Ako ste introvertna osoba, započinjanje razgovora sa strancem na događaju s mnoštvom ljudi događaju može za vas biti prava noćna mora. Ali upravo to je bit umrežavanja, a trenerica umrežavanja kaže da i introvertne osobe mogu svladati tu vještinu.
Jevonya Allen, koja samu sebe opisuje kao introvertnu osobu koja je više od pet godina bila trenerica networkinga, kaže da ljudi često gledaju s prezirom na introverte. “Svoju životnu ispunjenost ne nalazimo u tome što smo osoba broj 1 u prostoriji, osoba koja želi svu pažnju, a društvo kaže da to nije dobro. Zbog toga mislimo da je problem u nama ili da nismo normalni”, rekla je za CNBC Make It Allen, koja je nedavno objavila knjigu “The Introvert’s Guide to Becoming a Master Networker”.
Nema ništa loše u introvertiranoj osobnosti – i to svakako nije razlog da vaša kariejra bude manje uspješna, kaže Allen. Kao primjere navodi Marka Zuckerberga, Billa Gatesa i Warrena Buffetta, napominjući da prednosti introvertnih osba često uključuju kvalitetno slušanje, učinkovito rješavanje problema i izbjegavanja impulzivnih odluka.
Iako umrežavanje možda nije vaša jača strana, Allen kaže da je to vještina koju možete usvojiti u nekoliko malih koraka. U nastavku možete pročitati njenih sedam savjeta koji vam mogu pomoći da savladate vještinu umrežavanja.
Osmislite nekoliko afirmativnih izjava o sebi
Izjave koje jačaju pozitivne misli o sebi mogu vam pomoći da se s vremenom riješite svojih negativnih misli, kaže Allen – bez obzira na to borite li se protiv štetnih zabluda o introvertima ili s nekim drugim osobnim nesigurnostima.
Jedan primjer: “Ja sam introvert koji ne voli uvijek druženje i to je sasvim u redu.”
Drugi: “Nisam savršen u umrežavanju, ali svakog dana radim na tome da poboljšam tu vještinu.”
Allen preporučuje da svoje afirmacijske izjave zapišete u dnevnik, na karticu ili čak u telefon. Čitajte ih što je češće moguće, osobito u trenucima kada vas obuzmu negativne misli. Rezultat toga je da ćete steći više samopouzdanja, a to će privući više ljudi k vama, razlaže Allen.
Pripremite strategiju umrežavanja
Koliko god možda želite izbjeći sudjelovanje ina događajima s velikim brojem ljudi, upravo takvi događaji idealni su za uspostavljanje poslovnih veza, podsjeća Allen.
Kako biste si olakšali stres, zamolite bliskog prijatelja s posla da pođe s vama kako biste jedno drugome mogli pomoći u snalaženju na događaju – ili čak zajedno priđite strancima ako vam je tako ugodnije, predlaže Allen. Pokušajte planirati umrežavanja za vrijeme kada ćete imati dovoljno energije učiniti nešto što vam nije prirodno. Razmislite o izbjegavanju takvih događaja odmah nakon posla, kada ste možda preumorni da date sve od sebe.
Allen također preporučuje da si postavite specifične ciljeve koji će vam pomoći da najbolje iskoristite odlazak na takve događaje. Cilj može biti da ostanete tamo jedan sat ili da dobijete kontakte barem dviju osoba.
Zakazivanje sastanka jedan na jedan
Nakon što uspostavite nove poslovne veze, sljedeći korak je zakazivanje sastanaka jedan na jedan s tim osobama. Allen preporučuje susret s barem jednom mrežnom vezom tjedno, u trajanju od otprilike 30 minuta. Bolje poznavanje vaših novih veza pomoći će vam da izgradite mrežu koja može pomoći u napredovanju vaše karijere ili posla.
Pokušajte unaprijed pripremiti neka pitanja kako biste olakšali razgovor. Usredotočite se na to da saznate više o njima, njihovom poslu i savjetima koje bi vam mogli dati. Budite spremni podijeliti informacije o sebi i svojim ciljevima u karijeri. Otići ćete sa sastanka sa saznanjem možete li raditi zajedno ili pomoći jedno drugom na neki način, objašnjava Allen.
Neke vam održavanje kontakta bude navika
Nakon povezivanja s nekom osobom na nekom događaju ili sastanka jedan na jedan poželjno je napraviti jednostavan korak kako biste ostali zapamćen u pozitivnom svjetlu.
Pošaljite e-poruku, tekstualnu poruku ili rukom pisanu poruku u kojoj ćete se zahvaliti osobi s kojom ste se povazali ili sastali, dogovorite novi sastanak ili im dajte do znanja da ćete se ponovno javiti u budućnosti. Neka vam postane navika slanje naknadnih poruka unutar 24 do 48 sati nakon povezivanja, kaže Allen.
Iskoristite društvene mreže
Društveni mediji ne mogu u potpunosti zamijeniti osobno umrežavanje, ali to je besplatna i “niskoenergetska” alternativa koja vam ipak omogućuje uspostavljanje veza i promicanje vaše karijere i poslovanja.
Neke platforme mogu biti korisnije od drugih: ljudi u vašoj industriji mogu biti najaktivniji na Twitteru, dok ljudi iz druge industrije mogu često objavljivati na LinkedInu. Nakon što odaberete platformu, Allen preporučuje redovito kontaktiranje potencijalnih novih veza.
Nakon što se s nekim povežete, pošaljite mu izravnu poruku u kojoj mu zahvalite što se povezao s vama i objasnite zašto se želite povezati. Zatim ostanite angažirani: redovito objavljujte o svojim tekućim projektima ili komentirajte postove drugih ljudi.
Obratite pažnju na imena
Pamtiti imena ljudi i pravilno ih izgovarati jednostavan je način da na nekoga ostavite dubok i trajan dojam, kaže Allen. Priznaje da to može biti teško, pa ima nekoliko strategija što učiniti nakon što vam se netko predstavi.
Pitajte ih kako pravilno izgovoriti svoje ime i ponovite ime kako biste ga lakše zapamtili. Upotrijebite njihovo ime u razgovoru s njima, dodaje ona: to vaš odnos može učiniti osobnijim, a povećava šansu da ga zapamtite.
Ne zaboravite snagu osmijeha
Osmijeh možda nije primjeren u svim situacijama, ali Allen predlaže da si postavite cilj češće se smiješiti tijekom razgovora s novim vezama. Osmijeh ostavlja dojam samouvjerenosti.
Studija iz 2013. koju su proveli istraživači u Švicarskoj grupi sudionika predstavila je niz lica koja su izražavala različitu razinu sreće. Pokazalo se da ispitanici više vole lica s jače izraženim osmijehom.
“Svi cijene osmijeh. Voljela bih da više introverta izađe vani i pokaže svoj osmijeh jer će vam to samo pomoći da uspostavite veze koje želite”, zaključila je Allen.