Uspješni lideri imaju jednu zajedničku karakteristiku

Uspješni lideri uvijek postavljaju pitanja kada nešto ne ide: žele znati zašto je nešto zapelo ili pošlo u krivo i što bi se moglo učiniti drugačije kako bi se problem riješio

30
uspješni lideri
[Izvor: Pixabay]

Koja je tajna uspjeha? John Baird i Edward Sullivan iz executive coaching tvrtke Velocity  već godinama traže odgovor na ovo pitanje. Baird (77) je osnovao Velocity 2015. i pomogao je mnogim vrhunskim liderima iz kompanija s Fortuneove liste 500 najvećih. Među njima su bili Apple, Nike i Twitter. Tridesetak godina mlađi Sullivan (46) na svojoj listi klijenata ima menadžere u startupovima Hinge (dating aplikacija), DoorDash (najveća američka platforma za dostavu i naručivanje hrane) i osiguravajućem društvu Geico (drugi najveći auto osiguravatelj u SAD-u). Pridružio se Bairdu 2016. kao partner i izvršni direktor tvrtke Velocity.

Njih dvojica rade s nizom startupova širom svijeta kako bi pomogli njihovim čelnicima da se bolje nose s izazovima koje nosi brzi rast, uključujući zapošljavanje, financiranje i poslovnu strategiju. Svaki startup ima različite ambicije i putanje, međutim, Baird i Sullivan tvrde da uspješni izvršni direktori imaju jednu važnu zajedničku naviku.

“Najučinkovitiji lideri s kojima smo radili, oni koji su spremni provoditi promjene, izuzetno su znatiželjni”, rekao je Sullivan za CNBC Make It. “Oni uvijek postavljaju pitanja kada nešto ne ide: žele znati zašto je nešto zapelo ili pošlo u krivo i što bismo mogli učiniti drugačije da riješimo problem.”

Postavljanje pitanja omogućuje liderima da “stalno uče i poboljšavaju svoj pristup poslu”, tumači Sullivan. Zaposleni stručnjaci također mogu imati koristi od postavljanja pitanja i traženja povratnih informacija od svojih suradnika, napominju Baird i Sullivan.

“Tijekom pandemije koronavirusa ljudima je bilo teško kontaktirati s drugima i pronaći inspiraciju za svoj rad”, kaže Baird. “Ljudi rade duže, nisu sigurni u karijeru koju su odabrali ili budućnost svoje tvrtke… Mnogi od nas moraju promijeniti svoj pristup poslu, a povratne informacije mogu pomoći.”

Kada radi s menadžerima koji se osjećaju nesigurno ili izgubljeno, Baird ih potiče da  razmisle o pitanjima poput “Što vas motivira?” i “Kako i u čemu nalaziš svoju inspiraciju?”.

“Zamolim ljude da se okrenu sebi i razmisle kako je njihov rad usklađen s njihovim motivima i vrijednostima”, objašnjava Baird. “Odgovori na ta pitanja uvijek pomažu ljudima da donesu teške odluke i daju prioritet poslu koji ih ispunjava.”

Menadžeri bi također trebali razmišljati o tome kako što bolje podržati svoj tim u ovom izazovnom razdoblju hibridnog rada. Morali bi se potruditi da svakog tjedna provjere fizičke i emocionalne potrebe svojih zaposlenika.

“Svaki menadžer bi se trebao zapitati: ‘Što je mojim ljudima potrebno da budu kreativniji i snalažljiviji?’ Ponekad su to novija računala ili ergonomski stolovi, ali često ljudi trebaju i pohvale ili povratne informacije”, kaže Sullivan. “Zaposlenici moraju osjećati pripadnost i uključenost kako bi se osjetili da ih se cijeni.”

U razdoblju pandemije milijuni Amerikanaca dali su otkaz ili su promijenili posao. To je podsjetilo tvrtke da lojalnost njihovih zaposlenika nije zajamčena. Da bi zadržali sposobne zaposlenike, menadžeri se moraju stvarno povezati sa svojim zaposlenicima.

“Jedna stvar koju smo otkrili je da ljudi stvarno napreduju na temelju povratnih informacija, ali mnogi menadžeri povratne informacije teško daju”, kaže Baird. “A bez tih razgovora ne možete znati jesu li vaši zaposlenici angažirani. Kako znaš da žele ostati u tvom timu?”

Baird preporučuje tri pitanja za usmjeravanje  sastanaka jedan na jedan: “Što vam danas odgovara?”, “Što vam je danas problem?” i na kraju “Kako vas, kao vaš menadžer, mogu bolje podržati?”

Rasprave koje su potaknute ovim pitanjima trebale bi poboljšati empatiju i svijest na radnom mjestu, tumači Baird. “Često pretpostavljamo da znamo što je u glavama ljudi. Ali iza tih pretpostavki krije se mnogo osjećaja”, poručuje John Baird.