Kako kao novi menadžer pokrenuti stvari u prvih 90 dana

Razvijanje sveobuhvatnog plana prije preuzimanja nove menadžerske dužnosti pružit će čvrstu osnovu za fokusiranje na prave stvari i brzo stvaranje zamaha nakon što preuzmete novu ulogu

91
liderske vještine
[Image by Gerd Altmann from Pixabay]

Preuzimanje nove uloge može biti zastrašujuće, bez obzira na to je li riječ o poziciji u novoj tvrtki ili u tvrtki u kojoj se zaposleni već neko vrijeme. Na samom početku vjerojatno će postojati velika doza neizvjesnosti – morate pokazati odgovornost u novoj ulozi, mnogi dionici će nastojati utjecati na vas, mogući su organizacijski problemi dok ne pohvatate sve konce… Očekivanja ljudi oko vas će biti velika, no vjerojatno ćete najveća očekivanje prema sebi postaviti vi sami – hoću li dobro obaviti posao?

Čak i ako jako dobro osjećate svijet oko sebe i sposobni ste postaviti sjajnu strategiju kao odgovor na izazove koji vas okružuju, mnogi ljudi koje vodite procjenjivat će vas na temelju onoga što možete učiniti i onga što ćete doista učiniti u svojih prvih 90 dana.

To je razdoblje tijekom kojeg će vaš najbliži tim procijeniti vaš karakter, kompetenciju i cjelokupni kulturni stil. Pomno će proučiti odluke koje donosite (ili ne donosite), povjerenje i profesionalnost vašeg pristupa i, na kraju, jesu li vas spremni slijediti.

Stoga je ključno da imate detaljan plan o tome što ćete učiniti u svojih prvih 90 dana kako biste jasno pokazali da razumijete glavne probleme, uspostavite čvrste veze s ljudima u svom novom timu i izgradite okruženje u kojem će svi osjećati polet da ostvarite uspješnu budućnost.

Kako postupiti? Adam Bennett, poslovni konzultant i autor knjige “Great Change: The WAY to Get Big Strategy Done” s tridesetogodišnjim iskustvom u poslovnim transformacijama, kaže za Fast Company kako su ključna tri elementa: način razmišljanja, mehanika i pogreške.

Način razmišljanja

Ne propuštajte priliku da poboljšate područje u kojem ste preuzeli odgovornost. Vaš plan treba odražavati “transformacijski” način razmišljanja kojim nastojite napraviti materijalnu razliku pokazujući sljedeće osobine:

  • Samorefleksija: Pogledajte se u ogledalo i razmislite zašto ste željeli ovaj novi posao. Budite jasni što želite postići i kakav doprinos želite dati.
  • Znatiželja: Budite istinski otvoreni za učenje novih stvari, iznenađenja i izazove.
  • Ambicija: postavite ambiciozne ciljeve za svoju tvrtku i za sebe. Budite spremni preuzeti profesionalni rizik i postići više nego što drugi misle da je moguće.
  • Hitnost: Ne gubite vrijeme – stvaranje zamaha zahtijeva osobnu energiju, a “dobar” plan koji se energično izvede danas bolji je od “savršenog” plana za sljedeći tjedan. Idite što brže možete bez žurbe.
  • Suočite se sa stvarnošću: Budite spremni da vaše pretpostavke i hipoteze budu pogrešne. Bavite se činjenicama, a ne pretpostavkama, i zapamtite da nada nije strategija.

Mehanika

Slijedite dokazani i temeljiti pristup kako biste pokrenuli zamah:

Dokumentirajte svoj plan: Kao što je Benjamin Franklin rekao: “Ako ne uspijete planirati, planirate neuspjeh”. Zapišite svoj plan i jasno odredite što želite postići do kraja prvog dana, prvog tjedna, a zatim svaki tjedan i mjesec nakon toga. Zapisivanje vašeg plana zapravo zahtijeva duboko, logično razmišljanje i strukturirani pristup.

Razmotrite sve poluge promjene: Odredite poluge koje možete povući da biste stvarno promijenili i utjecali na organizaciju koju vodite. Budite temeljiti, provjerite svoje klijente i tržišta, proizvode i usluge, poslovne procese, tehnologiju, organizacijsku strukturu, ljude i kulturu te objekte.

Konzultirajte se svima u tvrtki: razgovarajte s ljudima iznad, pored i ispod vas u strukturi i slušajte. Zapišite i razmislite o onome što vam ti ljudi govore.

Greške

Upamtite da prilikom preuzimannja nov uloge možete napraviti neke velike pogreške, a one mogu uvelike utjecati na vaš uspjeh. Izbjegavajte greške kao što su:

Pretvaranje da imate odgovor na sve: Nitko ne voli pametnjakoviće, stoga odvojite malo vremena za slušanje i učenje prije nego što pretpostavite da znate sve.

Dosađivanje svima otvorenim porukama: Budite izravni, ali i diplomatski. Pažljivo osmislite svoju komunikaciju kako biste privukli ljude da vas podrže i prate. Nemojte pretjerano kritizirati prošlost, čak ni ako za to postoje dobri razlozi.

Ne krećete se dovoljno brzo u svom timu: Ako netko iz vašeg tima nije dorastao svojoj ulozi ili onome što imate na umu, djelujte preventivno. Okružite se najboljim ljudima koje možete pronaći što je brže moguće.

Vaš 90-dnevni plan ne bi trebao biti uklesan u kamenu. Morate se prilogođavati na temelju onoga što učite. Preuzimanje nove uloge, uz sve sumnje, neizvjesnosti i izazove, trebao bi biti uzbudljiv i energičan. Razvijanje sveobuhvatnog plana prije preuzimanja nove uloge  pružit će čvrstu osnovu za fokusiranje na prave stvari i brzo stvaranje zamaha, poručuje Bennett.