Ovih dana Google je potvrdio da pokreće novo veliko ažuriranje algoritma kojeg koristi za indeksiranje i prikazivanje svih web stranica na svojoj tražilici.
Ažuriranje će trajati oko 2 tjedna pa ćemo već sredinom rujna znati tko su dobitnici, a tko gubitnici najnovijih optimizacija.

Ažuriranje odnosno optimizacija algoritma koje je dobilo i službeni naziv Google’s Helpful Content Update, trebalo bi poboljšati rangiranje web stranica koje imaju, prema Googleovoj definiciji, sadržaj koji ima vrijednost za korisnike odnosno nagraditi web stranice sa sadržajem koji je koristan i zanimljiv korisnicima Google tražilice.
Google kao vlasnik tražilice svakako želi da korisnici budu zadovoljni njegovim proizvodom i da uz pomoć tražilice što brže i jednostavnije dođu do kvalitetnog odgovora na traženo pitanje.

Što je Google algoritam i kako funkcionira?

Kako bi uopće razumjeli što se događa, važno je znati osnovne pojmove i definiciju Google algoritma.
Google koristi kombinaciju algoritama i brojnih drugih faktora rangiranja kako bi za svaki upit koji korisnik upiše u tražilicu prikazao web stranice rangirane prema relevantnosti. Međutim, Google nikad nije točno specificirao koji su to ranking faktori koji utječu na kojoj će se poziciji određena web stranica naći na tražilici. Zato danas postoje stotine teorija i bezbrojne liste s 200+ SEO (Search Engine Optimization) faktora koji će pomoći u boljem rangiranju stranica. SEO stručnjaci svakodnevno pokušavaju dokučiti što funkcionira, a što ne, dok lovci u mutnom razmišljaju samo o tome kako pronaći rupu u algoritmu koja će ih dovesti do prvih pozicija. Upravo zbog toga Google i po nekoliko puta godišnje radi velika i mala ažuriranja svojih algoritama.

Nekada davno, u početcima Google tražilice, bilo je dovoljno svoju web stranicu napuniti ključnim riječima za koje želite biti rangirati i osvanuli bi na prvom mjestu. Donedavno su pak linkovi s drugih web stranica imali najvažniju ulogu u rangiranju, pa su mnogi prionuli masovnom kupovanju linkova s raznih lažnih stranica koje su služile samo tome.
Ono što je uvijek bilo važno za dobar ranking jest sadržaj, koji bi sada, s ovim ažuriranjem, trebao postati još važniji ranking faktor.

Bolje rečeno kvalitetan sadržaj postaje najvažniji faktor!

U nastavku ćemo detaljnije pogledati što novo ažuriranje donosi vlasnicima web stranica i kako se može povećati broj posjeta te izbjeći utjecaju koji donosi promjena algoritma.

>>Pet prednosti sadržajnog marketinga

Sadržaj za korisnike, ne za tražilice

Sažeto rečeno, Google je napokon odlučio nagraditi sadržaj koji je pisan za korisnike, a ne za tražilice. Sadržaj koji pomaže odgovoriti na pitanje, a ne onaj koji najviše puta spominje navedeno pitanje.

Ako je vaš web sadržaj napravljen da pomogne ljudima, a ne da se više sviđa Googleovim algoritmima, onda se nemate čega bojati. Ako niste sigurni da li je vaš sadržaj koristan, postavite si sljedeća pitanja:
1. Demonstrira li sadržaj iskustvo iz prve ruke?
2. Da li sadržaj daje neku novu vrijednost za korisnika?
3. Da li korisnik nakon čitanja ima osjećaj da zna dovoljno o toj temi?
Ako je odgovor na sva 3 pitanja da, onda imate vrijedan sadržaj.

Web stranica koja pruža nedovoljno stručne sadržaje, površne informacije koje su već dovoljno prisutne na internetu ili ima sadržaj o različitim nepovezanim temama i prilagođava tekstove za bolje ocjene na različitim SEO alatima, bit će označena kao web stranica sa sadržajem koji “nije koristan” za ljude ili “ne pomaže” i izgubit će na rankingu, a samim time i na organskom prometu.

Zašto je važno pratiti ažuriranja Google algoritma?

Svaki poduzetnik ili tvrtka koja ima vlastitu web stranicu bi trebao pratiti od kuda mu dolaze web posjetitelji i kupci. Svakako, jedan od najvećih izvora dolazaka novih kupaca je organski promet koji se ostvaruje kada korisnici na tražilici pretražuju proizvode i usluge.

Svako ažuriranje Google algoritma utječe na organski promet web stranica tako da doslovno preko noći mogu ostati bez tog sigurnog i besplatnog izvora generiranja novih kupaca. Zbog toga bi svaki biznis morao imati SEO stručnjaka koji će konstantno pratiti i raditi na povećanju organskog prometa, a u slučaju velikih oscilacija i padova, otkriti u čemu je problem i pravodobno pokrenuti aktivnosti koje će dovesti do oporavka web stranice.


Autor članka: Denis Sinovčić, stručnjak za digitalni marketing i vlasnik agencije Baras Marketing