Kinezi dominiraju u fintechu, ali upitno je može li Alipay osvojiti Europu

Mobilna i online platforma za plaćanje Alipay ima 870 milijuna aktivnih korisnika - 600 milijuna u Kini i 270 milijuna u ostatku svijeta. Prošle godine aktivirana je u šest europskih zemalja, a u lipnju ove godine najavljeno je da će do kraja godine biti dostupna u 20 europskih zemalja.

u 17:58 Zadnja izmjena: 14.08.2018 u 13:28
198
Alipay

Na konferenciji Money 20/20 održanoj u lipnju u Amsterdamu okupile su se stotine fintech tvrtki, od startupa do tehnoloških divova. Iako je riječ o europskoj konferenciji, jedna od ključnih tema bila je vodeća uloga Kine u fintech industriji.

Alibaba i Ant Financial (članica Alibaba grupe) dvije su najjače fintech tvrtke na svijetu, a mi smo najveća svjetska tvrtka u e-trgovini. Obje kompanije na godišnjoj razini rastu po stopi većoj od 50 posto”, rekla je Li Wang, direktorica platforme Alipay za regiju EMEA.

Mobilna i online platforma za plaćanje Alipay kojom upravlja Ant Financial ima 870 milijuna aktivnih korisnika – 600 milijuna u Kini i 270 milijuna u ostatku svijeta, istaknula je Li te dodala kako te brojke pokazuju koliko su kineski potrošači ispred drugih kada je riječ o prihvaćanju fintech usluga.

Konzultantska tvrtka EY analizirala je prihvaćenost fintech usluga u 20 vodećih svjetskih gospodarstava. Utvrdili su da je u posljednjih šest mjeseci 69 posto kineskih potrošača koristilo barem dvije fintech usluge. Slijedi Indija s 52 posto korisnika fintech usluga, a na trećem je mjestu Velika Britanija s 42 posto.

“Pošteno je raći da je Kina na vrhu zahvaljujući brojnoj digitalno obrazovanoj, ali financijski nedovoljno snažnoj populaciji”, rekao je Thomas Bull, voditelj EY-ova istraživanja FinTech Adoption Index.

Mobilna plaćanja i transakcije najčešće su korištena fintech usluga u Kini: oko 83 posto kineskih potrošača plaća ili transferira novac uz pomoć svojih mobilnih telefona. Za štednju i investicije financijske platforme koristi 58 posto kineskih potrošača, dok ih 46 posto koristi fintech usluge za pozajmljivanje novca.

Alipay do kraja godine u 20 europskih zemalja

Ant Financial ima visoke ambicije. Alipay je prošle godine aktiviran u šest europskih zemalja, a u lipnju ove godine najavljeno je da će do kraja godine biti dostupan u njih 20.

“Ne možeš biti uspješan ako igraš defanzivno”, rekla je Li Wang u intervjuu za nizozemski list Financieel Dagblad, “Tržište platnog prometa u Europi se drastično mijenja. Potrošači žele nešto novo i to je ono što potiče inovacije”.

>>Google Pay preko PBZ-a stigao u Hrvatsku

Alipay ima dovoljno novaca da ostvari svoje ciljeve. Nedavno je Ant Financial prikupio 14 milijardi dolara u najvećoj fundraising kampanji privatne kompanije. Europsko tržište jedno je od onih koja će od toga profitirati.

“U ogromnoj smo prednosti pred konkurencijom”, tumači Li Wang za nizozemski list. “Investirali smo milijune kako bismo otkrili što prolazi, a što ne”. Potpisali su ugovore s više od sto europskih banaka i 40 europskih kompanija koje nude usluge digitalnog novčanika.

Različiti rezultati na europskim tržištima

No, dodaje kako su dosadašnji rezultati na europskim tržištima vrlo različiti. U Rusiji je Alipay ostvario veliki uspjeh – svi supermarketi i trgovci na malo u zemlji danas koriste njihove usluge. Druga je krajnost Francuska, visoko razvijeno potrošačko tržište na kojem dominira potražnja za skupim i kvalitetnim proizvodima i na kojem se tvrtke u razvoju poput Alipaya još uvijek bore kako bi preživjele, pojašnjava Li.

U svakom slučaju, bit će zanimljivo pratiti može li Alipay u Europi polučiti približno jednak uspjeh onome na domaćem, kineskom tržištu. James Lloyd, koji vodi EY-ov fintech odjel za azijsko-pacifičku regiju, sumnja u to. On ne očekuje da će Europljani brzo prihvatiti kineska platna rješenja. U Kini se, kaže, rast e-commerca gotovo poklopio s pojavom novih platnih rješenja. “Internetske kompanije i nove banke rasle su zajedno. To je partnerstvo vrlo snažno i vrlo privlačno potrošačima”, tumači Lloyd.

Po njegovu mišljenju kineske aplikacije poput Alipaya i WeChata imaju znatno veće šanse za uspjeh na tržištima kao što su Indija, Indonezija i Malezija.