Tvrtku MyRent pokrenula su 2015. braća Neven i Davor Palčec. Riječ je o cjelovitom, integriranom i automatiziranom sustavu za vođenje privatnog smještaja. Incijalno je bio namijenjen agencijama i malim iznajmljivačima, ali mladi poduzetnici razvili su i verziju za hotele.
“Mi smo alat za agencije koji sadržava sve elemente koji im trebaju u poslovanju: veze s booking portalima, sinkronizaciju rezervacija, prijavu gostiju, financijski modul, online naplatu, web stranicu…“, tumači Neven Palčec, direktor tvrtke.
Sve je počelo tako da se, stjecajem okolnosti, Palčecima oslobodio obiteljski stan u centru Zagreba pa su ga počeli iznajmljivati. Neven je ubrzo shvatio da mu administracija – računi, evidencije, plaćanje poreza… – odnosi jako puno vremena. Problem su mu stvarali i organizacija čišćenja te sinkronizacija rezervacija.
Pokušao je kupiti odgovarajući alat kako bi riješio probleme, ali nijedan, kaže, nije odgovarao onome što je danas iznajmljivačima potrebno. “Ta su rješenja rađena su iz pozicije programera, nisu imala u fokusu vlasnika odnosno osobu koja vodi posao. Hoteli su efikasne sustave za upravljanje imali već desetak godina, ali na tržištu privatnog smještaja toga nije bilo. Shvatio sam da postoji velike rupa na tržištu. Vidio sam priliku za razvoj cjelovitog rješenja fokusiranog na privatni smještaj“, prisjeća se Neven.
Deset mjeseci inicijalnog razvoja
Uz bratovu pomoć desetak je mjeseci razvijao prvu verziju sustava. Financirali su se iz vlastite ušteđevine. U veljači 2016. izašli su na tržište i dobili prve korisnike, a već nakon dva mjeseca počeli su ostvarivati prihod od kojeg se moglo živjeti. I danas se financiraju isključivo vlastitim prihodima. Imaju troje zaposlenih i pet vanjskih suradnika. Neven se nada da će do kraja godine zaposliti dvoje od petero vanjskih suradnika, a nove ljude trebaju i za širenje na vanjska tržišta. “Rastemo polako, ali stabilno“, kaže uz osmijeh.
MyRent kao dvije temeljne komponente čine sustav za upravljanje kanalima za rezervaciju (channel manager) i sustav za upravljanje smještajnim jedinicama (property manager). Iznajmljivači koji se oglašavaju na više booking portala kroz channel manager mogu automatski sinkronizirati kalendare kako bi izbjegli preklapanje rezervacija, dok property management pokriva administracijski i financijski dio. MyRent povezan je sa sustavom e-Visitor za prijavu gostiju i sustavom za fiskalizaciju. Omogućuje organizaciju čišćenja prostorija. Sve funkcionalnosti dostupne su u desktop i mobilnoj verziji.
Na istoj platformi su u stvari tri nezavisne aplikacije. Prva je namijenjena profesionalnim turističkim tvrtkama koje upravljaju s više od sto smještajnih jedinica. Za male iznajmljivače koji imaju desetak ili manje apartmana razvili su jednostavniju, light verziju, jer se pokazalo da mnogi od njih koriste tek 15 posto funkcionalnosti sustava. Treća verzija pokriva hotelski sustav.
Prve korisnike pridobili su izravnim pristupom. HGK organizirala je tada sajam Forum obiteljskog smještaja. „Uspjeli smo dobiti mjesto na tom sajmu koji se održavao u nekoliko gradova – Puli, Poreču, Rovinju, Zagrebu, Šibeniku… Imali smo po pola sata da se predstavimo, ljudima se svidjelo i tako je krenulo. Nakon toga smo i sami organizirali nekoliko predstavljanja.“
>>Ako redovito uređujete apartmane, ne morate se bojati konkurencije
Tri tisuće korisnika i deset tisuća smještajnih jedinica
Danas je u sustavu oko tri tisuće korisnika i oko deset tisuća smještajnih jedinica. Većina korisnika su profesionalni iznajmljivači, zatim slijede mali privatni iznajmljivači, hoteli pa kampovi. Više od 90 posto prihoda dolazi s domaćeg tržišta. Korisnici su većinom iz obalnog područja,od Dubrovnika do Savudrije, te područja Zagreba i Plitvica.
Neven kaže kako na tržištu ima mnogo dobrih rješenja, ali malo ih je integriranih poput MyRenta koji obuhvaća sve od sinkronizacije rezervacija do naplate. Osim toga, MyRent je hrvatska tvrtka i pokriva sve hrvatske zakone, od obveze prijave u sustav e-visitora do fiskalizacije te povezivanja s turističkim zajednicama.
“Pratimo zakone, stalno usklađujemo sustav s promjenama. Upravo je u tijeku prilagodba sustava za obračun boravišne pristojbe. Za naše korisnike su sva ta usklađenja besplatna, a mogu biti sigurni da će u svakom trenutku biti pokriveni s pravne strane“, ističe Neven Palčec.
Još jedna velika prednost je to što MyRent razvijaju ljudi koji imaju vlastite apartmane, dodaje. “Ostale tvrtke su developerske i rade po narudžbi. Mi se trudimo da sve ono što smatramo da može pomoći iznajmljivačima integriramo u svoje rješenje i ta nadogradnja je besplatna za korisnika.“
Neven je tijekom ljeta radio u nekoliko agencija kako bi osobno testirao sustav. “Mislim da nas to čini drugačijima na tržištu. Vlasnik agencije nam je u žarištu, gradimo sustav oko njega i agencije.“
Kada je riječ o cijenama, MyRent razlikuje dva osnovna tipa korisnika: vlasnike apartmana koji zadržavaju sav prihod od iznajmljivanja te agencije koje rade na proviziju. Agencije tako plaćaju 40 posto vrijednosti licencije dok vlasnici plaćaju punu cijenu. Oni koji imaju do pet smještajnih jedinica plaćaju 88 kuna po jedinici mjesečno (s PDV-om). S većim brojem smještajnih jedinica cijena pada pa oni s više od 20 apartmana plaćaju mjesečno 68 kuna po jedinici (s PDV-om).
“Naši korisnici s uloženih tisuću kuna godišnje prihoduju minimalno sto tisuća kuna, a bez naših alata bili bi ograničeni na 60-70 posto tog iznosa. Nekim korisnicima smo udvostručili promet. Mislim da je cijena prihvatljiva i da smo u rangu s globalnim konkurentima na tržištu“, procjenjuje naš sugovornik.
Kada je riječ o inozemnom tržištu, Neven kaže da imaju korisnike po cijelom svijetu. “Imamo i jednu instalaciju za 50 apartmana u Dubaiju. S njima radimo više od godinu dana.“
U inozemstvu se do sada nisu promovirali, osim što su lani sudjelovali na turističkom sajmu u Berlinu. Sada to žele promijeniti.
Inozemni kontakti
“U Berlin smo išli kako bismo naučili nešto o poslovanju na stranim tržištima. Teško je, naime, naći nekoga tko nam može dati savjet o tome. U inozemstvu smo kontaktirali njihove turističke zajednice, tražili pomoć i savjet, ali teško to ide. Odustali smo i krenuli sami. Ne treba nam financijska pomoć, ali puno bi nam značilo da nam država ili komora pomognu savjetom, preporukom, organizacijom prezentacija…“, govori Neven. “Moramo još puno naučiti o tome kako je raditi na stranim tržištima.“
Trenutno pregovaraju o otvaranju podružnice u Slovenijie, razgovaraju s potencijalnim partnerima u Srbiji i Crnoj Gori. “To su nam prvi ozbiljniji inozemni kontakti.“
U Berlinu su im zamjerili da nisu razvili multijezičnu platformu. myRent je, naime, razvijen isključivo na engleskom jeziku. “Za strana tržišta morate imati lokalizirane inačice. Stranci često pitaju imamo li podršku na njihovom jeziku. Sada smo za to spremni. Nadam se da ćemo uskoro podići njemačku i talijansku verziju, s obzirom na to da su to dva tržišta s kojih dolazi najviše upita. To su velika tržišta i normalno je da uložimo trud u prilagodbu.“
“U ove dvije godine koliko smo na tržištu promovirali smo se isključivo kroz vlastite prezentacije. Iznajmili bismo dvoranu i pozvali ljude putem maila da dođu. Ponekad nam je u tome pomogla lokalna turistička zajednica ili sektor za turizam HGK-a, a pomogli su nam i neki gradovi“, nastavlja priču Neven.
Sudjelovali su u akceleratorskom programu Zagreb Startup Factory, a jedini poticaj koji koriste je to što im je Zagrebački inovacijski centar – ZICER omogućio korištenje prostora u tehnološkom parku. “Zahvalni smo im na prilici da možemo raditi tamo“, ističe Neven, „Osim ugodne atmosfere, u tehnološkom parku smo upoznali dosta kolega s kojima razmjenjujemo iskustva oko tehnologije i promocije.“
Ove godine su. dodaje, malo narasli pa su si mogli priuštiti skroman proračun za marketing. “Pokušavamo raditi na više kanala, Google, Facebook kampanje…”
Pametne brave
Neven u budućnosti očekuje puno od sustava pametnih brava koji su razvili. “Mislim da je to moćna stvar o kojoj tržište još uvijek malo zna. Pametne brave olakšavaju posao vlasnicima apartmana i gostima. To što ne morate brinuti o ključu dok idete na plažu, na primjer, podiže uslugu na višu razinu. Mislim da će apartmani s pametnim bravama imati veću popunjenost. Airbnb ih je već počeo promovirati.“
Osim toga MyRent radi na inovativnom sustavu naplate usluga u luksuznim apartmanima. Umjesto fiksne naplate prilikom rezervacije, ideja je da osnovna cijena apartmana bude niža, a sauna, grijani bazen, jacuzzi i slične dodatne usluge bi se naplaćivale po korištenju. MyRent razvija sustav koji bi vlasnicima omogućio evidenciju o korištenju takvih dodatnih usluga kako bi im mogli naplatiti.
“S integracijom dodatnih usluga smo krenuli prije godinu dana. Tada je i Airbnb ponudio nešto slično. Oni to zovu doživljaj. Mislim da ćemo se sve više prilagođavati gostima koji traže doživljaj. Vlasnicima će to donijeti dodatni profit, a gosti će manje vremena trošiti na organizaciju svog odmora. Trenutno smo se usredotočili na to i nadam se da će to tržište prihvatiti. Kako i kada, vidjet ćemo“, zaključuje Neven.
Ne razmišljamo o prodaji
Na pitanje o tome kako dugoročno vidi MyRent, Neven odgovara da ne razmišlja o prodaji i da mu se sviđa posao koji radi. “Surađujem s dragim i korektnim ljudima. Ako je ikako moguće, htio bih s MyRentom doživjeti mirovinu. Da cijelom timu osiguramo normalan život u Hrvatskoj. MyRent gradimo u tom smjeru: da bude stabilan, dugoročno isplativ, da donosi benefite korisnicima i da s njima rastemo.“
Ipak, potencijalni investitor bi mogao sudjelovati u širenju na strana tržišta. “Razvoj i sjedište ostat će u Hrvatskoj. Takva je moja vizija. Kako će doista biti, ne znam. Sve dok smo inovativni i imamo korisnike koji su zadovoljni našim rješenjima, ja se ne bojim. Bojat ću se onog trena kada nam postane ideja za razvoj.“
Plan je, dakle, ojačati poziciju na hrvatskom tržištu i proširiti se u inozemstvu. “Moramo se jezično prilagoditi. Idemo ponovo na sajam u Berlin, a nadamo se da ćemo sudjelovati na još nekom sličnom događanju kako bismo se predstavili“, najavljuje naš sugovornik.
“Veseli nas da pomažemo ljudima u poslovanju, da imamo sjajan odnos s klijentima, bez napetosti i stresa. Nastojimo sustav kontinuirano poboljšavati i nadam se da ćemo u tome biti uspješni i dalje“, poručio je na kraju Neven Palčec, direktor MyRenta.