Pet loših navika prilikom rada na daljinu i kako im se suprotstaviti

Jedna od posljedica rada na daljinu su loše navike koje su razvili pojedini članovi tima. U "starim vremenima" vođe timova lako bi to primijetiti, no ako je jedini kontakt sa suradnicima putem videokonferencijskih poziva, loše navike je teže prepoznati

60
rad na daljinu

U prošloj godini korporativni menadžeri brzo su se prilagodili radu na daljinu, vodeći svoje lokalne i globalne timove najčešće putem videokonferencijskih poziva. Neka rana istraživanja ukazuju da su mnogi zaposlenici u novim uvjetima bili produktivniji ili bar jednako produktivni kao u razdoblju prije pandemije Covida-19. Istraživanje Sjajno mjesto za rad (Great Place to Work) koje je obuhvatilo više od 800.000 zaposlenika pokazalo je da su neki članovi tima radili više zato što su se bojali da bi mogli izgubiti posao.

No, cijena takve produktivnosti između ostaloga plaćena je time što su članovi tima kako bi mogli raditi od kuće morali dijeliti kuhinjski stol, preurediti dječju sobu ili raditi u spavaćoj sobi zbog partnera, djece ili sustanara. Borili su se za radni prostor u kojem će imati svoj mir, s propusnošću WiFi mreže i da sačuvaju zdrav razum.

Jedna od ostalih slučajnih posljedica rada na daljinu su loše navike koje su razvili pojedini članovi tima. U “starim vremenima”, prije tek nešto više od godinu dana, vođe timova mogli bi lako primijetiti kad se netko od njihovih zaposlenika opušta ili ne postiže dobar učinak. Sada, kada je jedini kontakt sa suradnicima putem videokonferencijskih poziva, vođe moraju poduzeti nekoliko dodatnih koraka kako bi identificirali loše navike koje su razvili neki članovi tima.

Ovo je pet loših navika koje biste mogli primijetiti i kako biste ih mogli popraviti.

Skrivanje

Zaposlenici koji rade na daljinu često imaju višestruke videokonferencijske sastanke sa svojim menadžerima, članovima tima i svojim klijentima. Jedna od tipičnih tendencija je da na grupnim video sastancima pojedinci ne uključuju svoj mikrofon ili kameru, odnosno audio ili video kanal. Nema šanse da znate slušaju li doista što se govori na sastanku ili drijemaju. Izbjegavaju sudjelovanje u razgovorima ili dijeljenje bilo kakvih ideja.

Zato čelnici trebaju postaviti osnovna pravila za videokonferencija koja će određivati kada mikrofoni mogu biti isključeni, a kad moraju biti uključeni. Također, poželjno je da traže izravne komentare od pojedinih članova tima tijekom video poziva. Uključite svakog sudionika u razgovor prije i tijekom sastanka. Primijenite kratke sastanke za manje grupne razgovore.

Dekoncentriranost

Za neke radnike na daljinu biti kod koće je noćna mora. Biti zarobljen u četiri zida, ili koristiti kuhinjski stol kao radni odnosno spavaću sobu kao radnu, za njih je katastrofa. Posljedica je da se ne mogu usredotočiti na zadatke koje obavljaju i ne mogu izvršiti posao na vrijeme.

Svaki menadžer mora naći vremena da se barem jednom tjedno sastane sa svakim članom tima kako bi razgovarao o projektima, izazovima, rezultatima i da ga jednostavno pita kako mu ide, s kojim se problemima susreće. Jedna izvršna direktorica male marketinške agencije kaže da dan završava sastankom tima na kojem ne razgovaraju o poslu. Svatko može govoriti o čemu razmišlja, podijeliti s drugim članovima tima svoje radosti, brige i frustracije.

Multitasking

Nije neobično da se članovi tima prilikom rada na daljinu osjećaju pod većim pritiskom, da osjećaju kako moraju raditi više nego ranije. Prisiljeni su na multitasking tijekom cijelog dana: čitaju elektroničku poštu, odgovaraju kolegama putem sustava za razmjenu poruku, kontaktiraju s klijentima…

Menadžeri i vođe timova trebali bi surađivati sa svakim pojedinačnim timom, raspravljajući o njihovim kratkoročnim i dugoročnim prioritetima, kako bi se mogli koncentrirati na važne zadatke sa što manje ometanja ili, ako je moguće, bez ometanja. Lideri trebaju objasniti da, iako multitasking može biti koristan, to ne osigurava najvišu kvalitetu rada. Trebali bi također trebali iskoristiti ovu priliku kako bi se povezali sa zaposlenicima, dodajući interakciju pozivima kako bi ih učinili zanimljivijima.

Prekomjerni rad

Rad od kuće uzrokovao je da mnogi zaposlenici rade od ranog jutra do kasne noći. Iako članovi tima mogu osjećati da time čine uslugu tvrtki, za pojedinca je to put ka izgaranju. To nije dobro ni za njih ni za tvrtku.

Rukovoditelji moraju jasno upozoriti na radno vrijeme. Moraju paziti u koje vrijeme šalju elektroničku poštu i da ne postavljaju druge zahtjeve zaposlenicima izvan uobičajenog radnog vremena ili u slobodne dane. Jasno objasnite ljudima koji rade na daljinu da na poruke odgovaraju tijekom uobičajenog radnog vremena.

(Ne)profesionalizam

Raditi od kuče nije lako. Iako mnogi menadžeri prihvaćaju da dom nije poslovna zgrada, oni očekuju da članovi njihovog tima budu uredni, prikladno odjeveni i profesionalni u kontaktima s klijentima. Sasvim je jasno da, na primjer, konzumiranje hrane prilikom razgovora s klijentima ili prezentacija nije primjereno i da odvraća pažnju.

Vođe timova moraju jasno objasniti što se od članova tima očekuje i što je prihvatljivo tijekom video sastanaka. Također bi trebali razmisliti o malo opuštenijim pravilima kad je to prikladno.