Prema najnovijem istraživanju analitičkih kuća IDC i Deloitte te softverske tvrtke SAS i najvećeg svjetskog proizvođača čipova, tvrtke Intel, naslovljenom AIoT – How IoT Leaders are Breaking Away, uporaba tehnologija interneta (koji povezuje sve) stvari i umjetne inteligencije ključ je u ostvarivanju poslovne prednosti pred konkurencijom.
Devedeset posto ispitanih koji su upotrebljavali umjetnu inteligenciju u svojim operacijama na mrežama Interneta stvari ostvarili su daleko veću učinkovitost i produktivnost zaposlenika te veću profitabilnost od očekivane. Istraživanje je provedeno anketom 450 direktora iz cijelog svijeta.
Ključni nalazi
Ključni nalazi pokazuju:
• 79% viših voditelja uključeno je u odluke u projektima utemeljenima u tehnologijama Interneta stvari, a 92% tih voditelja kaže da vrijednost primjene umjetne inteligencije na tim mrežama premašuje njihova očekivanja.
• 68% tvrtki u svakodnevnim operativnim odlukama oslanja se na podatke koje dobiva od senzora Internet stvari i koje obrađuju pomoću tablica i drugih tehnologija koje ne podrazumijevaju umjetnu inteligenciju. Samo 12% ispitanika upotrebljava podatke dobivene iz mreža Interneta stvari za planiranje, ali kad se umjetna inteligencija pojavi – broj ispitanika koji upotrebljavaju podatke za svakodnevno planiranje povećava se na 31%.
• 34% ispitanika reklo je da je povećanje prihoda glavni cilj za upotrebu umjetne inteligencije na mrežama Interneta stvari. Nakon toga slijede poboljšanja u inovacijskim mogućnostima (17,5%), ponuda novih digitalnih usluga klijentima (14,3%) i smanjenje operativnih troškova (11,1%).
• Tvrtke koje su razvile sposobnosti primjene umjetne inteligencije na mrežama interneta stvari postižu bolje rezultate u ostvarivanju najvažnijih organizacijskih ciljeva, uključujući mogućnost ubrzanja poslovanja, uvođenja novih digitalnih usluga, poboljšanja produktivnosti zaposlenika i smanjenja troškova. Na primjer: tvrtke koje upotrebljavaju podatke iz mreža Interneta stvari za ubrzanje poslovanja bez primjene umjetne inteligencije, primijetile su porast od 32%; a tvrtke koje uključuju umjetnu inteligenciju zabilježile su ubrzanje od 53%.
>>Umjetna inteligencija temelj je atraktivnijeg korisničkog iskustva
Istraživanje pokazuje kako umjetna inteligencija omogućuje profesionalnije i brže donošenje odluka, koje značajno utječu na rezultate poslovanja. To preusmjerava fokus s operativnih problema kao što je pitanje radi li oprema ili ne, na odluke o ponudi i potražnji, kvaliteti proizvoda, maloprodaji ili, primjerice, na epidemijama bolesti u zdravstvenoj ustanovi.