U čemu griješimo prilikom umrežavanja

Večina ljudi prilikom unrežavanja žuri pokušavajući odmah dobiti ono što žele, umjesto da postupno grade dvosmjerni odnos u kojem je jednako važno davati informacije, upozorava suosnivač LinkedIna Reid Hofmann

90
umrežavanje

Umrežavanje je zbog pandemije koronavirusne bolesti postalo puno teže. U vrijeme kada moramo graditi svoje profesionalne kontakte kako bi iskoristili nove prilike za posao, događanja koja omogućavaju izravno umrežavanje, licem u lice, postala su gotovo nemoguća.

Ipak, nije sve tako crno. Suosnivač LinkedIna Reid Hoffman kaže kako je sada pravo vrijeme za isprobavanje novih, eksperimentalnih taktika te prevladavanje klasičnih pogrešaka.

Govoreći na podcastu LinkedIn’s Hello Monday prošlog tjedna stručnjak za umrežavanje upozorio je kako većina ljudi žuri s prilikom umrežavanja: greška koju čini većina ljudi je da prečesto izravno prelaze na ono što ih zanima. “Na primjer, odmah pitaju kontakte što bi sljedeće trebali napraviti.”

To može funkcionirati povremeno, posebno ako vas kontakt dobro poznaje. No, mnogo češće oni neće imati odgovor i vaša će ih pitanja odbiti. Umjesto toga, trebali biste razmišljati o umrežavanju kao “dvostupanjskom procesu”, savjetuje Hoffman.

Važno je biti zamijećen

Prvo, razmislite tko su ljudi s kojima biste mogli razgovarati i što biste ih mogli pitati kako biste si otvorili zanimljive prilike. Zatim razmislite što biste mogli učiniti da budete primijećeni u tom prostoru. Možete, na primjer, napisati članak o problemu koji vas zanima i o koji dobro poznajete, ili možete napisati blog o svom radu.

“Ono što želite raditi je ono što većina ostalih ljudi ne radi”, tumači Hoffman. To će, napominje, pomoći da vas potencijalni kontakti izdvoje iz gomile.

Osobni brend u posljednje je vrijeme postao sve važniji, nakon što su mnoge industrije preselile ‘online’ zbog globalnog zatvaranja gospodarstva.

“Okolnosti su sada teške tako da trebate uložiti više truda u to. Više nije dovoljno samo se pojaviti”, pojašnjava Hoffman osvrćući se na tradicionalna okupljanja namijenjena umrežavanju.

Pandemija pomaknula granice

Pandemija je iznjedrila nove ideje, poput virtualnih razgovora i virtualnih događanja namijenjenih umrežavanju. Poduzetnici kažu da te promjene pomiču tradicionalne granice umrežavanja.

Hofman preporučuje da prihvatimo i istražujemo mogućnosti novih alata, da učimo o njima kako bismo vidjeli što nam najbolje odgovara.

Ono što je još važnije, dodaje, sada je pravo vrijeme da pokažete kako možete biti koristan kontakt drugima.

“Ključna stvar kod umrežavanja je da većina ljudi koji sebe nazivaju networkerima zanemaruje činjenicu da je za uspostavljenje veze davanje važnije od uzimanja”, razlaže Hoffman. “Većina ljudi govori Ja želim’, umjesto da pokaže kako je riječ o vezi koja podrazumijeva dvosmjernost”.