Mobitelom u blagdanski šoping

Financijske transakcije putem mobitela sve su bolje prihvaćene, osobito među milenijskom generacijom

841
mobilni novčanik

Prosinac je mjesec u kojem tradicionalno najviše trošimo. Čak i u vrijeme krize, kada se trošilo vrlo oprezno, blagdansko okruženje poticalo nas je da malo više ‘otvorimo novčanike’.

Prema prvim podacima u prosincu 2017. potrošili smo 13,5 milijardi kuna, odnosno milijardu kuna više nego što su najavljivale prognoze. Najviše smo kupovali igračke, kozmetiku, odjeću i obuću, delikatesne prehrambene proizvode, ukrasne predmete, elektroniku… Bez obzira na raspoloživi budžet, gotovo 90 posto nas je darove namijenilo članu obitelji i voljenoj osobi.

Mobilni novčanik – revolucija

Bez obzira je li riječ o darovima ili hrani i piću, većina nas u nabavku odlazi u posljednji  čas. Čak i oni koji su glavninu nabavke obavili ranije, često u posljednji trenutak moraju kupiti neku zaboravljenu sitnicu.

Dani su to velikih gužvi u trgovačkim centrima, hipermarketima, supermarketima.. Svaka nam je sekunda dragocjena jer i kod kuće treba mnogo toga pripremiti.

I dok u žurbi u trgovini prevrćete po torbi tražeći novčanik s karticama, za oko bi vam mogao zapeti sretnik koji je na susjednoj blagajni već platio samo uz pomoć mobitela kojeg je prislonio na POS uređaj.

Beskontaktne kartice u Hrvatskoj više nisu novost – za plaćanje na prodajnim mjestima koristi ih čak 68 posto korisnika kartica, a 18 posto onih koji imaju beskontaktnu karticu koriste je svaki dan.

Ali plaćanje mobitelom ili mobilnim novčanikom. E to je već revolucija!

>>m-novčanik: Plaćajte mobitelom, a ne karticom

Visoki sigurnosni standardi

Prihvaćenost mobitela za provedbu raznih financijskih transakcija raste izuzetno brzo jer su transakcije mobitelom brže i jednostavnije od drugih kanala. Korisnici mobilnog plaćanja uvjereni su također da je način plaćanja koji su odabrali sigurniji i da bolje štiti njihovu privatnost od ostalih načina plaćanja.

Prilikom plaćanja mobilnim novčanikom primjenjuju se najviši sigurnosni standardi tako da je ta metoda jednako sigurna kao i plaćanje beskontaktnom karticom.

Kada je riječ o financijskim transakcijama, mobitel se najčešće koristi za plaćanja prilikom kupovine, za plaćanje računa te za slanje ili primanje novčanih doznaka.

Istraživanja također pokazuju da mobilne kanale najbolje prihvaća milenijska generacija i generacija X. Više od 70 posto pripadnika ovih dviju skupina prihvatilo je mobilno plaćanje.
Sve veću prihvaćenost mobilnih kanala dokazuju i podaci Hrvatske udruge banaka: broj korisnika m-bankarstva u Hrvatskoj dosegnuo je 600 tisuća, uz snažan rast od 13,8 posto.

M-novčanik = beskontaktna kartica

Broj i vrijednost transakcija rastu pak po stopi od 60 posto, a prema podacima Zagrebačke banke njeni korisnici m-zabu koriste dva puta češće nego bankomate.

Korištenje Zabinog m-novčanika jednako je plaćanju beskontaktnom karticom. Mobilni telefon u trenu plaćanja čak ne mora biti spojen na internet, niti korisnik treba pokretati aplikaciju mobilnog bankarstva – može nastaviti koristiti aplikaciju koju je koristio tijekom čekanja u redu na blagajni, a mobitel treba samo na tren približiti POS uređaju.

Mobilnim je novčanikom moguće plaćati svugdje gdje su prihvaćene beskontaktne kartice. Najpraktičniji su svakako na mjestima u kojima je brzina od presudne važnosti, poput restorana brze hrane, benzinskih postaja, ljekarni, kina ili javnog prijevoza.

U Hrvatskoj je zamjetan trend zamjene kontaktnih POS uređaja s beskontaktno-kontaktnim uređajima. Od 106 tisuća instaliranih POS uređaja u Hrvatskoj na kraju 2016. godine, 37 posto ih prihvaćalo beskontaktno plaćanje. Mastercard je pak zacrtao da će do 2020. sve europske trgovine biti opremljene uređajima za prihvat beskontaktnih plaćanja.

>>Kako pametno kupovati i uštediti