Kakve poslovne prilike pruža Uredba o zaštiti osobnih podataka?

Opća uredba o zaštiti osobnih podataka automatski se primjenjuje na cijelom području EU tako da i naše tvrtke imaju znatno veću priliku svoja on-line rješenja učiniti dostupnijim korisnicima u ostalim zemljama EU

u 10:58 Zadnja izmjena: 22.03.2018 u 13:19
1565
Uredba o zaštiti osobnih podataka GDPR

U prethodnom tekstu o GDPR-u (General Data Protection Regulation) odnosno Općoj uredbi o zaštiti osobnih podataka objasnili smo o kakvoj je uredbi riječ, zašto je važna i što biste o njoj trebali znati. Ovog puta tema su poslovne prilike koje pruža Uredba.

Prije svega, tvrtke koje usuglase svoj poslovanje s Uredbom mogu se pohvaliti korisnicima da im pružaju punu kontrolu nad njihovim osobnim podacima.

Situacija je ista kao kod odabira banke kojoj ćete povjeriti upravljanje vašom ušteđevinom. Naravno da ćete se raspitati koliko je banka sigurna te prema kojim je standardima certificirala svoje poslovanje i odlučiti se za najbolju. Usuglašavanjem poslovanja s Uredbom tvrtke koje koriste vaše osobne podatke jako će dobro paziti na njih, kako zbog vas, tako i zbog zaštite svojeg poslovanja. Na primjer, američke financijske institucije odlučile su usuglašenost svojeg poslovanja s Uredbom reklamirati na tržištima Azije, Afrike i Južne Amerike. S obzirom na to da će osobni podaci kod njih biti znatno sigurniji nego kod lokalnih institucija koje nisu usuglašene, oni očekuju ostvariti povećanje poslovanja koje će uvelike opravdati investicije u usuglašavanje s Uredbom.

GDPR Radionica: Što i kako? – 22.03. i 29.03; 5.04., 12.04., 19.04. i 26.04 2018. – Prijavi se i ostvari 5% popusta na cijenu radionice

Pored toga, Uredba o zaštiti osobnih podataka na određeni način od proizvođača softverskih rješenja zahtjeva tzv. State of the Art sustave koji su usuglašeni s Uredbom. I tu je velika prilika za domaću IT industriju da kreiranjem sustava koji su u svojoj definiciji i izvedbi u potpunosti usuglašeni s Uredbom lakše pronađe nove kupce. Možda danas to izgleda nedorečeno, ali svakako vrijedi brzo reagirati, vjerojatno uz pomoć poslovnih konzultanata specijaliziranih za usuglašavanje, jer za brze implementatore prilika je tu.

Pored toga, glavni motivator uvođenja Uredbe za EU Parlament i Vijeće Europe bila je prilika da kreiranjem jedinstvenog EU digitalnog tržišta s jedinstvenim zakonskim okvirom pojednostavi poslovanje u zemljama članicama. A očekivanja su zaista velika – procjena veličine tržišta je 415 bilijuna eura uz mogućnost otvaranja stotina tisuća novih radnih mjesta u EU.

>>10 mitova o GDPR-u koje treba raskrinkati

Potencijal rasta je predstavljen činjenicom da na teritoriju EU 54 posto digitalnog poslovanja drže tvrtke bazirane u SAD-u, uz samo 4 posto EU međudržavnog poslovanja.

Jedna od glavnih prepreka povećanju međudržavnog poslovanja unutar EU je upravo raznoliko zakonodavstvo. Uvođenjem Uredbe koja propisuje jednake uvjete zaštite osobnih podataka za sve, ta se prepreka uklanja. I to je jedan od glavnih razloga zašto je Uredba donesena upravo sa snagom zakona na teritoriju EU. Tako i naše tvrtke imaju znatno veću priliku svoja on-line rješenja učiniti dostupnijim korisnicima u ostalim zemljama EU.

Podatkovni centri i usluge u oblaku

Interesantno je pratiti i promjene koje uvođenje Uredbe donosi na području podatkovnih centara i usluga u oblaku. Tako istraživanje s početka ove godine, provedeno na tvrtkama sa zapada i sjevera EU, donosi informaciju da čak 32 posto ispitanih tvrtki planira ili već seli svoje poslovanje u podatkovne centre smještene u EU ili tvrtke koje pružaju usluge u cloudu smještenom unutar Unije, očigledno na tragu Uredbe.

>>Zaštita podataka: Što GDPR znači za malo poduzeće

Siguran sam da i naši data centri, iako možda mali u odnosu na europske konkurente, imaju veliku priliku, jer u pitanju je kvaliteta rješenja, a tu smo definitivno u mogućnosti konkurirati svima.

Svi ti trendovi govore o velikoj prilici koja se pruža hrvatskim tvrtkama koje će, nakon usuglašavanja svog poslovanja s Uredbom, svoje produkte i usluge nuditi na tržištima u okruženju izvan EU kao znatno sigurnije i povoljnije za korisnike od lokalnih.

Dakle, usuglašavanje s Uredbom je izazov, no ono svakako donosi i vrlo zanimljive prilike.

Danko Pigac radi u tvrtki Pragmatekh. Konzultant je za digitalnu transformaciju poslovanja, management coach i poslovni trener. Iskustvo je stekao radeći u vodećim regionalnim korporacijama na pozicijama menadžera u IT-u.

Tražite li više informacija o pravima korisnika ili poslovnim prilikama, možete ih, kao i odgovore na najčešće postavljena pitanja, pronaći na www.gdprinstitute.eu.

Želite li doznati više o GDPR-u, na koga se sve odnosi Uredba o zaštiti osobnih podataka i kako prilagoditi svoje poslovanje nakon stupanja Uredbe na snagu – provjerite termine radionica koje organizira tvrtka Pragmatekh uz medijsko partnerstvo portala točkanai.hr i ostvarite popust od 5% na cijenu radionica – GDPR radionice    

RADIONICA: GDPR – ŠTO I KAKO?
Cijena: 700,00 Kn + pdv po polazniku.
Termini u ožujku 2018: 29.03.
Termini u travnju 2018: 5.04., 12.04., 19.04. i 26.04.

DPO TRENING – 5-dnevna edukacija za službenike za zaštitu podataka
Cijena: 8.800,00 Kn + pdv po polazniku.
Termini u travnju 2018: 9. – 13.04. ili 9. – 10.04. i 18.- 20.04.

GDPR INTENZIV – 4-dnevna edukacija za voditelje projekata usklađenja poslovanja s EU Uredbom o zaštiti podataka
Cijena: 7800,00 Kn + pdv po polazniku.
Termini u travnju 2018: 9. – 12.04. ili 9. – 10.04. i 18.- 19.04.

Organizator:  Pragmatekh Zagreb, dvorana 2. kat, Kušlanova 2.

Korisnici portala i newslettera točkanai.hr ostvaruju popust od 5% na cijene svih radionica.

Prijava na GDPR Radionice: ispunite i pošaljite obrazac. U polje Prijava dodati datum kada želite pohađati radionicu. Nakon prijave poslat ćemo vam ptvrdu termina radionice i ponudu ili račun za plaćanje.

Ime *
Prezime *
Email *
Telefon
Tvrtka *
Prijava *
Vaša poruka *

Upotrebom ovog obrasca prihvaćate pohranu i rukovanje vašim podacima na ovoj web stranici.

Više o Radionicama:

kolovoz

Nema događaja

rujan

Nema događaja