izraze najviše vole čuti i identificirao je pet najpopularnijih izraza koje ljudi koriste kako bi na poslu zvučali emocionalno inteligentnije:
- “Cijenim te / Cijenim tvoj rad”
- “Što mogu učiniti kako bih ti pomogao?”
- “Slušam što mi imaš za reći / Čuo sam što mi govoriš / Razumio sam te”
- “Što misliš o tome?”
- “Volio bih čuti više o [X]. Možemo li porazgovarati?”
Pet najpopularnijih fraza
Jednostavno “Cijenim te” ili “Cijenim tvoj rad” na vrhu je popisa – 34 posto zaposlenih ispitanika ocijenilo je to kao frazu koju najviše žele čuti od svojih kolega i šefa. Razlog zašto je ova fraza tako učinkovita, kaže karijerni trener Dawid Wiacek, je taj što je njome na jednostavan način izražavamo zahvalnosti, ali ujedno ona može “snažno pozitivno utjecati” na osobu kojoj je upućena pohvala.
“U poslu smo skloni pretjeranom korištenju slične fraze, ‘Volim to’ (I love it) do razine na kojoj se gubi smisao i značaj izrečenoga, tako da je reći ‘Cijenim tvoj rad’ osvježavajuće i kada to čuju ljudi se osjećaju vrijedno i važno”, tumači Wiacek
Ostale fraze na popisu, uključujući “Što mogu učiniti kako bih ti pomogao?” i “Slušam što mi imaš za reći” učinkovite su jer pokazuju vašu empatiju i brigu za druge, te da ste vješti u slušanju drugih”, tumači pak Emily Liou.
“I odrasli mogu imati napade bijesa”, dodaje ona. “Možemo ispaliti, kritizirati druge ili se zatvoriti u sebe kada smo frustrirani ili se osjećamo neshvaćeno. Ali sukobe na poslu nemoguće je u potpunosti izbjeći, stoga je jako važno biti svjestan kako se sami nosite sa sukobom i kako se odnosite prema drugima. U protivnom, riskirate da budete označeni kao osoba s kojom je teško raditi.”
Biti emocionalno inteligentan, znači biti aktivan slušatelj, naglašava Liou. Nemojte raditi više stvari dok razgovarate s kolegama, a ako netko dijeli nešto o sebi, bilo da je to anegdota, problem na poslu ili sasvim druga tema, oduprite se prebacivanju fokusa na vas, savjetuje.
“Većina ljudi brzo uskoči s vlastitom pričom ili počne iznositi vlastito mišljenje kada im suradnik nešto kaže, nastojeći se zbližiti, a to brzo može postati iritantno”, objašnjava Liou. Umjesto toga, prvo saslušajte bez upadica što druga osoba govori, a kada ona završi, postavite dodatna pitanja ili jednostavno recite: “Čuo sam što si rekao” ili “Razumio sam te”.
Naposljetku, emocionalna inteligencija ključna je osobina koja vrlo uspješne osobe izdvaja iz mase, kaže Wiacek, jer se ljudi žele osjećati “viđenima, saslušanima i potvrđenima”, jednako na poslu i u privatnom životu.
“Jednostavno je: pomažući drugima, pomažemo sebi”, zaključuje Wiacek.