Luana – virtualni asistent koji vam pomaže da promijenite loše navike

Kardiovaskularne bolesti vodeći su uzrok smrti u svijetu i u Hrvatskoj. Najbolji način prevencije je promjena loših životnih navika. U tome vam može pomoći Luana, virtualni asistent kojeg je osmislio američko-hrvatski startup Luxheal

4137
Luana Luxheal
Marino Šabjan, Luxheal (izvor: Luxheal)

Luxheal je američko-hrvatski startup koji razvija digitalna rješenja u području zdravstvenih usluga. Njihov prvi proizvod je Luana, digitalna platforma za prevenciju kardiovaskularnih bolesti. Luana integrarira fizičke aktivnosti, prehranu, edukaciju i psihološki pristup u personalizirani zdravstveni program za prevenciju kardiovaskularnih bolesti.

Od kardiovaskularnih bolesti godišnje u svijetu umire oko 17,7 milijuna ljudi, a procjenjuje se da će ta brojka do 2030. premašiti 23 milijuna. Svjetska zdravstvena organizacija procjenjuje također da bi tri četvrtine svih smrti uzrokovanih kardiovaskularnim bolestima moglo biti spriječene promjenom loših životnih navika poput pušenja, loših prehrambenih navika, debljine, fizičke neaktivnosti te psihosocijalnih stresova.

>>Podržite razvoj aplikacije koja osobama s disleksijom pomaže u čitanju

Preventivna medicina i promjena rizičnog ponašanja najbolji su lijek protiv kardiovaskularnih bolesti. Problem je niska razina adherencije (spremnost pacijenta na suradnju s liječnikom i na pridržavanje propisane terapije) koja iznosi između 4 i 12 posto. Drugi problem je nepersonalizirani pristup liječenju, a treći loša komunikacija. Čak i kad liječnici objasne pacijentu da treba promijeniti životni stil, često su to opći savjeti koji nisu jednako primjenjivi za svaku osobu.

Personalizirana prevencija i motivacija pacijenata

“Luana je virtualni asistent za personaliziranu prevenciju kardiovaskularnih bolesti koji pomaže pacijentima da modificiraju svoj životni stil i promjene rizično ponašanje“, tumači Marino Šabijan, jedan od osnivača Luxheala, inače student treće godine medicine. “Uz pomoć pozadinske SaaS platforme Luana omogućuje liječnicima da se ubace u razgovor između pacijenta i Luane, da odgovore na pitanja na koja Luana (još) ne zna odgovor, te da po potrebi modificiraju zdravstveni program.“

Cijeli proces počinje ispunjavanjem zdravstvenog upitnika tako da pacijent odgovara na pitanja koja Luana postavlja. Nakon što prikupi podatke, Luana kroz primjenu algoritma klasificira pacijenta u određenu rizičnu skupinu te pacijentu dodijeli personalizirani zdravstveni program koji obuhvaća fizičke aktivnosti, prehranu, edukaciju i psihološki, mentalni dio programa. Cilj tog dijela programa je smanjiti stres te povećati volju pacijenta da promijeni navike i prihvati program.

Liječnik pak kroz pozadinsko sučelje dobiva uvid u životni stil pacijenta i njegovu povijest bolesti, može pratiti napredak pacijenta te po potrebi promijeniti zdravstveni program. Dobiva također uvid kolika je vjerojatnost da pacijent u određenom razdoblju bude izložen kardiovaskularnom incidentu.

Smanjenje smrtnosti za 30 posto

“Ključno je motivirati pacijente. Luana im pokaže kako da napreduju i nagrađuje ih kroz bodove i druge nagrade“, tumači Marino te dodaje kako su Luxhealovi klijenti liječnici, klinike i bolnice koji se pretplaćuju na tu pozadinsku platformu. Proizvod je, dodaje, još u testnoj fazi pa prvih pet klinika-klijenata ne plaća pretplatu nego samo trošak personalizirane implementacije proizvoda.

Drugi model je partnerstvo s osiguravajućim društvima. “Prepoznali smo da osiguravajuća društva žele proširiti svoju ponudu proizvoda. Luana se može integrirati u postojeće paketa zdravstvenog osiguranja. U premium verziji mjesečna cijena paketa bi, na primjer, za osiguranika bila veća za deset eura, od čega bi Luxheal dobio određeni postotak. Osiguravajuća kuća bi ponudila nešto više i diferencirala bi se na tržištu, a svojim osiguranicima ponudila bi alat da poboljšaju životni stil i smanje rizik od potencijalnih budućih troškova“, tumači Marino.

“Naše rješenje u sljedećih pet godina može smanjiti smrtnost za 30 posto te produljiti život pacijentima. Trošak globalnog zdravstvenog sustava smanjio bi se za 3,6 milijardi dolara“, dodaje.

“Zašto je naše rješenje posebno i inovativno? Riječ je o virtualnom asistentu koji funkcionira na komunikaciji glasom i tehnologiji umjetne inteligencije. S Luanom se može pričati putem pametnih kućnih zvučnika kakve danas promoviraju Amazon, Google i Apple. Luana razumije što pacijent želi pitati, a liječnik u pozadini odobrava program i prati što se događa s pacijentom“, razlaže Marino.

Zdravstveni program je personaliziran, a Luana se može povezati i s drugim IoT uređajima – pametnim satovima, narukvicama i sličnim uređajima – kako bi prikupila dodatne podatke. Platforma podržava hrvatski i engleski, a veza s pametnim zvučnicima odnosno razgovor s pacijentom podržan je na njemačkom i engleskom jeziku.

>>Silver Monitor: Pametna biometrijska narukvica čuva starije osobe koje žive same

U prilog Luxhealovim planovima du procjene da će do 2022. godine 55 posto američkih kućanstava imati pametne zvučnike. Drugo, medicina sve više poseže za tehnološkim rješenjima, osobito u borbi protiv kroničnih bolesti.

 Suradnja s dr. Hassanom

Medicinski dio razvio je dr. Sherif Hassan iz Washingtona, kojeg je Marino upoznao na konferenciji o zdravstvenom turizmu.

“Student sam medicine, ali uvijek sam imao informatičke ideje i zanimale su me digitalne inovacije. Prva ideja mi je bila pametni zdravstveni resort. Išao sam na konferencije o zdravstvenom turizmu i tako sam upoznao dr. Hassana. Konferencije, meetupovi i slična događanja na kojima se može upoznati mnogo ljudi su mi puno pomogle. Tamo sam upoznao sve svoje partnere“, priča Marino. “Htjeli smo isprva napraviti pametni resort s virtualnim asistentima u sobi.No, izdvojili smo ideju pametnog asistenta i napravili skalabilno rješenje koje se može primijeniti za postojeće klinike i hotele.“

Trenutno pregovaraju s nekim klinikama u Hrvatskoj kako bi i ovdje počeli s pilot-projektom. “Zatim ćemo se fokusirati na europsko tržište i kasnije na američko.”

Uz Marina i dr. Hassana u timu je još Simon Ferjuc iz tvrtke Tetida, konzultantske tvrtka za fondove EU, poslovne procese i poslovno modeliranje. “Simon ima 20 godina iskustva u tome što radi. Svidjela mu se ideja i vjeruje u našu viziju.“ Željka Barišić je pak marketing menadžerica. Programer Tihomir Jurić radi na formiranju razvojnog tima i razvoju prototipa prve verzije proizvoda. Šesti član je Attilio Sacco, financijski savjetnik iz Italije.

Startup Factory – pozitivno iskustvo

Luxheal je trenutno u potrazi za kapitalom. Sudjelovali su na Startup Factoryju, ali nisu dobili nagradu. “Startup Factory nam je najviše pomogao jer nam je omogućio veliki broj kontakata s ljudima koje mogu nazvati kada me nešto zanima. Naučio sam i kako validirati ideju. To je bilo moje prvo akceleratorsko iskustvo i svidjelo mi se“, kaže Marino.

Sada su pokrenuli fundraising kampanju u kojoj žele prikupiti 150.000 eura koje će uložiti u programerski tim i uspostavu osnovnog prodajnog procesa.

“Naš plan je preko osiguravajućih društava doći na veliko tržište osiguranika koji će koristiti Luanu. Istovremeno želimo imati veliki broj pretplaćenih liječnika koji će koristiti našu platformu za povezivanje s Luanom. Tada bismo imali potencijal da tehnološki divovi, koji se jako okreću u smjeru zdravstva i govornih asistenata, požele ubaciti jedno uspješno rješenje poput Luane u svoj portfelj“, zaključio je Marino.