NewFaces ne želi biti ni Uber ni Tinder modne industrije

NewFaces u obzir uzima sve pripadnike modne industrije i sve njihove specifične i raznolike potrebe. Uz pomoć umjetne inteligencije olakšat će im pregled, otkrivanje i bookiranje modela, fotografa, visažista, frizera, dizajnera i influencera

736
NewFaces
Alina Grbac, suosnivačica platforme NewFaces

S hrvatskom mobilnom platformom NewFaces pripadnici modne industrije dobivaju svog virtualnog osobnog agenta koji im pomaže u razvoju karijere te sklapanju i naplati poslova. “Uz pomoć umjetne inteligencije lakše će pregledavati, otkrivati i bookirati modele, fotografe, visažiste, frizere, dizajnere i influencere.

Ciljana publika u prvoj fazi projekta obuhvaća starije od 15 godina koji žele ostvariti modnu karijeru te amaterske i profesionalne fotografe. NewFaces čini kreativnu industriju jednostavnijom, transparentnijom, sigurnijom, zanimljivijom i profitabilnijom”, kaže suosnivačica Alina Grbac koja i sama dolazi iz modne industrije.

Digitalizacija modne industrije

Za ideju je zaslužan Ivan Zebić koji je „zapeo“ tražeći hostese za otvorenje kluba. „Bilo mu je nevjerojatno da ne postoji platforma putem koje možeš brzo i jednostavno pronaći fotografa, modela, hostesu, vizažista. Pa se s diplomom elektrotehnike i računarstva odlučio upustiti u digitalizaciju modne industrije.“

On i Alina upoznali su se na snimanju i tada kreće priča o NewFaces. „Znala sam kako industrija funkcionira iznutra i kako razmišljaju njeni akteri. Surađivali smo s velikim brojem fotografa i modela, postali dio Rovinj Photodaysa, pokrenuli fotografski studio… Kad smo našli developere sve je sjelo na svoje mjesto i sad smo nadomak gotovom proizvodu.“

Entuzijazam developera

Još je mnogo ljudi koji su imali značajnu ulogu u određenim fazama projekta NewFaces; od fotografa koji su jasno izrekli što im je potrebno i dali smjernice do djevojaka koje su pomagale u promociji i organizaciji snimanja.

„Posebno želim izdvojiti naše co-foundere, iskusne developere koji svojim radom svakodnevno održavaju entuzijazam. To su Milan Čop, Filip Kozjak i Matija Jureković. Njihove ideje u kombinaciji s Ivanovim dizajnom i mojim poznavanjem industrije stvaraju zaista svjetski proizvod.“

Platforma ima 5000 korisnika u Hrvatskoj i okolnim zemljama. U početku je web projekt bio na hrvatskom jeziku i zvao se Nova Lica, ali je u kasnijoj fazi razvoja odlučeno da će ići na globalnu razinu pa su se preimenovali u NewFaces.

Vlastito rješenje

Posljednjih godina, kaže Alina, modne agencije i ostatak industrije od Londona do New Yorka i dalje, pokreću inicijative da se modna industrija digitalizira. „Oni gledaju na modnu industriju iz drugog kuta, i većina stavlja u fokus samo jednu vrstu pripadnika industrije: npr. samo fotografe, samo modele.

Mi ne želimo biti ni Uber ni Tinder modne industrije. Radimo nešto svoje, novo rješenje s posebnostima koje nas izdvajaju od konkurencije.

U obzir uzimamo sve pripadnike modne industrije i sve njihove specifične i raznolike potrebe. To je luksuz koji si, s obzirom na odličan tim developera, možemo dopustiti. Nismo sputani granicama, nismo zaraženi politikom velikih modnih metropola, ne gledamo jednostrano. Stvaramo proizvod koji će jednog dana biti osnova i mora biti pristupačan i koristan svakome”, uvjerena je Alina.

Preseljenje i plasiranje proizvoda

Tim NewFaces trenutačno je zaokupljen dovršavanjem prve verzije aplikacije, a u tijeku je i preseljenje u novi ured u prostoru Tehnološkog parka Zagreb. Sprema se i veća medijska kampanja i priprema domaćeg tržišta za plasiranje proizvoda.

„Prva verzija obuhvaća modele i fotografe a slijedi nam uključivanje drugih pripadnika modne industrije: vizažista, dizajnera, frizera… Hrvatska će biti teren za testiranje proizvoda a od jeseni krećemo u Njemačku. Marketinšku strategiju smo razvili te smo trenutno u postupku traženja investitora da bi ona mogla biti ostvarena u punom obujmu“, kazuje Alina.

Dodaje kako, iako Hrvatska nije ozbiljno modno tržište, ovdje imaju odličan teren za testiranje jer su korisnici iz Hrvatske iskreni, kritični i oštri. Uz to, svi članovi tima imaju i redovne, svakodnevne poslove. Pred njima je izazov osnivanja tvrtke i kod nas i u inozemstvu te zapošljavanje novih suradnika.

Istomišljenici i zanimljive ideje

U budućnosti, platforma će prihode ostvarivati naplatom premium članarina i provizijom na plaćene poslove ostvarene preko njih. Bili su dio ZIP-ovog predinkubatorskog programa za koji Alina kaže da se dogodio baš onda kad su za taj korak bili spremni i dao im je vjetar u leđa.

„Najveća prednost predinkubatorskih i inkubatorskih programa su kontakti i poznanstva s ljudima koji su spremni boriti se za svoje snove i koji su ih već realizirali. Lijepo je razgovarati s istomišljenicima, poduzetnim ljudima sa zanimljivim idejama. Velika je korist i od mentora, kao što je Hrvoje Prpić, koji nesebično dijele svoja znanja, iskustvo i praktične savjete. Taj „CAN DO“ mindset je kao cjepivo protiv svih onih koji ne vjeruju da se trud isplati.“

Sudjelovali su na Zagreb Connectu prošle godine što im je također bilo izuzetno korisno iskustvo, a uskoro će kafiće u kojima su proveli sate programirajući zamijeniti uredom u Tehnološkom parku Zagreb.

O investicijama pregovaraju

Grad Zagreb je prepoznao potrebu za instrumentalnom podrškom startupima: miran uredski prostor i dobra internet veza, to nam sad najviše treba.“ Kao iskustvo za preporuku također izdvajaju Startup Camp Rijeka.

Iako će im, s obzirom na plan globalnog širenja kapital trebati, za sada nisu primili niti jednu investiciju niti ušli u partnerstvo bilo kakve vrste. „U pregovorima smo o nekim investicijama koje želimo ostvariti u trenutku kada proizvod bude spreman.

Prepoznali smo nekoliko vrsta ulagača koji vide interes u našem projektu. Riječ je o visoko rizičnim VC fondovima, poslovnim anđelima koji vole projekte orijentirane na svijet mode, te bogatim vlasnicima modnih carstava koji će u trenutku znati prepoznati koje im probleme rješavamo“, zaključuje Alina.