Sve tvrtke – od najmanjih do najvećih – svakodnevno se, osim svojom temeljnom djelatnošću, moraju baviti i administrativnim poslovima koji često uzimaju previše dragocjenog vremena. Evidencije radnika i radnog vremena, obračuni zakonskih zateznih kamata, pisanje završnih financijskih obračuna i izvještaja, izdavanje računa… samo su neki od njih.
Računalni programi tvrtke Raverus, virtualni asistenti, kako ih zovu, nastali su kako bi poduzetnici bili učinkovitiji u ovim sporednim, a ipak neizbježnim poslovima.
Raverus svladao sve prepreke
Tvrtka je nastala prije 11 godina kada su supružnici Rasinec odlučili udružiti snage, znanje i iskustvo stečeno u informatičkim vodama i pokrenuti vlastiti biznis.
“Za korisnike pratimo sve zakonske promjene, na najjednostavniji način rješavamo administraciju, slušamo ih i prema potrebi razvijamo nove asistente”, objašnjava Sanela Rasinec, izvršna direktorica Raverusa, dodajući kako je ‘mastermind’ svih aplikacija suprug koji je prije radio na razvoju poslovnih aplikacija.
“Iako smo izabrali loš trenutak za osnivanje tvrtke, sam početak gospodarske krize,
korak po korak i uz puno truda uspješno smo savladali sve prepreke. Kroz godine bilježili smo stalan rast prihoda. Danas imamo više od 3.000 korisnika i AAA certifikat bonitetne izvrsnosti”, dodaje Rasinec.
Priznati neuspjeh nije problem
U izradi aplikacija tvrtke Raverus sudjeluju svi zaposleni. Kreće se od početne ideje i istraživanja tržišta, slijedi osmišljavanje funkcionalnosti, programiranje pa pisanje uputa i prezentacijskih materijala.
“Svatko od nas je na neki način angažiran pri izradi nove aplikacije. Imali smo veći broj jednostavnih i složenijih aplikacija s kojima smo izlazili na tržište. Neke su se ‘uhvatile’, a neke ne. Uspješnice smo gurali, a neuspješnice gasili“, objašnjava poduzetnica.
Dodaje kako im nikada nije bio problem priznati neuspjeh – u takvim su se slučajevima brzo bacali na izradu novih asistenata.
“Razvoj aplikacije je proces koji traje od nekoliko mjeseci do dvije godine, ovisno o složenosti. Potencijalni korisnici mogu ih besplatno isprobati 30 dana uz našu neograničenu podršku.”
Ravnoteža po spolu ključ uspjeha
U Raverusu je osam zaposlenih – jedni su zaduženi za razvoj aplikacija, ostali brinu o marketingu i podršci korisnicima, a u planu je i dodatno zapošljavanje. Žene u Raverusu nisu brojčano slabije, a u tvrtki vjeruju kako je baš ravnoteža ključ njihovih uspješnih i harmoničnih programa.
>>Atic Solutions: Rješenja za male i srednje tvrtke, kulturu i sveučilišta
“Ženski dio tima vidi detalje i nijanse, suosjećamo s korisnicima, razumijemo ih. Jasno nam je da aplikacije moraju biti stručne i tehnološki besprijekorne, ali i lijepe i jednostavne”, kazuje Sanela Rasinec.
Klijeti su im i mali paušalni obrti i mikro, male i srednje tvrtke, ali i velika dionička društva iz različitih gospodarskih grana uglavnom iz Hrvatske budući da su i virtualni asistenti vezani za hrvatsko zakonodavstvo. Međutim posljednjih je nekoliko mjeseci bilo i upita klijenata iz regije.
Bez odjela prodaje
“Sve su aplikacije tražene. Bilo da se radi o Evidenciji rada koja je matična knjiga radnika i evidencija radnog vremena, FisOffice Web aplikaciji namijenjenoj pisanju ponuda, izdavanju i fiskalizaciji računa ili pak aplikaciji za pripremu završnih financijskih obračuna FisOffice Web i FisOffice Desktop.
U ponudi je još i aplikacija za pripremu završnih financijskih obračuna Converter te bilješke za javnu objavu Bilješke NET, zatim online servis ZatezneKamate i stručni savjetnik za dubinsku analizu klijenata i izradu dokumentacije usklađene sa Zakonom o sprječavanju pranja novca eSPNIFT.”
Vlasnica i izvršna direktorica Raverusa posebno je ponosna na tvrtku kojoj je na čelu i postignute rezultate s obzirom na to da nikada nisu imali odjel prodaje.
“Svi klijenti pronašli su nas sami na internetu ili su dobili letak s ponudom ili su pak pročitali naš oglas.
>>Aplikacija za izvještaje sa službenog puta – Gooma – preuzeta 20.000 puta
Ponosna sam i na našu politiku socijalne osjetljivosti koju njegujemo od kada postojimo. Vjerujemo da uspjeh nije samo uspjeh na poslu ili stanje na bankovnom računu. Stoga smo društvu, a posebno socijalno osjetljivima, obilježavajući tri tisućitog korisnika, odlučili pomoći donacijom stipendije jednom srednjoškolcu putem Udruge Dora.”
Rad na sprječavanju pranja novca
Sljedeći koraci su im podizanje svih programa na tehnološki napredniju i jednostavniju razinu, a planiraju i razvoj novih asistenata kako bi zaokružili cijeli back-office. “Želimo u potpunosti prijeći s business-to-business (B2B) pristupa na human-to-human (H2H) pristup”, ističe Sanela Rasinec.
“Također, budući da sam jedina osoba u regiji s međunarodno priznatim certifikatom za praktično provođenje mjera dubinske analize stranke pri sprječavanju pranja novca, trudit ćemo se kroz konzultantske usluge i uz pomoć našeg virtualnog asistenta eSPNIFT podijeliti znanje sa svim obveznicima provođenja mjera sprječavanja pranja novca i financiranja terorizma.
Provest ćemo i postupak međunarodne certifikacije za praktičnu primjenu najavljenog novog zakona za zaštitu osobnih podataka (GDPR) pa ćemo korisnicima biti na usluzi pri implementaciji svih EU uredbi najavljenog zakona“, zaključuje Rasinec.