BiteMe bar: Prirodne energetske pločice po vlastitu ukusu

Tim BiteMe bar razvio je ukusnu i prirodnu energetsku pločicu, ali inovacija koju donose je mogućnost da potrošač sam od ponuđenih sastojaka složi pločicu po svom ukusu. Personalizaciji proizvoda prilagodili su i inače složeni proizvodni proces

678
BiteMe Bar

Volite li prirodne energetske pločice sa suhim voćem i orašastim plodovima, obogaćene prirodnim nutrijentima? Ako ih volite, jeste li ikada poželjeli da možete složiti pločicu po svom ukusu?

Upravo to namjerava ponuditi tim koji stoji iza projekta BiteMe Bar. Jezgru tima čine braća Edo i Luka Mujkić, no tu je niz drugih partnera i suradnika, uključujući testere njihovih proizvoda.

>>Podržite razvoj aplikacije koja osobama s disleksijom pomaže u čitanju

Edo, direktor i suosnivač tvrtke koji je u razgovoru za portal točkanai.hr bio glasnogovornik tima, pokazuje uzorke koje su dijelili na Zagreb Connectu u prosincu. “Razvijali smo ih dva mjeseca, U proces razvoja bilo je uključeno više od sto osoba koje su testirale naše proizvode. Kada smo postigli dovoljno dobru kvalitetu prema njihovim ocjenama, ‘zaključali’ smo tri formulacije i na njima više neće biti iteracija.”

Prirodan proizvod sjajnog okusa

“Prva želja nam je bila”, dodaje, “da stvorimo proizvod fantastičnog okusa, a druga da proizvod bude potpuno prirodan kako bi naše proizvode mogli jesti svi – i oni koji imaju intoleranciju na gluten, i vegetarijanci, i dijabetičari… U njemu nema dodanih šećera, u proizvodu se nalazi samo fruktoza koja je prirodno prisutna u voću koje koristimo”.

“Naš projekt”, tumači Edo Mujkić, “sastoji se od fizičkog proizvoda, zdrave energetske pločice koja će se prodavati u trgovinama i preko internetske platforme biteme-bar.com koja predstavlja tehnološku stranu projekta. Osim same prodaje, ideja je da korisnici pomoću naše platforme sami kreiraju okus koji im odgovara. Moći će birati između tri osnovna tipa okusa – slani, slatki i začinjeni (spicy). “

“Morali smo unaprijed definirati neka ograničenja kako bismo spriječili da se proizvede nešto što nije dobrog okusa.Zato smo morali testirati sve kombinacije sastojaka.”

Dvostruka inovacija u industriji

Riječ je, tumači Edo, o inovaciji u industriji s dva aspekta. ‘’Potrošačima nudimo novo iskustvo i doživljaj kroz mogućnost da sami slože svoj najdraži okus proizvoda. A s aspekta proizvodnje, standardni proizvodni proces smo upotrebom odgovarajućih alata i inovativne formulacije značajno skratili.”

Plan je bio u prodaju krenuti s tri osnovna okusa energetskih pločica gdje je očekivana maloprodajna cijena jedne energetske pločice 16 kuna, što je standard za ovu vrstu proizvoda. U međuvremenu je Bite Me tim kreirao i četvrti fantastični okus koji je spreman ponuditi u prodaji. Pločica koju kupci sami kreiraju bit će nešto skuplja.

“Ovakve stvari počele su se u Europi značajnije prodavati prije desetak godina. U tom razdoblju na europskom tržištu pozicioniralo se nekoliko proizvođača, ali svi imaju sličnu priču i nude pet do šest okusa, Potrošačima ti okusi često brzo dosade A svaka inovacija u okusu i kvaliteti ih zaintrigira. Željni su promjena i brzo prihvate novitete.”

BiteMe Bar još nije plasirao svoj proizvod na tržište jer su s razvojem proizvoda krenuli tek u listopadu prošle godine. No do kraja travnja kreću sa prodajom putem jednog poznatog kanala prodaje te putem vlastitog web shopa. Također pregovaraju i s nekim trgovačkim lancima o plasmanu svojih proizvoda.

Sudjelovanjem u Startup Factoryju dobili smo mnogo

Ideja BiteMe tima je u prvoj godini izaći na hrvatsko i slovensko tržište te mjeriti uspjeh i prihvaćenost proizvoda. “Ako ima nekih nedostataka u proizvodnji da ih riješimo. Da web platforma profunkcionira kako treba. A onda je plan u idućoj godini na račun ostvarenih rezultata tražiti dodatnu  investiciju za proširenje proizvodnog pogona. I otvoriti nova tržišta, prvenstveno u Europskoj uniji.”

Za prvu godinu potrebno im je, kaže, dodatnih 20 tisuća eura da ostvare željene ciljeve i da se pozicioniraju. Novčana nagrada na Zagreb Connectu odnosno Startup Factoryju Zagreb bila je tog reda veličine i naš sugovornik priznaje da osjeća žal što im je pobjegla za jedno mjesto. Prvih pet timova je dobivalo nagradu, a Bite Me tim je bio šesti.

No, odmah dodaje da su sudjelovanjem u predakceleratorskom programu Startup Factoryja mnogo dobili. “Pročistili smo komunikaciju. Uspjeli smo prezentirati priču o svom proizvodu, učinili smo je razumljivijom što je privuklo i investitore. To je benefit cijelog programa kao i rad sa mentorima te prezentacija projekta u javnosti.”

Nakon sudjelovanja na Zagreb Connectu planiraju pokušati doći do sredstava na još nekoliko mjesta, iako to nije nužno smjer kojim moraju ići, kaže Edo. “Postoji interes stranih investitora s kojima vodimo pregovore”. Dodaje kako pravi investitor uz novac donosi iskustvo i kontakte, te da nema ništa protiv kvalitetnog partnera u projektu.

Na kraju je Edo spomenuo i neke buduće planove. Ideja je promijeniti koncept pakiranja i u potpunosti izbaciti plastiku koja sada čuva svježinu proizvoda i štiti ga od nametnika. “Radimo na konceptu pločice koja će biti zaštićena s potpuno jestivim sastojkom koji će omotati pločicu tako da dobijemo funkcionalnost koju daje plastika, ali s jestivom komponentom koju možeš skinuti ili pojesti. To bi iz korijena promijenilo industriju u ovom segmentu” kaže Edo uz poruku da im je cilj “ostati mali i fleksibilni te razvijati inovacije.”