Mate Rimac uz „manje poteškoće” predstavio je u srijedu robotaksi Verne, nazvan prema francuskom piscu z 19. stoljeća kojeg zbog futurističkih tehničkih izuma koje spominje u svojim romanima mnogi smatraju “ocem” suvremene znanstvene fantastike. „Manje poteškoće” bile su to što se robotaksi nije odazvao na Rimčev poziv da izađe na pozornicu.
„Ovo smo napravili već stotinu puta. No, čini se da imamo mali problem. Nastavit ćemo dalje, a naš tim će riješiti stvar”, rekao je Rimac i nastavio prezentaciju uz pomoć videozida.
Projekt razvoja novog ekosustava urbane autonomne mobilnosti za koji je Europska komisija Rimcu je odobrila gotovo 180 milijuna eura pokrenut je pod imenom Project 3 Mobility, a u ponedjeljak je objavljeno kako se nastavlja pod imenom Verne.
Električni robotaksi s dva sjedala dizajnirao je Adriano Mudri – tvorac Rimčeva hiperautomobila Nevera. Električni hatchback temelji se na novoj prilagođenoj platformi koja se fokusira na “sigurnost i udobnost”. Prilikom dizajniranja važan element je bio prostor, a u Vernu kažu kako njihov dvosjed ima “više prostora od Rolls-Roycea”, zahvaljujući dojmu putnika tijekom vožnje da boravi u salonu.
Izuzetno velika sjedala također imaju nude nekoliko razina udobnosti kako bi se putnici mogli “opustiti i odmoriti”. Velika klizna vrata za ulazak u kabinu dizajnirana su tako kako bi se što manje ometao promet i olakšao ukrcaj i iskrcaj putnika.
U kabini ispred putnika je ultraširoki zaslon od 43 inča na kojem se prikazuju informacije o putovanju, ali može služiti i za prezentaciju zabavnih sadržaja – filmova i streaming glazbe. Putnici upravljaju zaslonom pomoću touchpada između sjedala.
Tu je i sustav koji Verne naziva ‘The Median’, fizički prekidač za pokretanje i zaustavljanje vozila kako bi putnici imali kontrolu nad njim.
Verne navodi kako se sva putovanja mogu personalizirati, pri čemu putnici mogu unaprijed podesiti temperaturu u automobilu prije nego što stigne po njih. Također, Verne navodi da taksi neće biti otkazan ako ste ga rezervirali.
Električni automobil za autonomnu vožnju koristi softver koji je razvijen u suradnji s tvrtkom Mobileye u vlasništvu Intela, koja je u razvoju automobila bez vozača povezana i s grupama poput Volkswagena.
Verne ima bateriju od 60 kWh koja bi trebala izdržati oko 14 sati vožnje.
Verne dodaje da će se njegovo novo vozilo isticati u gradovima zahvaljujući svojim proporcijama, jedinstvenom obliku koji optimizira aerodinamičku učinkovitost.
Dizajner Mudri rekao je da je tvrtka uspjela stvoriti “vrlo elegantan dizajn” unatoč tome što je morala integrirati kamere, radar i lidar senzore.
Robotaksi će se proizvoditi u Hrvatskoj, a prvi operativni robotaksi trebao bi se pojaviti na ulicama Zagreba 2026. te godinu dana kasnije u Njemačkoj, Ujedinjenom Kraljevstvu i Austriji. U Vernu kažu da imaju potpisane ugovore s 11 gradova te da je još tridesetak gradova zainteresirano za uslugu.
Svaki grad u kojem Verne posluje dobit će ‘Mothership’ („matični brod”), specijaliziranu ustanovu u kojoj će se vozila svakodnevno održavati i puniti.