Zagreb Time Travel kreće u osvajanje tržišta

Turisti uz pomoć tableta mogu upoznati urbane legende i povijesne događaje kroz koje ih vode poznate žene iz prošlosti Zagreba. Tableti će se iznamljivati za 30-ak eura, a Kata Barišić, idejna začetnica projekta, procjenjuje kako bi ove godine mogli ostvariti oko 5000 najmova

415
Zagreb Time Travel
Foto: Željka Mikulcic / Zagreb Time Travel - Kata Barišić

U Tehnološkom parku na Zagrebačkom velesajmu u utorak je službeno predstavljen projekt Zagreb Time Travel. Riječ je o turističkoj turi glavnim gradom koja njegove znamenitosti predstavlja putovanjem kroz vrijeme, oživljavajući povijesne događaje i likove uz pomoć suvremenih tehnologija proširene (AR) i virtualne stvarnosti (VR).

Turisti uz pomoć unajmljenih tableta mogu upoznati urbane legende i povijesne događaje kroz koje ih vode poznate žene iz prošlosti Zagreba: Manda, gospođa Šenoa, kumica Barica, vještica Barica Cindrek, književnica Marija Jurić Zagorka, Dora Krupićeva, Crna Kraljica…

Projekt su osmislile sestre Kata i Ivana Barišić, a u relizaciji je sudjelovao niz stručnjaka iz raznih područja: turističkih vodiča, konzultanata, programera…

Početna ideja razrađena je tako da je cijela ruta sada osmišljena kao igra u kojoj turisti obilaze grad te rješavanjem zadataka prikupljaju bodove na temelju kojih mogu dobiti popuste u muzejima, hostelima ili drugim ugostiteljskim objektima. Razvoj je trajao 18 mjeseci.

Tableti će se iznamljivati za 30-ak eura, a Kata Barišić procjenjuje kako bi ove godine mogli ostvariti oko 5000 najmova, što bi donijelo prihod oko 150.000 eura.

Projekt je 2016. bio među pobjednicima natječaja Startup Factory Zagreb u organizaciji Razvojne agencije Zagreb, a 2017. pobijedio je na natječaju Moj Zaba Start koji organizira Zagrebačka banka.

Doprinos turističkoj ponudi grada

“Izuzetno smo sretni i ponosni što je ovaj projekt ugledao svijetlo dana i da kreće u osvajanje tržišta te tako povećava turističku ponudu našeg grada. Katu i njezin tim upoznali smo 2016. na bootcampu kada su prezentirati svoju ideju. To su učinili izuzetno entuzijastično i strastveno, a u tom tonu su nastavili i dalje. Prepoznali smo potencijal ideje i uvrstili smo ih među pet najboljih timova. Uz edukaciju, mentorsku i infrastrukturnu pomoć, osvojili su i financijsku potporu od 150.000 kuna”, rekla je Ivana Rajković Pavlić iz Razvojne agencije Zagreb.

“Od inicijalne ideje razvili su izvrstan koncept. Uz mentorske sugestije i istraživanje tržišta svakodnevno su ga prilagođavali onima kojima je namijenjen. Vjerujemo da će uskoro prerasti granice našeg grada i države te krenuti dalje. Kata je izvanredan ambasador. Cilj naše agencije je promicanje poduzetničkih vrijednosti i poticanje poduzetništva, a Kata u naše ime to radi izvanredno i hvala joj na tome”, dodala je Ivana Rajković Pavlić.

>>Turisti će ovog Adventa Zagrebom putovati kroz vrijeme

“Još tijekom rada na prvim verzijama aplikacije uključili smo se u istraživanje tržišta koje je pokazalo da ovakvi projekti predstavljaju budućnost turizma. Primjena virtualne i proširene stvarnosti, hologrami, video od 360 stupnjeva postali su svakodnevica, a u sutrašnjici s razvojem tehnoloških rješenja ovakvi proizvodi dominirat će turističkom ponudom ovdašnjih turističkih destinacija”, istaknuo je Dražen Nikolić, direktor Founder Institutea koji je također dao svoj doprinos razvoju aplikacije.

“Posebno mi je drago da za projekt već postoji interes i drugih hrvatskih gradova, a i nekih inozemnih. Put od interesa do realizacije je trnovit, ali poznajući Katu i ljude okupljene oko projekta posve sam siguran da ćemo te izazove savladati. Osobno sam vrlo zadovoljan i ponosan što sam bio dio tima koji je napravio hrvatski izvozni proizvod“, rekao je Nikolić.

Ervin Silić: Rješenja na rubu tehnoloških mogućnosti

Ideju je u kod pretvorila Novena, studio za razvoj posebnih multimedijalnih i virtualnih sadržaja, koji je radio na multimedijalniom segmentima izložbe o Tesli, animiranju spomenika Matiji Gupcu u Stubici te projektima Svetog Vlaha i tvrđave Barone.

“Njih dvije (sestre Barišić, op.) došle su sa svojim entuzijazmom i objasnile što bi htjele. Dijelom su to bili nerazumni zahtjevi. Sjeli smo, razmislili te došli do rješenja. Iskodirali smo vrlo složenu aplikaciju koja omogućava daljnji razvoj. Razvili smo i servisni dio koji omogućava uvid u podatke o tome koji dio saržaja ljudi gledaju, na koji način, tako da će se aplikacija moći poboljšavati i prilagođavati s naglaskom na iskustva koja su se pokazala najatraktivnijima, da ih korisnici doživljavaju intenzivnije”, prisjetio se Ervin Silić, direktor Novene.

“Riječ je o rješenjima koja su na rubu trenutnih tehnoloških mogućnosti. Ideja je bila da svaki turist ima uz sebe jednog virtualnog animatora koji ga vodi kroz grad. Testiranja su pokazala da to funkcionira. Platforma ima mogućnost da se na njoj vodi više gradova i više aplikacija, te da se cijelo vrijeme nadograđuje”, pojasnio je Silić.

Virtualni proizvod s ljudskom dimenzijom

Iva Silla je u projektu sudjelovala kao turistički vodič. Ona već nekoliko godina piše blog Secret Zagreb te vodi turističke ture na kojima turistima prenosi zagrebačke legende, mistične i fantastične priče o gradu.

“Već ranije sam se bavila nekim gameficiranim proizvodima i kada sam vidjela da se tako nešto stvara, i nakon što su me pozvali da s njima surađujem, odmah sam pristala. Ispostavilo se da je motivacija i cjelokupno iskustvo suradnje s Katom i Ivanom nevjerojatno. Neki misle da je virtualna aplikacija hladna i bezlična, ali sigurna sam da ćete kroz nju osjetiti duh svih ljudi koji su na njoj radili i vidjet ćete da je moguće napraviti virtualni proizvod s ljudskom dimenzijom“, poručila je Iva Silla.

Dodala je da su ovakve virtualne ture dobrodošle jer dižu grad kao destinaciju. “Mnogi se pitaju osjećaju li se turistički vodiči ugroženo. Ja osobno ne, a vjerujem da se ni drugi turistički vodiči ne bi trebali osječati ugroženima. Trebamo ići u korak s tehnologijom. To je sredstvo koje mogu iskoristiti kako bi i sami bolje promovirali grad. Kada se ljudi naviknu da je Zagreb destinacija takvih kreativnih proizvoda, htjet će ih isprobati.”

Poduzetnička nota i tržišna utemeljenost

Na natječaju Moj Zaba Start projekt Zagreb Time Travel lani je dobio nagradu strućnog ocjenjivačkog suda od 150.000 kuna te nagradu javnosti koja je donijela dodatnih 20.000 kuna.

“Zagreb Time Travel je u samom startu pokazivao potencijal. Prijavnica za naš natječaj je vrlo detaljna: traži razradu poslovnog plana, poznavanje tržišta i konkurencije te puno drugih detalja. Uz prijavnicu i izvrsnu prezentaciju Time Travel je ušao među finaliste. Kata je svojom energijom i osobnošću pridobila žiri i uspjela prenijeti na nas dio te svoje energije. Sretni smo da je projekt uspio i da samo šest mjeseci nakon što je dobio našu potporu izlazi na tržište”, rekla je Ivona Filej Ribarić iz Zagrebačke banke.

Zagrebačka banka kroz natječaj Moj Zaba Start nastoji prepoznati projekte koji sadrže poduzetničku notu i tržišnu utemeljenost. Važno nam je da takvim projektima omogućimo rast i razvoj. Zagreb Time Travel je upravo takav primjer i njegov izlazak na tržište potvrđuje da smo dobro odabrali”, zaključila je Filej Ribarić. Dodala je kako se odluke stručnog žirija i javnosti donose odvojeno, ali da je “fantastično vidjeti da je Zagreb Time Travel osim struke prepoznala i javnost”. To je dodatni poticaj i potvrđuje da ima tržišnu vrijednost, dodala je.

Novo iskustvo za turiste

Važan segment projekta su partneri kod kojih će se unajmljivati tableti i partneri koji će nuditi popuste za turiste. Jedan od njih je hostel Swanky, koji je među prvima prepoznao orginalnost i potencijal projekta Zagreb Time Travel.

Iva Peroković iz tvrtke Swanky Travel ispričala je kako je poželjela sudjelovati u projektu čim je čula za kumicu Baricu. “Zagreb u posljednje vrijeme ima doista raznoliku ponudu, ali uvijek ima potencijala za nešto novije i interesantnije. Iz perspektive mlade osobe koja i sama putuje, bila bih oduševljena da me u drugim gradovima dočeka nešto slično. U niti jednom spektru ova aplikacija ne može zamijeniti niti ugroziti dosadašnje ture, niti načine vođenja po Zagrebu i ostalim gradovima, Ona može samo dopuniti ponudu i doprinjeti razvoju. Suvremena tehnologija i praćenje trendova je jedan od najbitnijih aspekata poslovanja u svakom biznisu pa tako i u turizmu.”

“S apekta turističke agencije i hostela, u našem interesu je da gosti produže svoj boravak u gradu. Mnogi od njih često putuju i mnogo toga su vidjeli i sve ono što ih može privući da iskuse nešto novo je jako dobra ideja”, zaključila je Iva Peroković.