Zašto ovo nismo učili u školi?

Addiko banka i Štedopis pokrenuli su projekt cjeloživotnog financijskog opismenjavanja kako bi pomogli građanima brže i lakše savladati upravljanje osobnim financijama

u 14:40 Zadnja izmjena: 11.10.2017 u 16:14
401
Addiko financijska pismenost

Addiko banka je u suradnji sa Štedopisom, Institutom za financijsko obrazovanje, pokrenula projekt cjeloživotnog financijskog opismenjavanja pod nazivom ‘Zašto ovo nismo učili u školi?‘. Cilj projekta je pomoći građanima brže i lakše savladati upravljanje osobnim financijama.

Vodeći se idejom kako su informirani i odgovorni korisnici financijskih usluga i proizvoda važni za dobrobit pojedinca, obitelji i društva, Addiko banka je u suradnji sa Štedopisom, poznatom po programima financijske pismenosti za mlade, kreirala edukativni sadržaj i za odrasle građane. Namjera je pomoći im kako bi uspješnije rješavali svakodnevne financijske izazove – od dobivanja prvoga posla do odlaska u mirovinu.

Od prvog posla do vjenčanja

Jednostavna i razumljiva objašnjenja o tome kako upravljati novcem dostupna su na posebno kreiranoj internetskoj stranici financijska pismenost. Edukativni sadržaj projekta ‘Zašto ovo nismo učili u školi?’ kroz pet cjelina obrađuje teme upravljanja novcem tipične za određena životna razdoblja i s njima vezane događaje. To su: Prvi posao, Kupovina stana/automobila, Vjenčanje, Djeca i Obiteljske financije. Na kraju svake cjeline je i e-kviz s 10 pitanja za provjeru znanja.

Svaki događaj u životu je jedinstven, ali su izravno ili neizravno povezani s osobnim financijama. Bez obzira odlučuje li se o kupovini stana, štednji, školovanju djece ili o tome kako se brinuti za roditelje kada ostare, odluku je lakše donijeti kada osoba raspolaže s temeljnim financijskim znanjima i svim bitnim informacijama.

Nagradni natječaj

Nedavno istraživanje Standard & Poor′s pokazuje da je samo 44 posto hrvatskih građana financijski pismeno, a zabrinjava i podatak iz istraživanja HNB-a i HANFA-e da samo 45 posto građana planira svoje dugoročne financijske ciljeve, kao i to da 50 posto njih ne može pokriti iznenadni trošak u visini mjesečnih primanja.

Štedopis, Institut za financijsko obrazovanje, do sada je educirao više od 10.000 tinejdžera i studenata, a izdali su i prvi besplatni udžbenik o osobnim financijama za srednje škole te donirali 5.000 primjeraka školama diljem Hrvatske.

S ciljem promocije projekta financijske pismenosti, Addiko banka je organizirala i edukativni nagradni natječaj.