Osam fraza koje uspješni ljudi koriste kako bi bili opušteniji i sretniji na poslu

Jedan od najboljih načina da se nosite sa stresom na poslu je postavljanje granica, Mnogima je to neugodno, jer može biti ranjivo i riskantno. Ali u konačnici, komunikacija je ključna za razvoj i održavanje pozitivnih odnosa

195
Postavljanje granica
Ilustracija: Pixabay

Dugo radno vrijeme, veliko radno opterećenje, kratki rokovi, nesigurnost posla, nedostatak kontrole nad vlastitim rasporedom te osjećaj da nemate podršku suradnika i nadređenih mogu učiniti da se osjećate nesretno i nezadovoljno u svom radnom okruženju. Ako taj osjećaj predugo ne kontroliramo, ova vrsta kroničnog stresa na radnom mjestu može dovesti do izgaranja.

Jedan od najboljih načina da se nosite s tim stresorima je postavljanje zdravih granica, kaže dr. Cortney S. Warren, psihologinja s Harvarda, za CNBC Make It. “Možda vam se čini teško. Možda se brinete da ćete ostaviti dojam teške ili neprofesionalne osobe. Ali postavljanje granica ključno je za mentalno zdravlje i oslobađanje od stresa”, ističe Warren.

Jednostavno rečeno – postavljanjem granica pokazujemo što očekujemo od odnosa.

Granice govore tko ste, što ste voljni učiniti, a što niste, kao i kako želite da se drugi odnose prema vama i što ćete učiniti ako netko prekrši ta očekivanja. Granice odražavaju vaše vrijednosti kao osobe. Njihovo uspostavljanje pomaže vam da osjetite pripadnost, kompetentnost, sigurnost, pravednost i smisao u svom radnom okruženju.

Iako nemamo moć sami promijeniti druge ljude ili kulturu tvrtke, komuniciranje naših granica promiče zdravije profesionalno okruženje za sve. Ovo je osam izraza s pomoću kojih možete već danas početi postavljati jasne granice.

1. “Trebam više vremena”

Za upravljanje stresom korisno je postaviti razumne rokove. Kada se od vas zatraži da izvršite zadatak ili projekt koji će zahtijevati više vremena nego što vam je dano, zatražite više vremena što je prije moguće.

Tako pokazujete da ste voljni učiniti ono što se od vas traži i to u razumnom roku koji vam je potreban kako biste to učinili dobro.

2. “Nisam dostupan”

Utvrditi vrijeme kada ste dostupni, a kada niste, također je ključno za smanjenje stresa. Ako nastavljate provjeravati e-poštu vezanu uz posao ili primati pozive dok ste na odmoru ili u vremenu kada ne biste trebali biti “na dužnosti”, to onima oko vas govori da ste uvijek dostupni.

Postavljanje granice prema kojoj ćete ponekad biti nedostupni jer će drugi aspekti vašeg života ponekad imati prioritet ključno je za brigu o sebi.

3. “Trebam pomoć”

Ako zadatak postane težak ili je izvan opsega onoga što znate kako i što treba učiniti, razumno je i opravdano tražiti pomoć. Kada zatražite pomoć kako biste dobro obavili posao poručujete da vam je stalo da posao obavite kvalitetno.

4. “Molim vas, razgovarajte sa mnom s poštovanjem”

Neka radna okruženja mogu biti toksična – negativna, nepodržavajuća ili potpuno zlostavljajuća. Ali čak i u zdravim okruženjima stres može natjerati ljude da nenamjerno govore bez poštovanja.

Ako se nađete u emocionalno užarenoj situaciji koja prerasta u napet trenutak ili čak u potpunu svađu, važno je postaviti granice oko same komunikacije. Izjava da biste željeli da ljudi s vama razgovaraju s poštovanjem ili ćete otići, zdrava je granica koju treba postaviti u svakom odnosu, uključujući i odnose sa suradnicima i kolegama.

5. “Imam prijedlog”

Kada se suočite sa situacijom koja ne ide u dobrom smjeru, jedan od načina da postavite granicu je da opišete svoja opažanja i predložite alternativnu strategiju za rješavanje problema.

Tako poručujete da vam se ne sviđa način na koji se rješava problematična situacija, a istovremeno zauzimate proaktivan pristup rješavanju problema, odnosno prijedlog kako se nositi sa situacijom na način koji bi vama više odgovarao.

6. “Osjećam se podcijenjeno”

Stres povezan s poslom često je povećan kada se čini da vaš trud nije primijećen, priznat ili cijenjen. Ako vam se to događa, razumno je razgovarati s kolegama ili nadređenima o tome da naporno radite, ali se osjećate podcijenjeno.

Time poručujete da vam je važno, kada mislite da radite dobar posao, da vaš rad bude prepoznat i da vam se oda odgovarajuće priznanje.

7. “Ovo se ne čini pošteno”

Percepcija nepravednog tretmana ključni je prediktor stresa na poslu i izgaranja. Kada se čini da neka politika ili postupak nisu etički, izravno iznošenje vašeg mišljenja ne samo da jasno pokazuje vaše viđenje nepravde, već također stvara mehanizam za pozitivnu promjenu.

8. “Želim biti više angažiran”

Angažman vezan uz posao je suprotan izgaranju. Biti angažiran znači biti dio radnog okruženja koje nam odgovora i u kojem možemo biti ono što jesmo. To uključuje mišljenje da je vaša karijera značajna, osjećaj povezanosti s kolegama, pozitivne osjećaje prema poslu te cijenjenost i kompetentnost u vašoj radnoj zajednici.

Ako se ne osjećate dovoljno uključeni na poslu, izravno recite i pokažite da želite biti više uključeni, da želite biti produktivniji član svoje organizacije ili grupe.

Nemojte se bojati postaviti granice na poslu

Postavljanje granica na poslu mnogima je neugodno jer može biti ranjivo i riskantno. Ali u konačnici, komunikacija je ključna za razvoj i održavanje pozitivnih odnosa.

Iako nemamo kontrolu nad drugim ljudima i nad načinom kako oni reagiraju na nas, imamo kontrolu nad vlastitim ponašanjem. Ako produktivan razgovor nije moguć, odmicanje i razgovor o vašem iskustvu s nekim tko vas je spreman poslušati, podržati i potvrditi vaše iskustvo uvijek je dobra opcija.