Pokreni nešto svoje: Sedam pobjednika dobilo po 72.000 kuna

Pobjednici trećeg natječaja Pokreni nešto svoje su Apea iz Koprivnice, Park znanosti Veverec 91 iz Oroslavja,  Circuitmess iz Karlovca te Adventure Donkey, Beyond Seen Screen, Buzdovan i Silver Monitor iz Zagreba. Svaki od njih dobio je 72.000 kuna

158
program Pokreni nešto svoje

U Zagrebačkom inovacijskom centru u četvrtak su proglešeni pobjednici trećeg natječaja Pokreni nešto svoje. Natječaj organizira ACT Grupa, zajednica društvenih poduzetnika iz Čakovca, u partnerstvu s tvrtkom Philip Morris Zagreb d.o.o., koja je i ove godine osigurala bespovratne potpore za sedam pobjednika natječaja.

A pobjednici trećeg ciklusa su Apea iz Koprivnice, Park znanosti Veverec 91 iz Oroslavja, Circuitmess iz Karlovca te Adventure Donkey, Beyond Seen Screen, Buzdovan i Silver Monitor iz Zagreba. Svaki od njih dobio je 72.000 kuna.

“Program Pokreni nešto svoje rezultat je trogodišnjeg uspješnog partnerstva ACT grupe i tvrtke Philip Morris Zagreb. ACT grupa dizajnira i provodi program, a Philip Morris ga financira s iznosom od 650 tisuća kuna godišnje”. rekao je Stjepan Mikec iz ACT grupe.

Program je namijenjen poduzetnicima početnicima i mikropoduzećima koja imaju pozitivan društveni ili okolišni utjecaj. koja imaju intenciju da dugoročno stvaraju promjenu i koja imaju inovaciju koja bi mogla promijeniti situaciju u sektoru u kojima poduzeća djeluju.

Program Pokreni nešto svoje utemeljen je na bespovratnim sredstvima u iznosu 70.000 do 80.000 kuna po korisniku, podsjetio je Mikec.

“Korisnici su kroz kanale programa dobili jaku promociju, a u posljednje dvije godine pojačali smo i druge dvije kompomente programa podrške – mentorstvo i umrežavanje. Program Pokreni nešto svoje prerasta u inkubator i dio je portfelja potpornih programa kojima ACT grupa nastoji pokriti potrebe impact poduzeća od ideje pa do nastupa na širem tržištu”, rekao je Mikec.

Na treći poziv prijavilo se 267 poduzetnika među kojima je odabrano 15 finalista i na kraju sedam dobitnika potpora.

Adventure Donkey – SightRun

Adventure Donkey je tvrtka koja stoji iza projekta SightRun koji je već nagrađen na natječajima Zagreb Startup Factory i Moj Zaba Start. SightRun je besplatna mobilna aplikacija koja povezuje trčanje i turističko razgledavanje gradova.

>>Aplikacija SightRun je dokaz da nemaju samo programeri dobre ideje

Aplikacija koristi GPS sustav mobilnog telefona za aktivaciju audio zapisa kada trkač stigne na polazište te navigira trkača gradom. Tijekom rute aplikacija trkaču opisuje  turističke atrakcije pored kojih prolazi.

“Naš trenutni poslovni model usmjeren je na turističke zajednice i hotele koji su naši glavni kupci. Do sada smo ostvarili suradnju s osam destinacija. U tijeku je razvoj novih destinacija i struktura koje ćemo uključiti u aplikaciju”, rekla je Sandra Bortek u ime tima.

“S obzirom na to da smo prepoznali neke nove izazove u aplikaciji, trenutno razvijamo novi sustav koji uključuje automatsko generiranje trkačke ture. Do sad smo sve radili manualno, što je bilo financijski i vremenski izuzetno izazovno. Novi sustav, koji će trkaču omogućiti da s bilo koje destinacije generira svoju turu, iziskuje od nas promjenu poslovnog modela. Upravo to namjeravamo raditi kroz pogram Pokreni nešto svoje”, tumači Sandra.

“Svoj fokus želimo preusmjeriti s turističkih zajednica i hotela na obiteljska gospodarstva i poduzetnike. Naša vizija je da s aplikacijom promoviramo trkački turizam kao zanimljiv oblik nišnog turizma koji se može prakticirati tijekom cijele godine”, poručila je Sandra.

Apea – Adventures of Eco

Obrt Apea iz Koprivnice nagrađen je za projekt Adventures of Eco. “Deset godina sam u sektoru otpada. O otpadu svi sve znamo, a nikad nismo bili njime zatrpani kao danas. Naš cilj je unaprijed utjecati na ponašanje pojedinaca, Naše rješenje je integrirani sustav učenja koji uključuje računalnu igru o održivom gospodarenju otpadom i sustav QR kodova za spreminike za baterije i kasnije za druge vrste otpada”, rekla je Sonja Hlebar, koje je s Danijelom Glavosek Kovačić pokrenula obrt za edukaciju, promidžbu i proizvodnju.

“Dokazano je da se kroz igre uči brže i učinkovitije, razvija se pozitivan pristup”, razlaže Sonja. “Kroz QR kodove ćemo podići postotak odvajanja baterija za 20 posto u prvoj godini, jer će korisnici biti motivirani na odvajanje kroz skupljanje dodatnih bodova i otključavanje raznih featurea u igri.”

Kupci su obrazovne institucije i okolišne kompanije u Hrvatskoj i inozemstvu. “Dio igre koji smo razvili smo testirali u školama i na Infogameru. Prodavat ćemo licencije i in-game marketing pozicije. Llicenciju smo, na primjer, prodali jednoj od vodećih kompanija u Hrvatskoj koja se bavi prikupljanjem baterija”, rekla je Sonja Hlebar. “Naša vizije je da igra bude prepoznata kao učinkovit eduaktivni alat koji će mijenjati ponašanje pojedinaca, odnosno proizvođača otpada u stvarnom svijetu.”

Beyond Seen Screen

Beyond Seen Screen razvio je mobilnu aplikaciju koja omogućava da snimanjem kratkog video isječka preko smartphonea dobijete dodatne informacije o sadržaju koji gledate. Preduvjet je, naravno, da tražena informacija odnosno emisija bude pohranjena u njihovoj bazi podataka.

>>Beyond Seen Screen: Čovjek se osjeća dobro kad stvara nešto svoje

“Mi smo Shazam za video”, kaže jedan od osnivača tvrtke Miroslav Zarić. “Naša vizija je da vi kao gledatelj bilo kojeg video sadržaja -ili barem većine – dobijete dodatnu informaciju na jednostavan način, jednim klikom.”

“Ako već koristite našu aplikaciju, vidjet ćeta da taj jedan klik još uvijek nismo dosegnuli. Trebate malo zumirati pa kliknuti kako biste dobili informaciju. Kroz program Pokreni nešto svoje ćemo nadograditi aplikaciju tako da se televizor može automatski skenirati kako biste brže dobili informaciju.”

Buzdovan – prvi hrvatski proizvođač craft cidera

Četvrti dobitnik nagrade je tvrtka Buzdovan, proizvođač prvog hrvatskog craft cidera, lokalnog proizvoda dobivenog od isključivo domaćih ručno branih jabuka. Posao su prije dvije godine pokrenuli Tomislav Veseljak i Denis Perčić.

“Trenutno koristimo domaću konzumnu jabuku koju kupujemo od domaćih proizvođača. U okviru ovog projekta želimo oformiti vlastiti sustav za preradu jabuka, Vanjski prerađivači pokazali su se vrlo skupim. Samostalna prerada omogućila bi nam fleksibilnije termine za preradu jabuka i fleksibilniji odabir asortimenta. Naravno, smanjio bi se i uupni trošak proizvodnje”, rekao je Tomislav Veseljak.

>>Tisućljetne masline – originalni lastovski brend

“Sekundarni cilj je da u proizvodnju uključimo autohtoni asortiment. Želimo okupiti uzgajivače i potaknuti ih na proizvodnju autohtonih sorti jabuka kako bismo ih očuvali i revitalizirali stare nasade. Autohtone jabuke nisu lijepe kao konzumne jabuke koje nalazite u trgovačkim centrima, ali su idealne za proizvodnju cidera zbog izvrsnog okusa te eko uzgoja”, tumači Tomislav. “Dugoročni plan je povećati proizvodnju, postupno u proizvodnju uvoditi autohtonu sortu te uspostaviti čvrsti kontakt i suradnju s proizvođačima autohtonih sorti.”

Albert Gajšak i Circuitmess

Circuitmess je tvrtka mladog karlovačkog inovatora Alberta Gajšaka, koji je sa svojom igraćom konzolom za sastavljanje MakerBuino pobijedio na Zagreb Connectu 2017. Na najvećem svjetskom sajmu potrošačke elektronike u Las Vegasu privukao je i pozornost Amazona. Uslijedio je Makerphone, mobitel koji se isporučuje u komponentama i korisnik ga sam sastavlja i programira kako bi dobio potpuno funkcionalan mobitel.

>>Albert Gajšak pokrenuo Kickstarter kampanju za MAKERphone

“Mi proizvodimo zabavne i edukativne elektroničke uređaje. Prodajemo ih krajnjim korisnicima – hobistima ili roditeljima s djecom. Naša primarna djelatnost je, dakle, proizvodnja edukativnih alata. Poanta je da uređaje sastavljate sami i prolazite kroz edukativni proces, a kasnije ih možete upotrijebiti. Prodali smo više od 6500 tisuća Makerbuina i više od dvije tisuće Makerphonea. No, shvatili smo da dobar dio naše ciljane publike ne možemo dosegnuti jer naši uređaji zahtijevaju lemljenje. Dajete djetetu nešto što je vruće, 250 stupnjeva Celzija, i nešto što zahtijeva motoričke sposobnosti koje djeca mlađa od 11 godina nemaju. Shvatili smo da moramo napraviti nešto za mlađu publiku, nešto što se neće lemiti.

Projekt s kojim smo krenuli u program Pokreni nešto svoje je Makerphone Snap, nova verzija Makerphonea koju namjeravamo razviti. Ideja je da ga možete sastaviti bez lemilice, samo prstima, i da ga dijete od šest i više godina može sastaviti od raspoloživih modula. Planiramo prodati bar dvije tisuće takvih telefona u 2020.godini”, rekao je Albert Gajšak.

Silver Monitor

Silver Techologies odnosno Silver Monitor na posljednjem Zagreb Connectu nagrađen je za najbolju prezentaciju. Riječ je o zdravstvenom startupu koji razvija softverske i hardverske proizvode. Nagradu su dobili za Silver Monitor, projekt razvoja softverske platforme i pametne narukvice za praćenje biometrijskih podatka i sigurnosnim sustavom za osobe starije dobi.

>>Silver Monitor: Pametna biometrijska narukvica čuva starije osobe koje žive same

“Imamo upite iz B2C i B2B domene, iako smo primarno orijentirani osiguravajućim društvima i pružateljima zdravstvene skrbi”, kaže Tihana Petričević, suosnivačica tvrtke. “Pokreni nešto svoje će poduprijeti naš pilot projekt koji uskoro planiramo pokrenuti.”

Park znanosti Veverac 91

Posljednji dobitnik koji se predstavio bila je tvrtke Veverec 91 iz Oroslavja za projekt Park znanosti – faza 2.

“Prije šest godina krenuli smo u ovu priču. Osmišljavamo, proizvodimo i nudimo interaktivno edukativno zabavne eksponate. Malo matematike, malo fizike, malo psihologije, astronomije i slično. Prije godinu dana otvorili smo Park znanosti za javnost. Namijenjen je svim dobnim uzrastima, pogotovo najmlađima, koji eksponate mogu osluškivati, dodirivati, kako bi otkrili kako i zašto određeni eksponat funkcionira. Do kraja godine imali smo 10 tisuća posjetitelja”, rekao je idejni začetnik projekta Luka Veverac.

“Prijavom na Pokreni nešto svoje htjeli smo cijelu priču proširiti na dvadesetak novih eksponata. Nakon druge faze trebali bismo se rasprostirati na deset tisuća četvornih metara s pedesetak eksponata”, zaključio je Luka uz poziv svima da posjete Park znanosti.

U dva ciklusa podržano 13 projekata

U prva dva ciklusa programa Pokreni nešto svoje podržano je 13 poduzeća iz raznih sektora, a svima je zajedničko da imaju društveno korisnu komponentu.

U okviru šestomjesečne potpore kroz program Pokreni nešto svoje poduzetnici su najviše koristili pomoć oko razvoja i brendiranja proizvoda, testiranja tržišta, otvaranje novih kanala i investicija.

Dijana Najjar iz Philipa Morrisa Zagreb istaknula je kako je kompanija ponosna da je treću godinu za redom podržala program Pokreni nešto svoje i mikropoduzetništvo u Hrvatskoj te dasu dali poticaj razvoju inovativnih i kreativnih ideja, ali i razvoju poduzetničkog duha.

“Svjesni smo koliko je to bitno jer se i sami kao kompanija transformiramo i fokusiramo se na neke nove proizvode, što znači da imamo velika ulaganja u razvoj i istraživanje”. rekla je Najjar.

Program Pokreni nešto svoje nedvojbeno ima potencijala za daljnji rast i razvoj. Mi kao Philip Morris i dalje želimo davati svoj doprinos, ne samo financijski nego i savjetodavni u razvoju novih projekata, njihovoj dugoročnosti i uspješnom poslovanju. Drago nam je da se projekt profilirao i postao prepoznatljiv među poduzetnicima.”