Prodaja pametnih telefona u drugom kvartalu 2021. porasla za 10,8%

Unatoč ograničenjima opskrbe, poremećajima u proizvodnji, nedostatku komponenti, zatvaranju tvornica i zatvaranju maloprodajnih tvrtki, prodaja pametnih telefona u drugom kvartalu pokazuje dvoznamenkasti rast

57

Apple je izvijestio da je u drugom tromjesečju, koje je završilo 26. lipnja 2021., od prodaje iPhonea prihodovao 39,57 milijardi dolara, što je 49,8 posto više u odnosu na isto lanjsko razdoblje. Takav veliki rast odrazio se i na globalno tržište pametnih telefona, pokazuje novo istraživanje Gartnera.

U istraživanju “Market share: PCs, ultramobiles and mobile phones, all countries, 2Q21 update” Gartner navodi da je krajnjim korisnicima u drugom tromjesečju ove godine prodano 328,8 milijuna pametnih telefona, što je porast od 10,8 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje.

“Potražnja za pametnim telefonima u ovom tromjesečju je rasla jer su kupci željni telefona s jačim specifikacijama i boljim korisničkim iskustvom”, rekao je Anshul Gupta, voditelj istraživanja u Gartneru. Pojačana ovogodišnja potražnja proizlazi iz nemogućnosti korisnika da zadovolje svoje želje u prethodnoj godini.

Prodaja je rasla unatoč ograničenjima u opskrbi, uglavnom zbog poremećaja proizvodnje zbog koronavirusa i nedostatka komponenti, što je Apple iskusio u prvom dijelu prošle godine. To je uključivalo zatvaranje tvornica u Indiji i Vijetnamu zbog drugog vala pandemije koronavirusa, zatvaranje maloprodajnih tvrtki i ograničenje internetskih isporuka. To je sve negativno utjecala na prodaju pametnih telefona u drugom ovogodišnjem tromjesečju nakon snažnog početka godine.

Istraživanje također otkriva da su predvodnici rasta potražnje za 5G pametnim telefonima vodećih dobavljača bile regije s višom penetracijom 5G-a, a najveći je dobitnik Samsung. Korejska tvrtka proširila je u drugom tromjesečju ponudu svojih uređaja koji podržavaju 5G (cjenovno povoljnog) osnovnog i srednjeg ranga kako bi iskoristila potencijal rasta u 5G segmentu.

Samsung je u drugom tromjesečju isporučio 57,748 milijuna jedinica, što je povećanje od 18,4 posto u odnosu na prethodnu godinu, i predstavlja tržišni udjel od 17,6 posto. No, iako je Samsung zadržao vodeću poziciju među prvih pet svjetskih dobavljača pametnih telefona, njegov međugodišnji rast je usporen zbog ograničenja u opskrbi i poremećaja u proizvodnji.

Unatoč dobroj prodaji iPhonea, kineski Xiaomi probio se u drugom tromjesečju po prvi put na drugo mjesto s 51.073 milijuna prodanih uređaja i tržišnim udjelom od 15,5 posto. Apple je treći s tržišnim udjelom od 15 posto.

Xiaomi je u drugom kvartalu povećao prodaju za 80,5 posto, a Gartner navodi da je to rezultat jače internetske prisutnosti i brze ekspanzije na tržištima izvan azijsko-pacifičke regije zahvaljujući ulaganjima u maloprodajne kanale i partnerstvu s pružateljima komunikacijskih usluga.

Apple je u drugom tromjesečju prema Gartneru isporučio 49.258 milijuna uređaja, što mu daje komfornu prednost od 16 milijuna uređaja ispred kineskog BBK Electronicsa i njegovih brendova Oppo i Vivo. Kineska kompanija u drugom tromjesečju ostvarila je respektabilan rast od 42,4 odnosno 41,6 posto.

U Gartneru tumače kako je su rast Oppa potaknuli pametni telefoni srednje klase i agresivne cijene, šira distribucijska mreža te snažna marketinška kampanja u zapadnoj Europi. Vivo je pak nastavio širiti svoju prisutnost na tržištima izvan azijsko-pacifičke regije, s fokusom na Europu, Bliski istok i Afriku.

Dobavljači izvan prvih pet zajedno su u drugom tromjesečju isporučili 104,93 milijuna uređaja, što predstavlja 31,9 posto tržišta. No, to je 11,6 postotnih bodova manje u usporedbi s drugim kvartalom 2020. godine.