Istraživači Centra za edukaciju i tržište rada (Center for Education and Workforce – CEW) Sveučilišta Georgetown istraživali su potražnju poslodavaca s obzirom na kompetencije odnosno “znanje, vještine i sposobnosti koje radnici koriste na svom poslu“. Pokazalo se da poslodavci najviše cijene komunikativnost, timski rad, liderske vještine i sposobnost rješavanje problema.
Navedene vještine mogu povećati prihode zaposlenika za čak 20 posto, pokazali su rezultati studije. Štoviše, ove vještine mogu vam pomoći i prije nego što se zaposlite. Ako ih na ispravan način istaknete u životopisu i tijekom procesa intervjuiranja, velika je vjerojatnost da ćete privući pozornost poslodavca.
Sveučilište Georgetown CEW: Vještine koje poslodavdci traže
Julija Pollack, ekonomska analitičarka tržišta rada u ZipRecuiteru, iznijela je nekoliko savjeta kako prikazati osnovne kompetencije tijekom postupka zapošljavanja.
Komunikacija
Lektorirajte svoj životopis.
“Napišite jasan, sažet životopis, sa savršenom gramatikom i pravopisom”, upozorava Pollak. To pokazuje da pazite na detalje i da ste izuzetno vješti u pisanoj komunikaciji.
Linkovi na primjere vašeg profesionalnog rada
Ako ste pisali profesionalne članke, izrađivali letke, snimali podcastove ili videozapise, uvrstite ih na odgovarajuća mjesta u životopisu. Ili napravite popis s naslovima i linkovima i uvrstite ga na kraj životopisa.
Vježbajte za intervju
“Prije intervjua razmislite o odgovorima na najčešća pitanja i pripremite se kako biste mogli na njih odgovoriti jasno i tečno”, savjetuje Pollack. Tako ćete pokazati da ste usavršili svoje vještine usmene komunikacije.
Timski rad
Istaknite timske uspjehe
“Istaknite u svom životopisu svako iskustvo koje ste stekli radeći u timskom okruženju ili vodeći tim”, kaže Pollak. Takva iskustva možete nabrojati uz odgovarajuće poslove.
Budite ljubazni i pokažite poštovanje
Tijekom intervjua iskažite poštovanje svima koje sretnete. “Saznajte ime recepcionara. Pozdravite domara i budite prijateljski raspoloženi prema svima koji vas intervjuiraju”, upozorava Pollak. Tako ćete pokazati da ste svjesni kako svatko od njih ima bitnu ulogu u poslovnom procesu.
Govorite “mi”
Tijekom intervjua koristite riječi “mi”,”nas”, “nama” i “naš” kada opisujete što želite postići na poslu. To će osobama s kojima razgovarate pomoći da vas zamisle kao dio tima.
Liderstvo
Navedite primjere
Istaknite u životopisu u odgovarajućim odjeljcima primjere u kojima ste imali ulogu lidera. Imate li iskustva s “vođenjem tima ili organizacije, upravljanjem i vođenjem projekata, upravljanjem proračunom? Spomenite to”, savjetuje Pollack.
Razmišljajte izvan okvira
Imate li iskustva u preuzimanju liderskih uloga izvan posla? Na kraju životopisa uvrstite odjeljak o volonterskim iskustvima i uvrstite u njega relevantne primjere, poput vođenja tima volontera u lokalnoj pučkoj kuhinji prošlog Božića ili preuzimanja dužnosti PTO-a u školi vaše djece.
Rješavanje problema i kompleksno razmišljanje
Uključite primjere iz školovanja
Ako ste se tek zaposlili, jedan od načina da istaknete svoju vještinu rješavanja problema je da u životopisu navedete “STEM tečajeve više razine koje ste završili u srednjoj školi ili na fakultetu”.
Nabrojite svoje uspjehe
Ako ste na prethodnim poslovima “rješavali važne poslovne probleme s kojima ste se susretali”, svakako u životopisu pobrojite konkretne primjere.
Objasnite kako ste prevladali izazove
Pripremite se za razgovor o novom poslu tako da možete navesti dva ili tri primjera izazova ili problema s kojima ste se susreli u karijeri i opisati kako ste ih prevladali, poručuje Pollak.
>>Što ne biste trebali pisati u uvodu životopisa
>>Vještine koje će vam se zauvijek isplatiti
>>Pet grešaka koje treba izbjeći prilikom pisanja životopisa
>>Vještine koje ne biste trebali navesti u životopisu
>>Optimizirajte odlomak o vještinama u životopisu
>>Kada tečajeve i radionice treba uvrstiti u životopis